2010-11-21, 18:16
Medlem
jag ska ge min bankdosa till tjejen, och säga att hon ska börja sköta ekonomin nu..
klarar inte av det, har spelat bort hela min lön, efter jag betalade hyran.
Citera
2010-11-21, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robin10
jag ska ge min bankdosa till tjejen, och säga att hon ska börja sköta ekonomin nu..

hur mycket är det
Citera
2010-11-21, 18:40
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robin10

Bra initiativ!!! Hoppas det löser sig.
Citera
2010-12-12, 18:16
Medlem
Jag har fallit in i beroende igen...fan fan fan fan, jag hatar mitt liv och mig själv just nu.
Citera
2010-12-12, 23:08
Medlem
Fan va synd Yeees, men kämpa på. Vet precis hur jäkla svårt det kan vara. Enda rådet jag har till dig är att försöka tänka exakt så här, och om du kan det och dessutom känner det i dig så kan det gå.
Det jag beskriver nedan är egentligen oavsett pokerspelar, travspelare eller bettingspelare.

Tänk dig det här som vilken dag som helst i ditt liv, du är fortfarande aktiv spelare dessutom.
Du sätter in 2000 kr på pokerstars, eller lirar en lången för 700 kr eller en dagens dubbel för 800 kr. Spelar ingen direkt roll, men vi fortsätter med pokerstars.

a) Dina 2000 kr tar slut alldeles för fort, du sätter in 2000 till...
b) dina 2000 kr förloras islutet av kvällen, inte på grund av utdragen process där du letar "rätt" händer att spela utan snarare pga av att du ett tag under kvällen hade 8000 kr och nu är 2000 kr inte värt någonting utan du tiltar bort dem på sista handen - i sängen bultar hjärtat och du inser återigen att du misslyckats, du drömmer om att bli spelfri och känslan just då är så stark att det känns möjligt att bli det.
c) Du stannar på 8000 kr, livet känns fantastiskt! Du ska träffa polarna på krogen snart och du kan spela vidare imorgon med en rejäl rulle. Morgondagen kommer och du fortsätter att träffa kort, nu har du 12 000 kr och du börjar tänka att poker är ju inte så svårt ändå. Dag 3 kommer, du går på en bad beat, nere på 7 000 kr och scenariot från punkt b) är väldigt nära. Det inträffar dessvärre också varpå ångesten är ännu värre, du har spelat bort 12 000 kr!
d) Du stannar på 8000 kr, sen spelar du inte mer utan du lyckas bryta ditt beroende på plus, en tanke många har tror jag som gör att de spelar en gång till trots att de lyckats vara spelfria en period. Ungefär så här ser det ut, man har inte spelat på 10 dagar! helgen dyker upp och alla är bortresta, helt plötslig kom du på att du kan ändå göra ett undantag och lira i helgen (ha lite skoj) sedan sluta på söndagen och behålla vinster för att sedan återgå till spelnykterheten. En vinn-vinn situation tänker du.
e) från dina 12 000 kr går det bara uppåt, du lyckas bli pokerproffs! Wooooww, en dröm för dig. Men en tidigare spelberoende person som blir pokerproffs kommer knappast älska varje sekund, kommer påminnas och äcklas på ett sätt som andra kanske inte gör. Vidare så lägger du äggen i en korg, du kommer leva ditt liv utan kollegor och medmänniskor (förutom wsop) men med spel som du så många gånger svurit över. Du kommer ha pengar men du kommer antagligen tröttna någon gång då det är för sent att börja göra andra saker av livet. Men självklart kan du också älska det livet och det låter jag vara osagt.

Summering: "Yeees", ärligt talat, de enda alternativen som kommer ske är ju a,b,c - om och om igen. Visst finns det en mikroskopisk chans för alternativ e) men du har ju än så länge bevisat att du inte är bra på spel - def. är ju en som spelar mycket och ligger plus = proffs, en som spelar mycket och ligger minus och är skuldsatt = spelberoende. Är det verkligen värt att gambla resten av ditt liv, dvs försöka fånga den mikroskopiska chansen till pokerproffs/rikedom/jackpotvinst mot att riskera att 500 ggr till behöva gå och lägga dig/vakna upp/känna dig som den största pisspölen?

Nej, det är inte värt det, har man bevisat för sig själv att man inte kan hantera spel så måste man helt enkelt folda korten i det här läget, man får ge upp chansen att bli rik på spel för vinsten är för liten i förhållande till ev. förluster - självkänsla, vänner, ekonomi, familj, god sömn etc.
Citera
2010-12-13, 15:22
Medlem
Tack för dina ord. Känner igen mig en hel del där. Får prova ta små små steg, timme för timme som det känns i nuläget för har ont i hela kroppen och det första man tänker på när man vaknar är spel och samma när man lägger sig. Drömmer om det också och är helt fast. Har så förbannat mycket ångest så det finns bara inte..

Hur mycket har ni som är beroende spelat bort för? Jag har spelat bort så sjuukt stora summor så är bara pinsamt att nämna, okej ska sägas att större delen av det jag spelat bort är vinstpengar, pengar som man inte hade för två månader sedan då man satte igång, men likt förbannat gör det så fruktansvärt ont. Klarar inte ens av att arbete på dagarna utan får dra hem tidigare pga illamående.

Det har varit så nu i snart 7 veckor och ibland har det varit toppen då spelen suttit, men så har det blivit återfal och det har gått förlorat och så är man tillbaka på depressionsnivå igen.
Citera
2010-12-31, 04:57
Medlem
Whiteliess avatar
Jag är 21 år, har jobbat heltid i 3 år och dragit in 270-290k brutto under dessa tre år, allt är borta på pokern, så är väl back ca. 3-400k i alla fall. Som tur är har jag inga större skulder utan inkomsterna finansierade saken, dock låg jag djupt nere i skiten när det väl begav sig. Droppen brann av förra vintern när jag förlorade $9500 på 5/10 och 10/20 PLO... jag skulle "bara" spela upp det till $10k och casha ut det, skulle nämligen åka på 3-4 månaders semester 1 vecka efter förlusten... kan ju meddela att det inte blev ngn resa.

Jag har fått bita hårt i gruset, vill inte veta hur många dagar man gått runt med magknip och ångest över förluster man haft. Ingen vinst dög någonsin! Toppdagen var 60k svenska en dag, den natten sov man gott... och känslan när man vaknar och har vunnit 60k. Det är den farliga känslan som får en att bara fortsätta, fortsätta. Men tyvärr verkar man behöva vara NASA-forskare för att inse att man till 99% kommer torska tillbaka pengarna...

Har idag en underbar flickvän, egen lya i sthlmsstad, bra kontakt med familjen och en sparplan på kontona...

Vet inte varför jag skriver detta, men det gör så ont att läsa hur folk är fast i träsket när man vet exakt hur ni haft det. Lagt sig och gråtit i sängen, varit asocial i omgångar och inte orkat ringa någon, inte orkat kliva upp ur sängen... undrat om allt är kört nu?

Hemska, hemska tankar. Men jag lovar att det blir bättre! Jag hade inte en krona kvar när jag tvingades gå till mamma. Hade sms-lån och kreditkortsskulder på 50k med deadline på 15k, som tur är fick jag lån av min bank med morsan som medsökande... Arbetade av den skulden med 4500/mån i ett år (hade kunnat arbetat av den fortare).

Siktar på ett 110% spelfritt 2011!

Nästa gång ni funderar att spela, föreslår jag starkt att ni går in på Betfilter.com och köper deras applikation istället. Det är förmodligen den bästa investeringen du kommer att göra!

Gott nytt år på er bröder - ni är inte ensamma...
Citera
2010-12-31, 09:36
Medlem
Jag har väl vunnit en eller annan miljon på spel under de senaste åren; jag förlorade 50-100k åren innan. Det ena på trav, det andra på poker.

Man kan säga att spelet hjälpt mig. Jag lever ensam, har inga vänner och ändå har spelet hjälpt mig? Alternativet hade troligen varit självmord eller psykofarmaka I kombination med socialbidrag; legat samhället till last mer än vad jag gör idag. Jag föredrar spel. Om nån vecka flyttar jag till Macau. Jag är inte rädd för att gå broke även om jag nu faktiskt tror att jag riskerar det. Spelet är för mig trots allt en freeroll.

Jag ville bara nämna att spelberoende kan vara det bästa alternativet för en del.

Men om Ni har andra förutsättningar, andra sociala band och andra saker som kan motivera Er: för allt I världen spela aldrig mer om Ni känner det minsta av beroende.
Citera
2011-01-26, 01:29
Medlem
Gooodfellas avatar
Det här var en jobbig tråd att läsa men samtidigt skön om ni förstår vad jag menar. Att man inte är ensam om det här trista beroendet. Jag har, som många påpekat är det värsta som kan hända en när man precis börjat spela, att jag vann en "stor" summa pengar och därefter trott att jag faktiskt är bättre än de 95% som går back på att spela

Jag är nog besatt av tanken att bli snuskigt rik och kunna glassa runt lite hur som helst, och utan nån speciell utbildning vet jag att det kommer bli väldigt tufft att jobba sig till detta. Har varit rejält nere i skiten ett par gånger och jag är väldigt glad över min familj och mina vänner att det inte har gått mer illa än vad det kunnat gjort.

Hoppas vi kan få igång den här tråden igen, inte för att jag hoppas att fler går igenom den skit som vi gör utan för att den faktiskt fungerar som ett fint stöd för mig i min kamp.
Citera
2011-01-29, 00:21
Medlem
skaruhaenglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fboy
Det kan jag skriva under på. Flera missbrukare i familjen (spel, alkoholm, tobak).
Under min CS-period i 9:an, spelade jag direkt när jag kom hem från skolan (åt framför datorn oftast) tills jag skulle lägga mig, runt 03.00, Kom försent och fick mycket frånvaro och bara medelbetyg(när jag är Einstein himself). Jag har känt den känslan, och vill inte lägga en till halv lön på ett spel.

ojojoj. Tunga grejer mannen, synd om dig!
Citera
2011-01-29, 10:11
Medlem
azels avatar
usch fyfan, spelar ju poker för att kunna överleva dock och är + en del. Men de dära om att de känns väldigt lite när man vinner och att de känns extremt när man förlorar kan jag känna igen mig i.
Citera
2011-02-07, 11:10
Medlem
Hoj!
Jag är en gammal speltorsk som nu varit fri från mitt beroende ett tag.
Jag har suttit inne pga spel och hamnade tillslut på Kolmårdens behandlingshem som är ett jävligt tuff men bra alternativ.
Spelmissbruk är lika jävligt och svårt som alla beroenden och anledningen till missbruk är ofta djupare, mer komplex och svårlösligt än att man bara "spelar för mycket"
Dessutom är det jävligt svårt att ta (man kan inte få hjälp utan man måste ta hjälp och vilja själv)
eftersom missbruk i allmänhet och spelmissbruk i synnerhet är jävligt tabubelagt och det kan vara pinsamt och jobbigt att erkänna för andra och även för sig själv.
Tänkte bara att om någon här funderar på att söka hjälp på Kolmården eller annat behandlingshem så kan jag bara säga - GÖR DET - tror du att du har problem så har du det, de kanske inte är fullt utvecklade än men de kommer bli, och konsekvenserna blir större än man ens kan fantisera om.

Lycka till alla torskar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in