Citat:
Ursprungligen postat av StickyKitten
Om du aldrig ens tänkt tanken så ska du knappast uttala dig om andras självmord. Du vet uppenbarligen inte hur det känns.
Och det säger jag inte för att jag tar åt mig, jag har heller aldrig tänkt tanken, men det är fan så irriterande med "hårda" människor som ska tala om för andra vad svaghet är.
Har bekanta som begått självmord och jag förstår det inte. Vad ska jag säga? Ska jag säga ååh vad synd att du var så stark att du tog ditt liv?
Vad ska jag ljuga för? Svaga människor begår självmord. Om de sedan anser sig ha en anledning så tycker jag de borde rättfärdiga sitt framtida agerande i förtid - det skulle vara intressant att se folks anledningar, för min insikt är att anledningarna oftast är rätt slätstrukna.
Gagg om att man blivit dumpad, våldtagen, har trubbel hemma etc. Vad är det för mesar som ser sig själva som offer istället för att reda ut sin situation?
Jag har varit med om en jävla massa skit och blivit otroligt illa behandlad av människor många gånger. So what? - människor generellt är as.
Det gäller bara att ha insikten att ett självmords-tänkande är svagt, irrationellt och
inte för något bra med sig. Då är det enkelt att förkasta tanken.
Folk som ens nämner självmord är svaga människor som vill att andra ska känna empati för dom för att de inte är starka nog att stå på egna ben och reda ut sig själva.
Jag beundrar dock de som en vacker dag begår självmord utan minsta föraning att något var fel. Det skulle vara intressant att veta tankebanorna hos en person som inte använt självmord som uppmärksamhets-hobby.