• 7
  • 8
2014-01-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koriakus
Ja, men det r bara en i raden av massa massaker som skett mot assyrier av muslimer. Det pgr fortfarande i Irak vilket har lett till att platsen dr assyrier bott i flera tusen r nu r tomt p dess ursprungsbefolkningen och flera hundratusen assyrier r p flykt. Detta pga muslimernas ckliga avundsjuka..
Sjlv hatar jag dem ocks. Hundskit r mer vrt mer n muslimer i mina gon..

min frga r hur kan du sga att alla muslimska mnniskor r skit, du kan inte dma en person pga av religion. assyrier har blivit mrdade i irak men glm inte att det hnde kurder ox (feyli) nu bor det assyrier i irak den kurdiska delen. sluta hata p andra religioner pga av saker som har hnt frr i tiden du snks som en mnniska bara
2014-01-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannystark
det var turkarna som gjorde folkmord p armenier assyrier osv men just nu s hjlper kurderna frn syrien syrianerna i qamishli (Syrien)

Har hrt att det dr ocks. Och om det stmmer att kurderna r hjlper och t o m frsvarar syrianarna i syrien s hatten av fr dem. Men samtidigt s tycker jag att de r skyldiga syrianerna det med tanke p vad de gjort mot just syrianera tidigare i historien.
2014-01-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Har hrt att det dr ocks. Och om det stmmer att kurderna r hjlper och t o m frsvarar syrianarna i syrien s hatten av fr dem. Men samtidigt s tycker jag att de r skyldiga syrianerna det med tanke p vad de gjort mot just syrianera tidigare i historien.
Vad spelar det fr roll om man frr i tiden ddade syrianer? syrianer r inte ens ett legit folk. Det r assyrier man kan ta upp, ni hrstammar frn dom, ni kom till vid mitten av 1900-talet. Sluta hata p mnniskor och om ni tycker att ni r frtryckta kan ni kriga emot, kolla p kurder de har varit frtryckta skit lnge o nu r de med i regeringen i Irak de str upp fr sig sjlva istllet fr att fly... (sger inte att kurder inte flyr) sluta grta ver saker som hnt frr i tiden och tacka att ni lever just nu och sluta hata alla ickekristna.
2014-01-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Syrianer hller inte p med hederskultur som kurder o araber, dvs syrianer stenar o ddar inte sina dttrar. Syrianska tejer r i princip lika fria som svenska kvinner men man vill helst att tjejerna inte ska ha sex innan dem gifter sig men det hnder att dom har sex, d blir tjejens familj sur men dem gr aldrig ver till att dda henne fr det...

Ngot som ses frbjudet bland syrianer r att gifta sig med en muslim men fortfarande ddar man inte dottern/sonen utan man bryter bara kontakten med dem.
Men om en ung syrian tjej har sex o frhllande med en muslim d d kan pistolerna dyka upp o muslimen fr stta fart p benen

Orsaken till att syrianer inte har samma beteende som kurderna beror nog p religionen o kulturen. Syrianer r kristna och i bibeln acceperas inte vld o mord.. men i koranen finns det saker o ting som accepteras.

''Syrianer r kristna och i bibeln accepteras inte vld och mord''... Det har ju inget med religion att gra ... Inte ens i koranen str det att man ska mrda ngon pga sdana saker. Jag r sjlv muslim frn Balkan och dr sker inte bortgifte eller mord, dem flesta kan ven prata ppet om sex med frldrarna. Ex jag, mina frldrar vet att jag har sex och pojkvn och jag r MUSLIM (!!!!). S dra inte alla ver en och samma kamm .
2014-01-20, 11:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
nu bor det assyrier i irak den kurdiska delen.
Nej, s r det inte. Betydligt nrmare sanningen r att kurder ockuperar Assyrien.

Citat:
Vad spelar det fr roll om man frr i tiden ddade syrianer? syrianer r inte ens ett legit folk. Det r assyrier man kan ta upp, ni hrstammar frn dom, ni kom till vid mitten av 1900-talet.
Det r exakt samma folk och syrian r en fonetisk frkortning av assyrian.

Citat:
Sluta hata p mnniskor och om ni tycker att ni r frtryckta kan ni kriga emot
Man kan inte fra krig nr man saknar politiskt, militrt, ekonomiskt och intellektuellt std frn exakt hela vrlden. Eller hade du tnkt att vi skulle g ut och brja kriga med tandborstar eller vad?

Citat:
kolla p kurder de har varit frtryckta skit lnge o nu r de med i regeringen i Irak de str upp fr sig sjlva istllet fr att fly... (sger inte att kurder inte flyr) sluta grta ver saker som hnt frr i tiden och tacka att ni lever just nu och sluta hata alla ickekristna.
Sanningen r att kurder inte varit speciellt frtryckta (tyvrr inte tillrckligt i alla fall). Historiskt sett har kurder varit frtryckare, bde mot sig sjlva i form av dotterddande och mot andra folkgrupper. Kurder r en destruktiv folkgrupp.
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-01-20 kl. 11:50.
2014-01-21, 02:03
Medlem
TolanXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nej, s r det inte. Betydligt nrmare sanningen r att kurder ockuperar Assyrien.

Det r exakt samma folk och syrian r en fonetisk frkortning av assyrian.

Man kan inte fra krig nr man saknar politiskt, militrt, ekonomiskt och intellektuellt std frn exakt hela vrlden. Eller hade du tnkt att vi skulle g ut och brja kriga med tandborstar eller vad?

Sanningen r att kurder inte varit speciellt frtryckta (tyvrr inte tillrckligt i alla fall). Historiskt sett har kurder varit frtryckare, bde mot sig sjlva i form av dotterddande och mot andra folkgrupper. Kurder r en destruktiv folkgrupp.

Vad i helvetet gaggar du om "patriotiska syrian" r du inte tacksam fr att kurderna har gett bort ett helt omrde fr kristna i sdra kurdistan (dvs norra irak).. Snna som dig fr mig att spy p er piss folk och gra en hitler holocaust mot just er piss luder kuksugar folk. Men vi kurder r inte semiter, vilka ni och araber r. Ni har inga hjrnor drfr kan ni inte tnka, Kurder i historien har blivit ddade lurade frtryckta alldeles fr lnge s dem vet hur det knns drfr ger dem inte tillbaks mot minoriteter.. Annars skulle peshmerga utrota er p 3timmar.. Dessutom s arresteras nu mnga i sdra kurdistan muslimer med skgg allst extremister dem som r misstnkta frsts.Att syrianer av all mnniskor klagar r det de vrsta som finns ni har ingenting i nulget visst hadde ni det fr typ 2100 fkr.. MEN DET R BORTA HERREGUD Vill du ha tillbaks din ASSYRISKA rike? G OCH FRSK ta tillbaks det med kamp tro inte att du kan snacka dig tillbaks den fr det kommer alldrig att ske. Fr den dr delen som kurder befinner sig i har dem krigat i 80 r fr att frtjna det. Sedan s tror ni att vi ska bara ge bort den sdr? drmmer ni eller?.. Hoppas du ker ner dit och sedan fr en skott i pannan av en peshmerga soldat patetiska skit. Otacksamma hora.. Kurderna I SYRIEN HJLPER ocks SYRIANER de kallas fr ngot sorts sutoro en liten klan grupp men PKK och YPG backar upp dem fr dem vet att det r araberna som r fienden.. Snart r Kurd syriska delen klar och sedan r det fr turkiet att slppa sin del nr en stor inbrdeskrig kommer att brytas ut dr.... Snacka om att KURDISTAN BLIR DUBAI 2031 massa project blir s glad nr jag ker till HEWLER/Erbil ser hur allting har utveklats p s kort tid.. helt sjukt HATERS MAKE US GROW

Och sedan s snackar ni om att syrianerska tjejer inte knullar med muslimer.. Det finns en tjej i min ort vi kallar henne fr ortens madrass eller ortens bigass kahba hon har en storebror som leker OG men alla KURDER I just denna staden har knullat henne fr att hon har s saftiga tuttar och STOR RV... negrer kurder araber turkar alla har varit i hennes fitta och sedan som sagt ska hon bli bortgift d ska era suryoyo broder f slicka upp all kuk saliv MVH R SANNING.. Ps hennes bror kom p en av killarna som knullade hans syster de sluta med att killen som knullade hans syster slog snder honom. Fega syrianen hadde till och med en fjderbatong. Snacka om att bli fronedrad framfr sin syster.. killen ligger p psykhus.. han mr inte bra, jag har fr mig att han fr flashbacks hela tiden osv.

En sak r sjlvklar att ni SYRIANER R SEMITER LIKAVLL SOM ARABER SAMT JUDAR.. r s jvla njd att vi sammarbeta med hitler under WW2 HEIL

Elias sett dig i massa andra trdar du r bara full av hat mot kurder, hur har detta skett? har ngon kurd knullat din syster eller din morsha? ckliga semit parasit arabhora
Senast redigerad av TolanX 2014-01-21 kl. 02:41.
2014-01-24, 13:11
Medlem
Renewables avatar
Spottmatchen r igng ser jag.

Hederskulturen, s som den beskrivs inom vsterlndsk media, r frkastlig. Skildringen av detta kulturella drag r dock lika nyanserad som en spark mot skrevet.

Hur man gifter sig r en omfattande del av alla folks kulturer, det r allts ingen smrre detalj som kan antas variera mycket emellan grannfolk. Att syrianer, assyrier eller, s som de kallar sig sjlva, suyoroyououyoyouoy+...+n skulle vara befriade frn hederskulturen (s som den beskrivs i media) r inte srskilt troligt.

Borde folk sluta dda sina egna barn? JA
Borde folk som lever i en helt annan kultur vrna om sina barns sociala framtid? JA
Tar det tid att ndra p tusenriga frestllningar om rtt och fel? JA.
2022-05-27, 11:58
Medlem
PC-Dators avatar
Om jag har frsttt det rtt genom diskussioner med folk p tidigare jobb s var syrianer, assyrier och andra icke-muslimska folkgrupper som levde i dominerande muslimska lnder pvtingade en slags hederskultur. Hade dom inte anammat vissa delar hederskulturen (t.ex. tcka sig) s hade fler av deras kvinnor rkat illa ut pga frfljelser, vldtkter och i vrsta fall mord frn muslimer, s de mer eller mindre tvingades till muslimska seder fr att skydda sig och sina dttrar. Och inte ens det hjlpte alla gnger.

Syrianer, assyrier och andra som lmnat muslimska lnder har dock sakta men skert gtt tillbaka till den tidigare fria mentaliteten de hade och lmnar hederskulturen som muslimer tvingade p dom i hemlnderna. I sverige t.ex. s lever deras tjejer nstan som svenska tjejer och bttre blir det ju mer tiden gr. Titta bara hur snyggt dom klr sig, sminket och friheten dom njuter av medan muslimska tjejer fortfarande rkar illa ut p daglig basis i hemmen - i sverige, och titta ocks ven p den medeltida kldseln.

Samma sak med iranska kvinnor. Innan islamska revolutionen, titta bara p 50-60 och 70-talsbilder s ser ni urringat, kort-kort osv. Sen kom hederskulturen in och allt blev bara burkor och sljor. Och nu nr ngra lmnat landet och kommit hit s r det terigen friare mentalitet som rder hos mnga iranska kvinnor. S det r terigen samma fenomen dr. Islam ptvingar hederskultur.

nnu ett exempel: De Ukrainska kvinnorna som kommit hit som flyktingar. Sverige uppmanar dom att inte kl sig p ett "provocerande stt" genom att visa hud fr det kan trigga muslimska mn som redan frskt vldta dom genom att bryta sig in i deras hem. N, de uppmanas av svenska myndigheter att de ska tcka sig sjlva och sina dttrar.

Det r ptvingat av islam och lever man och bor dr det finns mycket muslimer s anpassar man sig. Det r ett mste om man inte vill att hot ska frverkligas. Det borde besvara frgan om syrianer, assyrier och hederskultur, det r inget de vill befatta sig med egentligen. Lika lite som de iranska kvinnorna, eller de ukrainska.

Ser ni det terkommande mnstret?

https://sverigesradio.se/artikel/fly...-tjejjouren-in
Senast redigerad av PC-Dator 2022-05-27 kl. 12:13.
2022-05-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Syrianer hller inte p med hederskultur som kurder o araber, dvs syrianer stenar o ddar inte sina dttrar. Syrianska tejer r i princip lika fria som svenska kvinner men man vill helst att tjejerna inte ska ha sex innan dem gifter sig men det hnder att dom har sex, d blir tjejens familj sur men dem gr aldrig ver till att dda henne fr det...

Ngot som ses frbjudet bland syrianer r att gifta sig med en muslim men fortfarande ddar man inte dottern/sonen utan man bryter bara kontakten med dem.
Men om en ung syrian tjej har sex o frhllande med en muslim d d kan pistolerna dyka upp o muslimen fr stta fart p benen

Orsaken till att syrianer inte har samma beteende som kurderna beror nog p religionen o kulturen. Syrianer r kristna och i bibeln acceperas inte vld o mord.. men i koranen finns det saker o ting som accepteras.

Syrianska tjejer r inte s fria men relativt nr de blir lite ldre - dremot verkar det vara stor accept p rkning hos dttrar o syrianska kvinnor - turkiskor verkar inte rka srskilt mycket
2022-05-27, 15:08
Medlem
Zilvios avatar
Den hr gamla trden ligger numera utanfr forumet Integration och invandrings omrde s nr den nu bumpats tar vi och stnger den och hnvisar er som vill diskutera syrianer och kurders kulturer att gra det i forumet:
(FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi

/MOD
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in