2014-01-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koriakus
Ja, men det är bara en i raden av massa massaker som skett mot assyrier av muslimer. Det pågår fortfarande i Irak vilket har lett till att platsen där assyrier bott i flera tusen år nu är tomt på dess ursprungsbefolkningen och flera hundratusen assyrier är på flykt. Detta pga muslimernas äckliga avundsjuka..
Själv hatar jag dem också. Hundskit är mer värt mer än muslimer i mina ögon..

min fråga är hur kan du säga att alla muslimska människor är skit, du kan inte döma en person pga av religion. assyrier har blivit mördade i irak men glöm inte att det hände kurder oxå (feyli) nu bor det assyrier i irak den kurdiska delen. sluta hata på andra religioner pga av saker som har hänt förr i tiden du sänks som en människa bara
2014-01-05, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannystark
det var turkarna som gjorde folkmord på armenier assyrier osv men just nu så hjälper kurderna från syrien syrianerna i qamishli (Syrien)

Har hört att det där också. Och om det stämmer att kurderna är hjälper och t o m försvarar syrianarna i syrien så hatten av för dem. Men samtidigt så tycker jag att de är skyldiga syrianerna det med tanke på vad de gjort mot just syrianera tidigare i historien.
2014-01-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashblick
Har hört att det där också. Och om det stämmer att kurderna är hjälper och t o m försvarar syrianarna i syrien så hatten av för dem. Men samtidigt så tycker jag att de är skyldiga syrianerna det med tanke på vad de gjort mot just syrianera tidigare i historien.
Vad spelar det för roll om man förr i tiden dödade syrianer? syrianer är inte ens ett legit folk. Det är assyrier man kan ta upp, ni härstammar från dom, ni kom till vid mitten av 1900-talet. Sluta hata på människor och om ni tycker att ni är förtryckta kan ni kriga emot, kolla på kurder de har varit förtryckta skit länge o nu är de med i regeringen i Irak de står upp för sig själva istället för att fly... (säger inte att kurder inte flyr) sluta gråta över saker som hänt förr i tiden och tacka att ni lever just nu och sluta hata alla ickekristna.
2014-01-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Syrianer håller inte på med hederskultur som kurder o araber, dvs syrianer stenar o dödar inte sina döttrar. Syrianska tejer är i princip lika fria som svenska kvinner men man vill helst att tjejerna inte ska ha sex innan dem gifter sig men det händer att dom har sex, då blir tjejens familj sur men dem går aldrig över till att döda henne för det...

Något som ses förbjudet bland syrianer är att gifta sig med en muslim men fortfarande dödar man inte dottern/sonen utan man bryter bara kontakten med dem.
Men om en ung syrian tjej har sex o förhållande med en muslim då då kan pistolerna dyka upp o muslimen får sätta fart på benen

Orsaken till att syrianer inte har samma beteende som kurderna beror nog på religionen o kulturen. Syrianer är kristna och i bibeln acceperas inte våld o mord.. men i koranen finns det saker o ting som accepteras.

''Syrianer är kristna och i bibeln accepteras inte våld och mord''... Det har ju inget med religion att göra ... Inte ens i koranen står det att man ska mörda någon pga sådana saker. Jag är själv muslim från Balkan och där sker inte bortgifte eller mord, dem flesta kan även prata öppet om sex med föräldrarna. Ex jag, mina föräldrar vet att jag har sex och pojkvän och jag är MUSLIM (!!!!). Så dra inte alla över en och samma kamm .
2014-01-20, 11:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
nu bor det assyrier i irak den kurdiska delen.
Nej, så är det inte. Betydligt närmare sanningen är att kurder ockuperar Assyrien.

Citat:
Vad spelar det för roll om man förr i tiden dödade syrianer? syrianer är inte ens ett legit folk. Det är assyrier man kan ta upp, ni härstammar från dom, ni kom till vid mitten av 1900-talet.
Det är exakt samma folk och syrian är en fonetisk förkortning av assyrian.

Citat:
Sluta hata på människor och om ni tycker att ni är förtryckta kan ni kriga emot
Man kan inte föra krig när man saknar politiskt, militärt, ekonomiskt och intellektuellt stöd från exakt hela världen. Eller hade du tänkt att vi skulle gå ut och börja kriga med tandborstar eller vad?

Citat:
kolla på kurder de har varit förtryckta skit länge o nu är de med i regeringen i Irak de står upp för sig själva istället för att fly... (säger inte att kurder inte flyr) sluta gråta över saker som hänt förr i tiden och tacka att ni lever just nu och sluta hata alla ickekristna.
Sanningen är att kurder inte varit speciellt förtryckta (tyvärr inte tillräckligt i alla fall). Historiskt sett har kurder varit förtryckare, både mot sig själva i form av dotterdödande och mot andra folkgrupper. Kurder är en destruktiv folkgrupp.
Senast redigerad av EliasAlucard 2014-01-20 kl. 11:50.
2014-01-21, 02:03
Medlem
TolanXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nej, så är det inte. Betydligt närmare sanningen är att kurder ockuperar Assyrien.

Det är exakt samma folk och syrian är en fonetisk förkortning av assyrian.

Man kan inte föra krig när man saknar politiskt, militärt, ekonomiskt och intellektuellt stöd från exakt hela världen. Eller hade du tänkt att vi skulle gå ut och börja kriga med tandborstar eller vad?

Sanningen är att kurder inte varit speciellt förtryckta (tyvärr inte tillräckligt i alla fall). Historiskt sett har kurder varit förtryckare, både mot sig själva i form av dotterdödande och mot andra folkgrupper. Kurder är en destruktiv folkgrupp.

Vad i helvetet gaggar du om "patriotiska syrian" är du inte tacksam för att kurderna har gett bort ett helt område för kristna i södra kurdistan (dvs norra irak).. Sånna som dig får mig att spy på er piss folk och göra en hitler holocaust mot just er piss luder kuksugar folk. Men vi kurder är inte semiter, vilka ni och araber är. Ni har inga hjärnor därför kan ni inte tänka, Kurder i historien har blivit dödade lurade förtryckta alldeles för länge så dem vet hur det känns därför ger dem inte tillbaks mot minoriteter.. Annars skulle peshmerga utrota er på 3timmar.. Dessutom så arresteras nu många i södra kurdistan muslimer med skägg allstå extremister dem som är misstänkta förstås.Att syrianer av all människor klagar är det de värsta som finns ni har ingenting i nuläget visst hadde ni det för typ 2100 fkr.. MEN DET ÄR BORTA HERREGUD Vill du ha tillbaks din ASSYRISKA rike? GÅ OCH FÖRSÖK ta tillbaks det med kamp tro inte att du kan snacka dig tillbaks den för det kommer alldrig att ske. För den där delen som kurder befinner sig i har dem krigat i 80 år för att förtjäna det. Sedan så tror ni att vi ska bara ge bort den sådär? drömmer ni eller?.. Hoppas du åker ner dit och sedan får en skott i pannan av en peshmerga soldat patetiska skit. Otacksamma hora.. Kurderna I SYRIEN HJÄLPER också SYRIANER de kallas för något sorts sutoro en liten klan grupp men PKK och YPG backar upp dem för dem vet att det är araberna som är fienden.. Snart är Kurd syriska delen klar och sedan är det för turkiet att släppa sin del när en stor inbördeskrig kommer att brytas ut där.... Snacka om att KURDISTAN BLIR DUBAI 2031 massa project blir så glad när jag åker till HEWLER/Erbil ser hur allting har utveklats på så kort tid.. helt sjukt HATERS MAKE US GROW

Och sedan så snackar ni om att syrianerska tjejer inte knullar med muslimer.. Det finns en tjej i min ort vi kallar henne för ortens madrass eller ortens bigass kahba hon har en storebror som leker OG men alla KURDER I just denna staden har knullat henne för att hon har så saftiga tuttar och STOR RÖV... negrer kurder araber turkar alla har varit i hennes fitta och sedan som sagt ska hon bli bortgift då ska era suryoyo broder få slicka upp all kuk saliv MVH RÅ SANNING.. Ps hennes bror kom på en av killarna som knullade hans syster de sluta med att killen som knullade hans syster slog sönder honom. Fega syrianen hadde till och med en fjäderbatong. Snacka om att bli föronedrad framför sin syster.. killen ligger på psykhus.. han mår inte bra, jag har för mig att han får flashbacks hela tiden osv.

En sak är självklar att ni SYRIANER ÄR SEMITER LIKAVÄLL SOM ARABER SAMT JUDAR.. är så jävla nöjd att vi sammarbeta med hitler under WW2 HEIL

Elias sett dig i massa andra trådar du är bara full av hat mot kurder, hur har detta skett? har någon kurd knullat din syster eller din morsha? äckliga semit parasit arabhora
Senast redigerad av TolanX 2014-01-21 kl. 02:41.
2014-01-24, 13:11
Medlem
Renewables avatar
Spottmatchen är igång ser jag.

Hederskulturen, så som den beskrivs inom västerländsk media, är förkastlig. Skildringen av detta kulturella drag är dock lika nyanserad som en spark mot skrevet.

Hur man gifter sig är en omfattande del av alla folks kulturer, det är alltså ingen smärre detalj som kan antas variera mycket emellan grannfolk. Att syrianer, assyrier eller, så som de kallar sig själva, suyoroyououyoyouoy+...+n skulle vara befriade från hederskulturen (så som den beskrivs i media) är inte särskilt troligt.

Borde folk sluta döda sina egna barn? JA
Borde folk som lever i en helt annan kultur värna om sina barns sociala framtid? JA
Tar det tid att ändra på tusenåriga föreställningar om rätt och fel? JA.
2022-05-27, 11:58
Medlem
PC-Dators avatar
Om jag har förstått det rätt genom diskussioner med folk på tidigare jobb så var syrianer, assyrier och andra icke-muslimska folkgrupper som levde i dominerande muslimska länder påvtingade en slags hederskultur. Hade dom inte anammat vissa delar hederskulturen (t.ex. täcka sig) så hade fler av deras kvinnor råkat illa ut pga förföljelser, våldtäkter och i värsta fall mord från muslimer, så de mer eller mindre tvingades till muslimska seder för att skydda sig och sina döttrar. Och inte ens det hjälpte alla gånger.

Syrianer, assyrier och andra som lämnat muslimska länder har dock sakta men säkert gått tillbaka till den tidigare fria mentaliteten de hade och lämnar hederskulturen som muslimer tvingade på dom i hemländerna. I sverige t.ex. så lever deras tjejer nästan som svenska tjejer och bättre blir det ju mer tiden går. Titta bara hur snyggt dom klär sig, sminket och friheten dom njuter av medan muslimska tjejer fortfarande råkar illa ut på daglig basis i hemmen - i sverige, och titta också även på den medeltida klädseln.

Samma sak med iranska kvinnor. Innan islamska revolutionen, titta bara på 50-60 och 70-talsbilder så ser ni urringat, kort-kort osv. Sen kom hederskulturen in och allt blev bara burkor och slöjor. Och nu när några lämnat landet och kommit hit så är det återigen friare mentalitet som råder hos många iranska kvinnor. Så det är återigen samma fenomen där. Islam påtvingar hederskultur.

Ännu ett exempel: De Ukrainska kvinnorna som kommit hit som flyktingar. Sverige uppmanar dom att inte klä sig på ett "provocerande sätt" genom att visa hud för det kan trigga muslimska män som redan försökt våldta dom genom att bryta sig in i deras hem. Nä, de uppmanas av svenska myndigheter att de ska täcka sig själva och sina döttrar.

Det är påtvingat av islam och lever man och bor där det finns mycket muslimer så anpassar man sig. Det är ett måste om man inte vill att hot ska förverkligas. Det borde besvara frågan om syrianer, assyrier och hederskultur, det är inget de vill befatta sig med egentligen. Lika lite som de iranska kvinnorna, eller de ukrainska.

Ser ni det återkommande mönstret?

https://sverigesradio.se/artikel/flyktingkvinnor-fick-kladkod-nu-kopplas-tjejjouren-in
Senast redigerad av PC-Dator 2022-05-27 kl. 12:13.
2022-05-27, 11:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Syrianer håller inte på med hederskultur som kurder o araber, dvs syrianer stenar o dödar inte sina döttrar. Syrianska tejer är i princip lika fria som svenska kvinner men man vill helst att tjejerna inte ska ha sex innan dem gifter sig men det händer att dom har sex, då blir tjejens familj sur men dem går aldrig över till att döda henne för det...

Något som ses förbjudet bland syrianer är att gifta sig med en muslim men fortfarande dödar man inte dottern/sonen utan man bryter bara kontakten med dem.
Men om en ung syrian tjej har sex o förhållande med en muslim då då kan pistolerna dyka upp o muslimen får sätta fart på benen

Orsaken till att syrianer inte har samma beteende som kurderna beror nog på religionen o kulturen. Syrianer är kristna och i bibeln acceperas inte våld o mord.. men i koranen finns det saker o ting som accepteras.

Syrianska tjejer är inte såå fria men relativt när de blir lite äldre - däremot verkar det vara stor accept på rökning hos döttrar o syrianska kvinnor - turkiskor verkar inte röka särskilt mycket
2022-05-27, 15:08
Medlem
Zilvios avatar
Den här gamla tråden ligger numera utanför forumet Integration och invandrings område så när den nu bumpats tar vi och stänger den och hänvisar er som vill diskutera syrianer och kurders kulturer att göra det i forumet:
(FB) Socialantropologi, etnologi och sociologi

/MOD
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in