• 1
  • 2
2009-10-06, 14:53
Medlem
the_dude82s avatar
Sysslar syrianer med hederskultur på så sätt som vanligtvis avses med begreppet? Jag har inte fått det intrycket. I så fall, varför inte? Vad är det som gör att kurder gillar hederskultur men inte syrianer? De har ju bägge starka klankulturer.
2009-10-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Sysslar syrianer med hederskultur på så sätt som vanligtvis avses med begreppet? Jag har inte fått det intrycket. I så fall, varför inte? Vad är det som gör att kurder gillar hederskultur men inte syrianer? De har ju bägge starka klankulturer.

Syrianer håller inte på med hederskultur som kurder o araber, dvs syrianer stenar o dödar inte sina döttrar. Syrianska tejer är i princip lika fria som svenska kvinner men man vill helst att tjejerna inte ska ha sex innan dem gifter sig men det händer att dom har sex, då blir tjejens familj sur men dem går aldrig över till att döda henne för det...

Något som ses förbjudet bland syrianer är att gifta sig med en muslim men fortfarande dödar man inte dottern/sonen utan man bryter bara kontakten med dem.
Men om en ung syrian tjej har sex o förhållande med en muslim då då kan pistolerna dyka upp o muslimen får sätta fart på benen

Orsaken till att syrianer inte har samma beteende som kurderna beror nog på religionen o kulturen. Syrianer är kristna och i bibeln acceperas inte våld o mord.. men i koranen finns det saker o ting som accepteras.
2009-10-06, 18:35
Medlem
Det enda fallet där jag kan tänka mig att Syrianer skulle kunna slänga ut sina döttrar från balkongen är ifall deras dotter skulle vara tsm med en muslim.. Ryser av bara tanken. Nämen inte ens då skulle dom mörda sin dotter utan vara utesluta henne från familjen.
För det finns inget värre än muslimer i våra (syrianers) ögon. Efter det kanske negrer skulle kamma in en 2a plats men det är ändå inte så farligt. Känner en syrianska som är gift med en neger. Men han är ändå inte så mörk utan typ mulatt..
2009-10-06, 19:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koriakus
För det finns inget värre än muslimer i våra (syrianers) ögon.

Varför hatar syrianer muslimer så mycket? Har det med historien att göra (snarare än religionen)?
2009-10-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Varför hatar syrianer muslimer så mycket? Har det med historien att göra (snarare än religionen)?

För att muslimer försökt utrota dem . I början av 1900-talet var ca 25% av Turkiets invånare kristna.Kan även tilläggas att turkarna använde sig av bla kurder för att göra smutsjobbet.
2009-10-06, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Syrianer håller inte på med hederskultur som kurder o araber, dvs syrianer stenar o dödar inte sina döttrar. Syrianska tejer är i princip lika fria som svenska kvinner men man vill helst att tjejerna inte ska ha sex innan dem gifter sig men det händer att dom har sex, då blir tjejens familj sur men dem går aldrig över till att döda henne för det...

SKitsnack, känner två syrianska tjejer, båda blev bortgifta när de gick i tvåan i gymnasiet. Deras föräldrar hade hittat killarna hemma i Syrien, den enes kille var 35 och hon kände honom knappt. När hon fyllde 18 blev giftermålet officiellt och han flyttade hit. Studentfester, pojkvänner och liknande kom inte på tal. Den andra tjejens pojkvän var hennes kusins son.

Citat:
Orsaken till att syrianer inte har samma beteende som kurderna beror nog på religionen o kulturen. Syrianer är kristna och i bibeln acceperas inte våld o mord.. men i koranen finns det saker o ting som accepteras.

Läst bibeln? Bibeln förbjuder t.ex. inavel, trots det är den enorm hos syrianer, du skriver att våld är förbjuden, trots det är syrianer väldigt våldsamma. (gruppvåldtäkter och Södertälje som exempel).
2009-10-06, 21:40
Bannlyst
http://lt.se/nyheter/1.109423

Vad säger Bibeln om det här? Är det okej att i grupp våldta barn, bara man inte glömmer att skylle på Islam?
2009-10-06, 21:43
Medlem
Ja, men det är bara en i raden av massa massaker som skett mot assyrier av muslimer. Det pågår fortfarande i Irak vilket har lett till att platsen där assyrier bott i flera tusen år nu är tomt på dess ursprungsbefolkningen och flera hundratusen assyrier är på flykt. Detta pga muslimernas äckliga avundsjuka..
Själv hatar jag dem också. Hundskit är mer värt mer än muslimer i mina ögon..
2009-10-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
SKitsnack, känner två syrianska tjejer, båda blev bortgifta när de gick i tvåan i gymnasiet. Deras föräldrar hade hittat killarna hemma i Syrien, den enes kille var 35 och hon kände honom knappt. När hon fyllde 18 blev giftermålet officiellt och han flyttade hit. Studentfester, pojkvänner och liknande kom inte på tal. Den andra tjejens pojkvän var hennes kusins son.

Läst bibeln? Bibeln förbjuder t.ex. inavel, trots det är den enorm hos syrianer, du skriver att våld är förbjuden, trots det är syrianer väldigt våldsamma. (gruppvåldtäkter och Södertälje som exempel).

Är du säker på att du inte blandat ihop syrianer med syrier? För detta låter ganska konstigt faktiskt.. Eftersom jag själv är syrian/assyr och känner hemskt många syrianer/assyrier och aldrig hört talas om det..

Och våldtäcksligan var icke syrianer
2009-10-06, 21:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Hur vet du det? Flera hade kristna namn och bodde i Södertälje, syrianernas huvudstad.
2009-10-06, 21:56
Bannlyst
Citat:
Är du säker på att du inte blandat ihop syrianer med syrier? För detta låter ganska konstigt faktiskt.. Eftersom jag själv är syrian/assyr och känner hemskt många syrianer/assyrier och aldrig hört talas om det..
Nope, de var stolta syrianer och deras syskon åkte då och då till Södertälja för att heja på sitt lag. Den ena tillbringade också en och en annan timme i cafeterian propagerandes om det assyriska/syriska folkets storhet. Bland annat är hjulet en syriansk uppfinning enligt henne.

Citat:

Alla källor säger så.
2009-10-06, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebarovic
.

Det är OK att gifta sig med sin fasters dotter/son men inte med sin farbrors barn osv. Förstår du? mina barn o min brors barn kan ej gifta sig men mina barn o min systers kan fast det händer väldigt SÄLLAN.
Denna regel har funnits länge bland syrianerna o det visar att man redan då för länge sedan förstod konsekvenserna av inavel. Om resultaten på att barnen blivit t.ex handikappade även om det e systerns barn då skulle även de förbjudas.

Angående våldtäckterna o våldtäcksligan så vet jag inte hur många gånger jag har behövt skriva det i FB det var nyanlända Irakier och majoriteten av dem var muslimer. Syrianer väldigt våldsamma? det finns kriminella typer i alla folkslag o dessa människor använder våld JA.
Ja jag skrev att våld är förbjudet men säg mig någon som inte syndat?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in