Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Kan du svara på frågan? Du tror alltså inte att Jesus har makt att bevara sitt ord i sanningens ljus?
Jesu ord
är sanning och ljus. Och det oavsett hur många självutnämnda profeter som babblar annat.
Denna sanning, Jesu sanning, har ju kyrkan själv, men också genom Paulus försorg, försökt dölja. Men Gud vare tack Sanningen är evig och kan inte utplånas.
Den som studerat hur kyrkan gått tillväga genom årtusendena vittnar ju om hur denna hemska inrättning farit fram mot de som inte anammat kyrkans lära. Har man förlitat sig på Jesu ord så har ju kyrkan alltid slaktat ut den personen på det ena eller det andra viset. Och de sista greppet är ju att kalla dom för "bibeltroende". Man nedvärderar dem och misskrediterar dem och gör dem till åtlöje i massmedia. Jag har själv suttit och sett och hört hur dessa prästskallar i TV hånar de som tror på Jesus.
Att dessa onda prästskallar har bibeln och pöbeln i sitt våld är beklagligt. Men vaddå, det har ju de skriftlärda alltid haft. Man har "satt sig på Mose stol". Själva kommer de inte in och de som vill komma in tillstädjer de inte att komma in. De är ett djävulens pack!
Att Gud då skulle kunna bevara sitt ord med sådana vingårdsmän på plats är fullständigt uteslutet.
Då nu Jesu ord
är sanning och ljus krävs ögon att se med och öron att höra med. Vissa har inte dessa naturliga begåvningar utan har bränt dessa skepp för länge sen. För dessa onda arbetare har ingen Gud kunnat bevara sitt ord.
Men vi har ju dem som älskar Jesus och hans ord och studerar dessa så ursprungligt som möjligt. Att ni kristna inte gillar dessa är ju förståeligt.
Citat:
Tror du verkligen att Jesus och hans fader hade låtit Paulus bli lärljunge om Paulus skulle vilseleda miljarder människor?
Paulus är inte Jesu lärjunge. Hade han varit det så hade han väl förkunnat Jesu lära. Men nu kommer ju eländet farandes med egna påhittade teser som strider direkt mot Jesu lära. Det är inte onda föredömen vi ska följa utan goda.
Citat:
Du har förminskat Gud, du verkar inte tro att Gud har makten att bevara sitt ord, men jag tror att GUD har makten, därför tror jag på det som Paulus skriver.
Ja det är ju upp till dig att tro på vilken lögnhals som helst. Tråkigt att du anammat Paulinska tankegångar och därmed kastat Jesu lära över bord.
Sen det där om att ha förminskat Gud. Hur ska jag kunna förminska Gud? Gud har ingen makt med en människa som inte vill veta av den himmelske Faderns bud. Alla gör ju som de själva vill. En del har valt att hålla Faderns bud och det är ju dom som älskar Fadern. Andra har valt att inte hålla Faderns bud, och det är ju de som inte älskar Fadern. Det är ju bara dom som älskar Fadern och håller hans bud som Fadern kan utgestaltas igenom. De andra är ju djävulens barn och det är ju dessa som har byggt upp kristendommen. Och denna kristendom har det ju till att den himmelske Fadern är en mördande djävul.
Citat:
Jesus sade: "Honom har jag utvalt till mitt redskap" Det tror jag knappast att Jesus hade sagt om man visste att Paulus skulle lura miljarder människor!
Jag, däremot, tror inte att Jesus har sagt det.
Men kan man påstå sig ha Jesus i ryggen så legitimerar man ju sina påhitt. Men om påhitten går stick i stäv med Jesu lära så är det ändå bara lögner. Det är inte Gud allt som glimmar. Skit är skit och snus är snus om än i gyllne dosor.