2008-12-16, 05:25
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dag
Borde du inte tänka efter före du skriver så? Du vill ju inte veta av att Jesus säger att Fadern sände Sonen för att få slut på mördandet.

En gång har han sagt det. Två gånger har du hört det. Du kommer aldrig undan.

Fadern sände sin Son för att mänskligheten skulle kunna lära känna Gud genom Sonen!
Citera
2008-12-16, 09:54
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottweilern
Kan du svara på frågan? Du tror alltså inte att Jesus har makt att bevara sitt ord i sanningens ljus?

Jesu ord är sanning och ljus. Och det oavsett hur många självutnämnda profeter som babblar annat.

Denna sanning, Jesu sanning, har ju kyrkan själv, men också genom Paulus försorg, försökt dölja. Men Gud vare tack Sanningen är evig och kan inte utplånas.

Den som studerat hur kyrkan gått tillväga genom årtusendena vittnar ju om hur denna hemska inrättning farit fram mot de som inte anammat kyrkans lära. Har man förlitat sig på Jesu ord så har ju kyrkan alltid slaktat ut den personen på det ena eller det andra viset. Och de sista greppet är ju att kalla dom för "bibeltroende". Man nedvärderar dem och misskrediterar dem och gör dem till åtlöje i massmedia. Jag har själv suttit och sett och hört hur dessa prästskallar i TV hånar de som tror på Jesus.

Att dessa onda prästskallar har bibeln och pöbeln i sitt våld är beklagligt. Men vaddå, det har ju de skriftlärda alltid haft. Man har "satt sig på Mose stol". Själva kommer de inte in och de som vill komma in tillstädjer de inte att komma in. De är ett djävulens pack!

Att Gud då skulle kunna bevara sitt ord med sådana vingårdsmän på plats är fullständigt uteslutet.

Då nu Jesu ord är sanning och ljus krävs ögon att se med och öron att höra med. Vissa har inte dessa naturliga begåvningar utan har bränt dessa skepp för länge sen. För dessa onda arbetare har ingen Gud kunnat bevara sitt ord.

Men vi har ju dem som älskar Jesus och hans ord och studerar dessa så ursprungligt som möjligt. Att ni kristna inte gillar dessa är ju förståeligt.
Citat:
Tror du verkligen att Jesus och hans fader hade låtit Paulus bli lärljunge om Paulus skulle vilseleda miljarder människor?
Paulus är inte Jesu lärjunge. Hade han varit det så hade han väl förkunnat Jesu lära. Men nu kommer ju eländet farandes med egna påhittade teser som strider direkt mot Jesu lära. Det är inte onda föredömen vi ska följa utan goda.
Citat:
Du har förminskat Gud, du verkar inte tro att Gud har makten att bevara sitt ord, men jag tror att GUD har makten, därför tror jag på det som Paulus skriver.
Ja det är ju upp till dig att tro på vilken lögnhals som helst. Tråkigt att du anammat Paulinska tankegångar och därmed kastat Jesu lära över bord.

Sen det där om att ha förminskat Gud. Hur ska jag kunna förminska Gud? Gud har ingen makt med en människa som inte vill veta av den himmelske Faderns bud. Alla gör ju som de själva vill. En del har valt att hålla Faderns bud och det är ju dom som älskar Fadern. Andra har valt att inte hålla Faderns bud, och det är ju de som inte älskar Fadern. Det är ju bara dom som älskar Fadern och håller hans bud som Fadern kan utgestaltas igenom. De andra är ju djävulens barn och det är ju dessa som har byggt upp kristendommen. Och denna kristendom har det ju till att den himmelske Fadern är en mördande djävul.

Citat:
Jesus sade: "Honom har jag utvalt till mitt redskap" Det tror jag knappast att Jesus hade sagt om man visste att Paulus skulle lura miljarder människor!
Jag, däremot, tror inte att Jesus har sagt det.
Men kan man påstå sig ha Jesus i ryggen så legitimerar man ju sina påhitt. Men om påhitten går stick i stäv med Jesu lära så är det ändå bara lögner. Det är inte Gud allt som glimmar. Skit är skit och snus är snus om än i gyllne dosor.
Senast redigerad av Dag 2008-12-16 kl. 10:02.
Citera
2008-12-16, 09:56
Medlem
Dags avatar
Citat:
Fadern sände sin Son för att mänskligheten skulle kunna lära känna Gud genom Sonen!
Jasså, var står detta?
Var det inte Fadern han ville att vi skulle lära känna?
Citera
2008-12-16, 10:05
Medlem
Dags avatar
Citat:
Detta skriver jag till er som tror på Guds sons namn, för att ni skall veta att ni har evigt liv. 1 Johannesbrevet 5:13

Om vi nu har evigt liv, vad skall vi då ha en uppståndelsen till?
Citera
2008-12-16, 15:34
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Jasså, var står detta?
Var det inte Fadern han ville att vi skulle lära känna?

"Och detta är det eviga livet: att de känner dig, den ende sanne Guden, och honom som du har sänt, Jesus Kristus" (Joh. 17,3)

Både Fadern och Sonen!
Citera
2008-12-16, 15:38
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Jag, däremot, tror inte att Jesus har sagt det.
Men kan man påstå sig ha Jesus i ryggen så legitimerar man ju sina påhitt. Men om påhitten går stick i stäv med Jesu lära så är det ändå bara lögner. Det är inte Gud allt som glimmar. Skit är skit och snus är snus om än i gyllne dosor.

Så du tror att Lukas ljuger i apostlagärningarna? Ja då kan du inte lita på Lukasevangeliet heller, eftersom det är samma författare som har skrivit båda böckerna!

Antingen så köper man hela bibeln, eller så tror man helt enkelt inte. Gud har makten att bevara sitt ord i sanningens ljus, detta tror ju inte du däremot, och det gör ont!

Lyckades han skapa jorden på 6 dagar genom ett ord, skapa människor av jord, rädda judarna ifrån slaveriet i Egyptien, och uppväcka Jesus på den tredje dagen, så är det ingen match för Gud att bevara bibeln i Sanningens ljus, eftersom Bibeln är Guds ord! Vad du har för syn på Guds allsmäktighet, verkar däremot "tyvärr" inte stå högt, och det svider. Med tanke på att Gud är allsmäktig!
Senast redigerad av Rottweilern 2008-12-16 kl. 15:45.
Citera
2008-12-16, 16:17
Medlem
Rottweilerns avatar
Citat:
Om vi nu har evigt liv, vad skall vi då ha en uppståndelsen till?

Du får fråga Gud, det är nämligen ifrån Guds Ord som jag citerade versen ifrån!
Citera
2008-12-16, 20:57
Medlem
Citat:
Håna och häckla tycks vara din paroll.

...och det ska komma från dig....?

Har du ingen självinsikt överhuvudtaget??
Citera
2008-12-17, 00:09
Medlem
Dags avatar
Citat:
Så du tror att Lukas ljuger i apostlagärningarna? Ja då kan du inte lita på Lukasevangeliet heller, eftersom det är samma författare som har skrivit båda böckerna!
Det som stämmer överens med Jesu lära tror jag på.
Citat:
Antingen så köper man hela bibeln, eller så tror man helt enkelt inte. Gud har makten att bevara sitt ord i sanningens ljus, detta tror ju inte du däremot, och det gör ont!
Om nu Gud har den makt du vill tillskriva honom så får vi ju skicka fanskapet till Gehenna. För som det ser ut i den här världen så kan jag knappast se någon annan lösning.

Men nu är det så här förstår du, att människan har fått en fri vilja och efter den har hon handlat under alla de tusentals år som hon har trampat den här jorden. Det Jesus kom för var för att säga åt den här jordevarelsen att sluta att synda. Det fanns de som lyssnade/lyssnar, medan det finsn faktiskt fler som inte lyssnade/lyssnar. Och dom som inte lyssnar har Gud ingen annan makt över än den destination vars och ens enskilda val har som slutprodukt.

Att du inbillar dig en allsmäktighet som går in och tar av människan sin rätt att synda får ju stå för din egen ofärd. Men i den skrift vi två babblar om finns inget stöd för din lära. Vem som helst kan ändra i skrifte och ge ut hur mycket felaktiga biblar som helst. Precis så som kyrkeländet burit sig åt genom årtusendena.
Citat:
Lyckades han skapa jorden på 6 dagar genom ett ord,
Därom tvistar de som är mer lärda än dig ...
Citat:
skapa människor av jord,
Jag kunde lika gärna säga att människan är skapad av grönsaker. Så att människan är kommen ur jorden är inget konstigt. Det är ju till och med bevisat.
Citat:
rädda judarna ifrån slaveriet i Egyptien,
Det där tarvar nog mera bevis än några upprepade midrach i gamla testamentet.
Citat:
och uppväcka Jesus på den tredje dagen,
Som du kanske vet så är det ju delade meningar om detta. Att hans kropp inte fanns i graven kan ju knappast påverka din ondska även om du inte vill lämna den bakom dig. Så att hänga upp sig på fysiska döingar är inget bra tips. Jesus däremot levde ju även när han dog. Så han behövde ju aldrig uppstå. Kött och blod kan nämligen inte ärva Guds rike. Så hans köttsliga fysiska kropp hade han inget bruk för längre. Vidskepliga människor har det alltid funnits. Så du ska nog inte tro på alla historier du stöter på.

Inte heller tycks du förstå vad ordet egentligen betyder. Gå till http://www.sanningen.nu/uppstand.html så skall jag visa dig vad den grekiska grundtexten säger om detta. Men du kanske inte får besöka studier i den grekiska grundtexten till Nya Testamentet för din pastor...
Citat:
så är det ingen match för Gud att bevara bibeln i Sanningens ljus, eftersom Bibeln är Guds ord! Vad du har för syn på Guds allsmäktighet, verkar däremot "tyvärr" inte stå högt, och det svider. Med tanke på att Gud är allsmäktig!
Den makt Gud har är den allsmäktig som bara är relativt det som skapats. Det som inte skapats bevisar ingen allsmäktighet. Och då man studerar hur man inom kristenheten handskats med skriften genom årtusendena så ser man ju hur det är med denna s.k. allsmäktighet. Dina uttalanden bevisar alltså bara hur dåligt informerad du egentligen är.
Citera
2008-12-17, 00:16
Medlem
Dags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

Du förstår, jag hatar orättfärdigheten, men har funnit behag i sanningen.

Att mitt hat mot orätttfärdigheten kan te sig som ett hån förstår jag ju mycket väl då du och dina likar med glädje ropar högt både HALLELUJA! och TACK KÄRE JESUS! för att Fadern är en mördande djävul.

Paradoxen ligger ju i att ni påstår er älska Jesus, men prisar hans Fader för att han mördade honom.

Jag blir inte bara arg. Jag blirt stört förb... på er som har sån förkärlek i att kläda er i ljuset vita kläder men ni invärtes är djävulens, ondskans och lögnens gaphalsar.
Citera
2008-12-17, 00:45
Medlem
Dolphins avatar
Citat:
Håna och häckla tycks vara din paroll.

Citat:
Ursprungligen postat av Leviticus

Citat:
Jag blir inte bara arg. Jag blirt stört förb... på er som har sån förkärlek i att kläda er i ljuset vita kläder men ni invärtes är djävulens, ondskans och lögnens gaphalsar.

Det brister nog lite där, både när det gäller självinsikt och kärleken till nästan.
Citera
2008-12-17, 04:15
Medlem
Dolphins avatar
Johannes första brev Kapitel 1

8. "Om vi säga att vi icke hava någon synd, så bedraga vi oss själva, och sanningen är icke i oss.

9. Om vi bekänna våra synder, så är han trofast och rättfärdig, så att han förlåter oss våra synder och renar oss från all orättfärdighet.

10. Om vi säga att vi icke hava syndat, så göra vi honom till en ljugare, och hans ord är icke i oss."

Kapitel 2.

22. "Vilken är "Lögnaren", om icke den som förnekar att Jesus är Kristus? Denne är Antikrist, denne som förnekar Fadern och Sonen."

Nå Dan. Är Jesus Kristus? Du skuldfria.
Senast redigerad av Dolphin 2008-12-17 kl. 04:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in