Citat:
Ursprungligen postat av Dolphin
En troende människa ser Bibeln som har fått den sammanställning den har genom inspiration av Guds Ande.
De kristna: ja, men inte de som tror på Jesus.
Nej, detta är en lögn; bibeln har fått den sammanställning den har genom prästskallarnas försorg. Guds Ande har knappats fått vara med.
De kristna vill ha det till att Gud sammanställt vilka böcker som skall med i bibeln för då får de ju legitimitet för sina påhittade teser.
Citat:
Många försök har gjorts och görs att försöka ändra dess andemening men eftersom den är under Guds beskydd så återkommer den alltid.
Den återkommer därför att det är prästskallarna som har makten över den. Den himmelske Fadern får tydligen vänta på sin tur, tills nån annan gång.
Citat:
Romerska kyrkan har försökt att t.ex. utelämna Johannes uppenbarelser. Vilket är Jesus profetsia över den yttersta dagen. Men förgäves. Om Gud bestämt att den skall avsluta den heliga Skrift så kan inget ändra på det. Jag har förstått att du också gärna avstår från den.
Dina antaganden kan du hålla för dig själv. Pådyvla inte mig dina lögner.
Citat:
Om det nu skulle vara så att stora delar av skriften skulle finnas där för att missleda folk, vilket jag förstått är din mening, skulle då inte Herren rättat till det som kan leda människan till fall?
Eller menar du att han är maktlös och inte kan bevara sitt Ord?
Ondskan i världen beror inte på att Gud inte har makt. Ondskan beror på att människan har vänt den himmelske Faderns bud ryggen. Samma är det i kyrkorna. Ondskan där beror på att dessa proselyter vänt den himmelske Fadern ryggen. Och de som predikar Guds ord har kyrkan
alltid på ett eller annat sätt eliminerat.
Så skyll inte ondskan på Gud!
Citat:
Så han utgav sin enfödde Son och sitter och nöjer sig med att hålla sig "underrättad om händelseförloppet"?
Enligt Jesu egna ord så sände Fadern sonen för att få slut på mördandet, inte för att sonen skulle bli mördad. Så om du har problem med det, vilket du tydkligen har, så får du ju vända dig till Jesus och skälla ut honom för att han raserar din älskade missuppfattning.
Citat:
Du måste tro att det onda är mäktigare än Gud.
Jag inser ju att den ondska som finns i världen och speciellt inom den hemska och onda kyrkan beror på att dessa onda människor har vänt den himmelske Fadern ryggen. All ondska beror på att djävulens barn inte vill hålla den himmelske Faderns bud. Så därvidlag står alla gudar, inklusive den högste, utan som helst makt. Åtminstonde tills vidare.
Citat:
Men du måste väl ändå inse att han menar det som komma skulle, det centrala i den största försakelsen han gjorde för dig och mig, Golgata och korsfästelsen.
Var det onda starkare även här?
Det var ingen god Fader som spikade fast sin son på träpålen för att mörda honom. Den som ville ha ihjäl Sonen var djävulen själv och hans hantlangare. Fadern ville det inte och Jesus ville det inte och därför varnades de också för detta. Och straffet för sitt onda tilltag att korsfästa honom uteblev heller inte.
"-Livets fuste dödade ni!" dundrade Petrus till judarna, "men Gud uppväckte honom." Alltså ville inte heller Gud att Sonen skulle dö. Och de som hörde detta fick ett styng i sina hjärtan, och frågade: "-Bröder vad ska vi göra?" Åtminstone så fick då dessa mördare samvetskval. Medan de kristna ropar halleluja över mordet och tror sig slippa straffas till döden för sin uppenbara ondska.
Du ditt blinda bångstyre som alltid står emot den helige och gör den himmelske Fadern till en djävul. Du skall få möta Herrens eld över denna sak och skall aldrig få ro innan du inser hur fullständigt galet du hamnat i ditt hån mot den helige och rättfärdige vars älskade son onda människor tog livet av. Och det då de var helt besatta av satan. Det var satan som for in i Judas och inte den helige Ande. Problemet med dig är att du inte kan läsa innantill, men vaddå, du är ju fullständigt blind och stendöv. Och varför? Jo, du har inte velat lyssna till Jesus.
Citat:
Ren och skär New Age.
Vadå? När denna tid går ut på den yttersta dagen.
Skulle den gamla Fadern dö då? Och Jesus skulle bli ny Fader till en ny Lilljesus o.s.v. Vilken hednisk skrift kommer denna lära ifrån?
Du svarade inte på frågan: Vem kom först, hönan eller ägget?
Man behöver inte vara hedning för att ställa sig den frågan, det räcker om man är en helt vanlig människa.
Nä, du har inte förstått någonting och därmed famlar du utefter väggen på utsidan. Jag har aldrig sagt att någon Fader skall dö. Varifrån får du detta trams?
Citat:
Fadern och Sonen är eviga enligt enligt Skriften och jag ställer mitt hopp att få leva vidare i Jesus Kristus närhet.
Jodå, visst är Fadern och Sonen eviga. Men du förstår inte hur de är eviga.
Ja, du förstår inte ens vad synd är för något, hur skall du då kunna leva i Jesu närhet? Till råga på allt så anklagar du hans Fader för att vara en djävul?
Du har gått vilse. Paulus, som du så högt värderar, sa ju att du inte skulle gå vilse: "för det människan sår det skall hon också få skörda". Så ock: "Ty vi måste alla, sådana vi äro, träda fram inför Kristi domstol, för att var och en skall få igen sitt jordelivs gärningar, alltefter som han har handlat, vare sig han har gjort gott eller ont."
Hur skall du då kunna undkomma kontentan av ditt leverne? För du kan ju tydligen inte kasta Paulus på soptippen. Och fly till Jesus kan du ju inte heller, för han säger ju samma sak;
"Därefter skall han ock säga till dem som stå på hans vänstra sida: ’Gån bort ifrån mig, I förbannade, till den eviga elden, som är tillredd åt djävulen och hans änglar. Ty jag var hungrig, och I gåven mig icke att äta; jag var törstig, och I gåven mig icke att dricka; jag var husvill, och I gåven mig icke härbärge, naken, och I klädden mig icke, sjuk och i fängelse, och I besökten mig icke.’
Då skola också de svara och säga: ’Herre, när sågo vi dig hungrig eller törstig eller husvill eller naken eller sjuk eller i fängelse och tjänade dig icke?’ Då skall han svara dem och säga: ’Sannerligen säger jag eder: Vadhelst I icke haven gjort mot en av dessa minsta, det haven I ej heller gjort mot mig.’
Och dessa skola då gå bort till evigt straff, men de rättfärdiga till evigt liv."
Så lyder det heliga evangeliet.
Amen.
Och det hur flummigt du än tycker att det låter i dina kristna öron.
.