Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-04, 00:33
  #1
Medlem
Limpanlimps avatar
Vart jag än kommer så anser jag att majoriteten av alla jag träffar är kompletta jubelidioter!
Alla springer omkring och skryter om sina utbildningar, prylar, ungar och upplevelser.

Jag försöker att hålla skenet uppe och leka social men så fort jag är trött, stressad eller bara allmänt sur så skiner mina åsikter igenom.
Jag njuter när jag får sätta någon av alla pappskallar på plats. Händer något hemskt en person i min närhet kör jag sympati snacket men flinar på insidan.

Nu förstår jag ju att precis alla kan ju inte vara helt dumma i huvudet utan snarare så har jag en ganska fucked upp människosyn.
Eller?
Behöver man gilla folk ?
Är det fler som har liknande åsikter om folk i allmänhet?
Citera
2009-10-04, 00:35
  #2
Avstängd
Thermobarisks avatar
Folk är idioter, du är en klok man.

Jag har avskytt de flesta människor ända sedan jag var barn.
Citera
2009-10-04, 00:35
  #3
Medlem
romeyos avatar
Palla bry sig.
Citera
2009-10-04, 01:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpanlimp
Vart jag än kommer så anser jag att majoriteten av alla jag träffar är kompletta jubelidioter!
Alla springer omkring och skryter om sina utbildningar, prylar, ungar och upplevelser.

Jag försöker att hålla skenet uppe och leka social men så fort jag är trött, stressad eller bara allmänt sur så skiner mina åsikter igenom.
Jag njuter när jag får sätta någon av alla pappskallar på plats. Händer något hemskt en person i min närhet kör jag sympati snacket men flinar på insidan.

Nu förstår jag ju att precis alla kan ju inte vara helt dumma i huvudet utan snarare så har jag en ganska fucked upp människosyn.
Eller?
Behöver man gilla folk ?
Är det fler som har liknande åsikter om folk i allmänhet?

Visst kan jag förstå att du tycker folk är idioter, vi har ju alla olika mål i livet och prioriterar olika saker och att kalla dem som inte har samma bakgrund, är "på samma frekvens" eller drar åt ett annat håll än en själv för idiot är ju ett bra sätt distansiera sig mot dem. Jag själv gör det.

Att flina när någon nära far illa kan jag dock inte förstå. Tycker att det är en grundläggande egenskap vi människor har att ha medkänsla för sina medmänniskor då det i långa loppet gynnar oss själva.
Citera
2009-10-04, 01:40
  #5
Avstängd
Xanas avatar
Simpelt: För att det är dräggen, de obildade rötäggen som inte har vett på att uppföra sig korrekt, som inte gör annat än att lyfta bidrag och kläcka ungar. Därför är majoriteten av befolkningen också lata nollor.

De smarta, väluppfostrade BRA folket, väntar med att skaffa barn till de har hus, fast arbete, bil och allt det man ska ha dessförinnan (för att inte nämna att vara gift!) , och då skaffar de sig en realitetsbaserad mängd ungar de VET de kan ta hand om: 2 barn. Inte 6 som de obildade.
Citera
2009-10-04, 03:39
  #6
Avstängd
RockUllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpanlimp
Behöver man gilla folk ?
Det kan löna sig att låtsas att man gör det.
Om du inte är självförsörjande på allt så kan du få rabatt på mat t.ex
Citera
2009-10-04, 04:14
  #7
Medlem
Ja, de flesta är idioter. Du tjänar dock på att spela med, om du inte gillar att vara ensam.
Citera
2009-10-04, 08:17
  #8
Medlem
Värst är den sorten som allt ska verka så fint. O de har de så bra i sina förhållanden, så bra jobb, sånt fint hus, har så mycket aktiviteter, fina middagar osv.

Jag brukar stå ut med dem för jag vet att det brakar förr eller senare. En av de värsta jag har mött sitter idag och super på lokala pizzerian...

Ibland måste jag slänga in något grovt. Som, "nä jag och gubben brakar ihop mellan varven men det rensar luften och håller liv i förhållandet så det inte somnar in"...
Citera
2009-10-04, 10:01
  #9
Avstängd
Fittslamsans avatar
Måhända är ts en psykopat ?
Medkänsla för andra är en normal funktion som vissa idioter saknar.
Fast å andra sidan så mår man lite bra när det går dåligt för andra för att då känner man sej själv lite bättre..
en äkta psykopat har inte alls några sympatikänslor och utnyttjar folk som den vill, har inte ett samvete alls.
Citera
2009-10-04, 10:04
  #10
Avstängd
Thermobarisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittslamsan
Måhända är ts en psykopat ?
Medkänsla för andra är en normal funktion som vissa idioter saknar.
Fast å andra sidan så mår man lite bra när det går dåligt för andra för att då känner man sej själv lite bättre..
en äkta psykopat har inte alls några sympatikänslor och utnyttjar folk som den vill, har inte ett samvete alls.

Vad ska man känna medkänsla med? Att de är idioter? Det är t.ex. gemene mans mjäkighet som gör att Sverige har så många idiotlagar. Hade de slagit näven i bordet och vägrat, så hade det inte sett ut så.
Citera
2009-10-04, 10:23
  #11
Avstängd
kingfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xana
Simpelt: För att det är dräggen, de obildade rötäggen som inte har vett på att uppföra sig korrekt, som inte gör annat än att lyfta bidrag och kläcka ungar. Därför är majoriteten av befolkningen också lata nollor.

De smarta, väluppfostrade BRA folket, väntar med att skaffa barn till de har hus, fast arbete, bil och allt det man ska ha dessförinnan (för att inte nämna att vara gift!) , och då skaffar de sig en realitetsbaserad mängd ungar de VET de kan ta hand om: 2 barn. Inte 6 som de obildade.

hahaha... om alla skulle tänkt som du skulle mänskligheten dött ut för 200.000 år sen.

Och du snackar om att va smart. Du verkar ju inte vara den vassaste kniven i lådan precis.
Citera
2009-10-04, 10:27
  #12
Avstängd
kingfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thermobarisk
Vad ska man känna medkänsla med? Att de är idioter? Det är t.ex. gemene mans mjäkighet som gör att Sverige har så många idiotlagar. Hade de slagit näven i bordet och vägrat, så hade det inte sett ut så.

Nä man ska känna medkänsla med deras känslomässiga tillstånd. Har ingenting med smart eller idiot att göra. Det är en av de förmågor som gjort att vi lyckats som ras. Hade vi inte haft förmågan att känna medkänsla hade vi aldrig kunnat bygga samhällen och vår civilisation hade inte funnits.

Ni som säger att ni är så smarta verkar inte se längre än ögonlocken räcker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback