Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-08-01, 20:26
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Bump!

Enligt vissa tidningsuppgifter idag, ska han leva tillsammans med sin familj i en anspråkslös hyresrätt i Las Vegas. Frukost äter han för endast 8$.

Han ska tidigare ha varit god för 140.000.000$ ~ över en miljard kronor...bilar, hus, ja allt verkar vara sålt. Sina skatteskulder kunde han endast delvis betala.

Han verkar inte alltför vettig, minst sagt.
Frukost för endast 8$!. Min går på under 8 kr.
Citera
2015-08-01, 20:27
  #50
Medlem
Magictrixs avatar
Nicholas var med i ett antal stora filmer redan innan Leaving Las Vegas (som i sig kanske inte var någon stor produktion, även om filmen vann massor av priser). Birdy vann t ex guldpalmen.

Nicholas Cage rådgivare tyckte att det var bra att han investerade alla sin pengar i fastigheter och han själv samlade på bilar. Bilarna kan han nog få en slant för, men den amerikanska fastighetsmarknaden har fortfarande inte återhämtat sig. Sitter man på en handfull herrgårdar måste dessa skötas om med trädgårdsmästare och andra hantverkare. Då rasar ekonomin rätt fort, även om man är rik. Då blir man fattig. Är man fattig får man försöka sälja husen till vrakpris. Jag kan förstå att han utnyttjat sitt namn till att försöka jobba av skulden genom att göra den ena skitfilmen efter den andra. Hoppas han lyckas få rätsida på livet igen.
Citera
2015-08-01, 21:54
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hartwiekruppstahl
Frukost för endast 8$!. Min går på under 8 kr.

Det gör väl min också - men för en person med Cages tidigare extremt överdådiga livsstil, är 8$-frukostar oerhörda nedköp...
Citera
2015-08-01, 21:56
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nicholas var med i ett antal stora filmer redan innan Leaving Las Vegas (som i sig kanske inte var någon stor produktion, även om filmen vann massor av priser). Birdy vann t ex guldpalmen.

Nicholas Cage rådgivare tyckte att det var bra att han investerade alla sin pengar i fastigheter och han själv samlade på bilar. Bilarna kan han nog få en slant för, men den amerikanska fastighetsmarknaden har fortfarande inte återhämtat sig. Sitter man på en handfull herrgårdar måste dessa skötas om med trädgårdsmästare och andra hantverkare. Då rasar ekonomin rätt fort, även om man är rik. Då blir man fattig. Är man fattig får man försöka sälja husen till vrakpris. Jag kan förstå att han utnyttjat sitt namn till att försöka jobba av skulden genom att göra den ena skitfilmen efter den andra. Hoppas han lyckas få rätsida på livet igen.

LOL på dig! Alltså, karln ska ha varit god för 140.000.000$. Att skylla de försvunna pengarna på trädgårdsmästare och försämrad fastighetsmarknad är minst sagt korkat.....
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback