Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-04, 00:07
  #1
Medlem
Cotillions avatar
Nicolas Cage är tydligen skyldig banken pengar och nu krävs skådespelaren på 14 miljoner eftersom han ligger efter i betalningarna sedan i maj.
Har finanskrisen slagit mot han så hårt att han inte har några pengar kvar?
Eller har andra problem?

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle5897318.ab

Sökt men inte hittat något ämne.
Citera
2009-10-04, 00:10
  #2
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Det är kul att vara framgångsrik.
Citera
2009-10-04, 00:14
  #3
Avstängd
Sakrasontos avatar
Han har nog precis spelat in en storfilm så det tar han nog säkert som alla andra lyxharar.
Citera
2009-10-04, 01:01
  #4
Medlem
Det är alltid helt obegripligt hur man lyckas få ekonomiska problem, trots att man är så groteskt överbetald. Man måste ju fan verkligen anstränga sig, för att vara en ekonomisk prakt-idiot? Det borde vara omöjligt, att helt ansvarslöst bränna sådana ofantliga mängder pengar som alla såna kändisar har.

Normala människor lyckas annars oftast få ekonomin att gå ihop på summor som inte ens är en promille av vad dessa rika människor tjänar. Så, hur fan gör man? Man måste ju vara efterbliven på något vis.

Och dom är ju inte få heller, tvärtom är det väl snarare snudd på en majoritet av dessa människor, som har någon sorts ekonomiska problem? Som lever ur hand i mun?

Själv skulle jag ha min, och hela min släkts, ekonomiska framtid tryggad för all evighet om jag bara fick ut lönen för EN storfilm, eller en storsäljande skiva. Men det groteska är, att många skådisar och artister måste göra massor med filmer och skivor, just för att de lyckas slarva bort alla miljontals dollar mellan varje skiva eller film. Helt otroligt.
Citera
2009-10-04, 01:04
  #5
Medlem
Allan Akbars avatar
Se på Michael Jackson, han gjorde av med 60 miljoner dollar om året mer än vad han tjänade, han gick alltså back 60 miljoner dollar per år under de sista 10-15 åren.

Eller som någon sa om MJ: "he had the spending habits of a billionaire on the budget of a millionaire"...
Citera
2009-10-04, 01:16
  #6
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Det är alltid helt obegripligt hur man lyckas få ekonomiska problem, trots att man är så groteskt överbetald. Man måste ju fan verkligen anstränga sig, för att vara en ekonomisk prakt-idiot? Det borde vara omöjligt, att helt ansvarslöst bränna sådana ofantliga mängder pengar som alla såna kändisar har.

Överbetald? Nu kommer svenska avundsjukan igen. Med tanke på att han medverkat i 4 filmprojekt bara det här året så verkar folk betala hans lön i alla fall. Ta dig en titt själv, http://www.imdb.com/name/nm0000115/

Har man stor inkomst har man även stora kostnader. Jag tycker Nicolas Cage har jobbat rätt mycket de senare åren så pengar har han nog undangömt. Har för mig att han har haft ett hus till salu länge också, han kanske har lite problem med likviditeten. Sen är ju 14 miljoner mycket för oss men det är ju ungefär en månadslön för honom, så det är ju inte så mycket pengar ändå. Det är snabbt avklarat.

Ett hus som varit till salu sedan 2006 för $10 miljoner: http://www.people.com/people/article...213354,00.html

Och ett annat som ligger/låg ute för $16 miljoner: http://travel.webshots.com/album/568619405kGwEqO

Han verkar hålla på ganska mycket med fastigheter och verkar tjäna en del därifrån också.
__________________
Senast redigerad av Strike- 2009-10-04 kl. 01:27.
Citera
2009-10-04, 03:06
  #7
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
Överbetald? Nu kommer svenska avundsjukan igen. Med tanke på att han medverkat i 4 filmprojekt bara det här året så verkar folk betala hans lön i alla fall. Ta dig en titt själv, http://www.imdb.com/name/nm0000115/

Har man stor inkomst har man även stora kostnader. Jag tycker Nicolas Cage har jobbat rätt mycket de senare åren så pengar har han nog undangömt. Har för mig att han har haft ett hus till salu länge också, han kanske har lite problem med likviditeten. Sen är ju 14 miljoner mycket för oss men det är ju ungefär en månadslön för honom, så det är ju inte så mycket pengar ändå. Det är snabbt avklarat.

Ett hus som varit till salu sedan 2006 för $10 miljoner: http://www.people.com/people/article...213354,00.html

Och ett annat som ligger/låg ute för $16 miljoner: http://travel.webshots.com/album/568619405kGwEqO

Han verkar hålla på ganska mycket med fastigheter och verkar tjäna en del därifrån också.

eller så tycker man bara att han suger som skådis, se bara gone in 60se.. och den där kaptenen med mandolin och all annan skit han gjort.
Cage har kraftiga problem med skatten också och den amerikanska fast.marknaden rosar ju inte investerare direkt, sen brukar ju inte "kulturarbetare" vara de skarpaste knivarna i lådan och utbildning lyser oftast med sin frånvaro. (men trotts det tror de att de skulle vara läkare på MSF om de inte var replikapor, vanföreställningar mao)
__________________
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2009-10-04 kl. 03:08.
Citera
2009-10-04, 14:12
  #8
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
eller så tycker man bara att han suger som skådis, se bara gone in 60se.. och den där kaptenen med mandolin och all annan skit han gjort.
Cage har kraftiga problem med skatten också och den amerikanska fast.marknaden rosar ju inte investerare direkt, sen brukar ju inte "kulturarbetare" vara de skarpaste knivarna i lådan och utbildning lyser oftast med sin frånvaro. (men trotts det tror de att de skulle vara läkare på MSF om de inte var replikapor, vanföreställningar mao)

Cage ska vara glad att han fick sina hittar på 90-talet, annars skulle han nog inte kunnat överlevt på sin skådespelar-karriär, det håller jag med dig om. Han är inte den bästa skådespelaren direkt, men vad spelar det för roll? Så länge folk öser jobb på honom så kan han ju bara tacka och ta emot.

Sen har jag aldrig träffat Nicolas Cage själv, så jag har inte kunnat skapa en egen uppfattning om hans intelligensnivå. Vad jag däremot vet är att man inte ska tro på allt vad media säger, något som folk tyvärr gör för ofta och därmed skapar en uppfattning trots att man själv inte träffat personen i fråga.
Citera
2009-10-04, 15:21
  #9
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strike-
Cage ska vara glad att han fick sina hittar på 90-talet, annars skulle han nog inte kunnat överlevt på sin skådespelar-karriär, det håller jag med dig om. Han är inte den bästa skådespelaren direkt, men vad spelar det för roll? Så länge folk öser jobb på honom så kan han ju bara tacka och ta emot.

Sen har jag aldrig träffat Nicolas Cage själv, så jag har inte kunnat skapa en egen uppfattning om hans intelligensnivå. Vad jag däremot vet är att man inte ska tro på allt vad media säger, något som folk tyvärr gör för ofta och därmed skapar en uppfattning trots att man själv inte träffat personen i fråga.

Lugn o fin nu. Jag menar bara att skadeglädjen i fallet Cage kan komma av att han faktiskt är en genuint usel skådespelare. Att tycka att någon är överbetald behöver ju inte heller vara avundsjuka, jag kan ju tycka att jag själv är groteskt överbetald men inte för den skull vägra att ta emot pengar.

Jag var lite otydlig med mitt uttalande om vanföreställningar, det jag menar är att skådisar och andra "kulturarbetare" ofta i intervjuer, när de får frågan vad de skulle göra om de inte var skådisar svara någonting i stil med "läkare för läkare utan gränser" eller "FN diplomat" eller arkitekt istället för det avsevärt troligare servitris, snickare eller bilhandlare.
Att de har/får vanföreställningar är nog ett resultat av en livsstil där man övertygar varandra om sin egen förträfflighet - även områden där de uppenbarligen saknar erfarenhet eller relevant utbildning - och får framföra sin uppfattning genom en förment auktoritet - som är helt irrelevant för sakfrågan - eller att media tämligen okritiskt framför deras truismer som sanningar och ger dom media utrymme i kraft av deras kändisskap. Titta på typ bono, han går runt och säger självklara saker men får träffa påvar och presidenter, inte för det han säger är speciellt begåvat eller för att hans arbetet är så mycket mer värt utan för att han är känd. det roligaste utslaget av den typen av vanföreställning måste vara då en hel bunt brittiska popsnören hjälp tony blair att vinna valet och på fullaste allvar trodde att de skulle få inflytande som "de ungas röst" i regeringens politik.
Citera
2009-10-18, 23:41
  #10
Medlem
Nicholas Cage är pank och annat skvaller om honom

Läste i Expressen att Nicholas Cage är pank. Detta trots att han har gjort ett otal filmer de senaste åren.

Han har nämligen en skatteskuld på över sex miljoner dollar. Dessutom har han stämt sin ekonomiska rådgivare Samuel Levin på 20 miljoner dollar pga misslyckade fastighetsaffärer.

Någon som vet mer om detta eller har något annat skvaller om Cage?


Det enda jag har är att jag såg när han fick en stjärna på Hollywood Boulevard sommaren 1999. Han kom ditt i ett lyxåk och hans fans stod och ropade "Nic, Nic". Sedan vet jag att han är en serietidningsfantast med och äger slott i Europa. Men har någon något värre?
Citera
2009-10-18, 23:43
  #11
Avstängd
Sakrasontos avatar
Haha älskar negativa saker som händer för rika människor
Citera
2009-10-18, 23:44
  #12
Medlem
kaxen82s avatar
Citat:
Det enda jag har är att jag såg när han fick en stjärna på Hollywood Boulevard sommaren 1999. Han kom ditt i ett lyxåk och hans fans stod och ropade "Nic, Nic".

Wow, snacka om kvalitetsskvaller!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback