2009-10-03, 22:54
Medlem
Ultrasorks avatar
Hoppas den här tråden har hamnat rätt.

Köpte mig en läderväska idag från adidas och när jag kom hem så upptäckte jag att det luktar något fisk liknande inuti
Någon som har något tips på hur jag kan få bort detta? Väskan är fodrad inuti med något slags tyg

Har hittils torkat av insidan med en trasa och lite diskmedel samt sprayat lite parfym men fisk lukten finns minsan kvar...
Citera
2009-10-03, 23:00
Medlem
Reklamera den då?
Citera
2009-10-03, 23:19
Medlem
Ultrasorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Reklamera den då?
Måste erkänna att den tanken slog mig också. Men saken är den att jag köpte den i en annan stad på vägen hem. Orkar inte åka dit igen bara för det.
Finns det verkligen inget knep att få bort lukten?
Citera
2009-10-03, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasork
Måste erkänna att den tanken slog mig också. Men saken är den att jag köpte den i en annan stad på vägen hem. Orkar inte åka dit igen bara för det.
Finns det verkligen inget knep att få bort lukten?
Om du köpte den från en affär i en större affärskedja borde du ju kunna reklamera den i närmaste affär som tillhör den affärskedjan?
Citera
2009-10-03, 23:49
Medlem
KryddAs avatar
Ska väl inte vara några problem att skicka tillbaka den heller.
Citera
2009-10-04, 10:39
Medlem
Jag har inte provat detta själv men är klart sugen, speciellt för mina klätterskor:
http://www.addnature.com/brand.asp?b...yinkommet;;B4;
Citera
2009-10-04, 22:54
Medlem
Ultrasorks avatar
Löste det genom att torka av ett par gånger med en trasa och lite diskmedel för att sedan låta den vädra utomhus under natten. Luktar fräscha äpplen nu, vilket är lite trevligare än död fisk.
Förstår inte riktigt vad orsaken var från början? Kan det vara så att man transporterat ett gäng väskor i en lastbil fylld med fisk? Eller börjar kineserna tröttna på att sy saker åt västerlänningarna och daskar produkterna med fisk?

Tack för hjälpen ändå!
Senast redigerad av Ultrasork 2009-10-04 kl. 22:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in