2009-10-03, 17:38
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Vadå påtryckningar?

Du menar att moderator går i idioters ledband?

Då är det riktigt pinsamt.
Det här är det värsta som jag någonsin sett på Flashback, ett övertramp å det grövsta pga slapp moderering. Ställer man upp ska man fan göra sitt jobb istf låsa trådar av ren slapphet. För fan lägg ner uppdraget om du/ni inte klarar det. Det finns 1000 wannabe-mods där ute...
Man KAN verkligen tro att det finns en dold agenda här.

Som tur är finns undertecknad där som en sann hjälte:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1017339
2009-10-03, 17:47
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Vadå påtryckningar?

Att moderatorer inte är opartiska är inget nytt "fenomen". Detta är dock vill jag påstå MYCKET VÄRRE på mindre forum som tex "exet". Skiljer man sig från mängden där så blir man närmast mobbad av samtliga andra medlemmar och samtliga moderatorer tillsammans.

Fast här på fb är det ju dock mycket bättre med dessa saker. Även om det givetvis förekommer här också.
Senast redigerad av Celeron 2009-10-03 kl. 17:49.
2009-10-03, 17:49
Medlem
Callass avatar
Citat:
Vadå påtryckningar?

Linda Rosings sambo hörde av sig... efter det blev det kaos i tråden.

Citat:
2009-09-20, 12:15
peterthelenius
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Jag fattar ingenting?

Vem fan är ni människor som sitter här och skriver så mycket skit om mamman till mitt blivande barn? Speciellt den här idioten ovan??!
Har du någon personlig anknytning till Linda som renderat till att du blivit så bitter "Mae West" (Fegisen som ALDRIG skulle våga uppge sitt riktiga namn)? Har hon gjort dig någonting eftersom du verkar så fruktansvärt upprörd på allt hon gör och säger?

Tragiskt att se att folk inte har något vettigt för sig, utan istället sitter här på en helt meningslös tråd som inte kommer ändra era liv på något sätt!?Dessutom mobba en vuxen människa så som ni gör...??Det är riktigt äckligt faktiskt! Skulle det vara er respektive skulle ni nog reagerat något upprört! Fruktansvärt sorgligt att se..

Drömmen för en kille som mig vore ju att få träffa dig/er i verkligheten!!!

/Peter Thelenius.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18825619&postcount=14997
2009-10-03, 17:52
Medlem
Callass avatar
Slabbeduskan?? Jag misstänker att det är min Linda du pratar om!?
Tycker det är tråkigt att människan är så himla trångsynt att man inte kan acceptera att en människa faktiskt kan ändra sitt betéende och lära sig av sina misstag. Det jag blir mest ledsen över är att ni har så skev och felaktig bild av Linda. Hon är den snällaste, varmaste och mest omtänksamma människa som jag någonsin mött (även när det gäller hennes barn)!
Jag lever med henne varje dag och känner henne på ett sätt ni inte gör!
Ge henne en chans medmänniskor...alla har vi gjort våra misstag, och så även hon. Hon lever ett helt annat liv idag än hon gjort förut, och är nog för första gången på väldigt länge en lycklig tjej! Snälla, låt henne få vara det och rikta er ilska på något annat mer kreativt istället. Hon VET om sina misstag, och hon har fått mer kritik och skit för det än vad ni kan föreställa er, eller är värd. Jag som hennes fästman lider med henne varje dag när jag ser folk vara så fruktansvärt elaka..speciellt nu när hon är extra känslig med barn i magen, hormonsvängningar osv. Linda vill bara gå vidare, och få en ny chans i livet, varför kan ni inte låta henne få det? Hon har ju liksom inte gjort någon något illa som att mördat någon, stulit eller gett sig på folk som inte gjort henne något?Hon har ju bara gjort saker som varit på bekostnad av sig själv! Tycker det känns trist att jag ska behöva sitta här och försvara den jag älskar på det här sättet, men jag mår inte bra av att se hur folk kan behandla människor jag älskar på detta viset! Tål ni inte henne, behöver ni ju bara titta bort och inte låtsas om henne, och framför allt ge fan i att besöka hennes blogg som är till för folk som tycker det är intressant att följa hennes vardag...den är alltså inte till för att man ska gå in och skriva vilken, hora eller ankliknande dålig mamma hon är!
Jag tänker inte fortsätta att föra någon debatt med er, utan ville bara säga min mening! Förhoppningsvis tar någon det till sig, även om mina förhoppningar är relativt begränsade.

Ha en bra dag på alla/ Mvh Peter Thelenius

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18827073&postcount=15006
2009-10-03, 17:59
Medlem
Citat:
Vadå påtryckningar?

Jag kan bara tala för mig själv. Jag har häckat på FB i något år (nytt log-in nu pga stalker) och har ALDRIG sett nåt liknande på det som ska vara ett "fritt forum med högt i tak"!
Någon/några som spammar sönder en skvallertråd med pekpinnar och nån mod som faller för det!
Just nu känns FB mer som familjeliv...
2009-10-03, 18:00
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag kollade lite i tråden, och det var inte mycket skvaller utan mer en liten chat-kärna bestående av bla Mae West som i realtid kommenterar varje inlägg Rosing skriver på sin blogg i kombination med repereade utfall om hur äcklig hon är.

Missförstå inte, jag tycker också hon är äcklig, men det är inte tänkt att vara nån sorts minicommunity för Rosing-bashare som kommenterar blogginlägg heller. Dålig kvalite.

Lustigt att du tolkar det som att jag tycker att Rosing är "Äcklig"!

Det ordet har jag nämligen aldrig använt om Rosing!

Däremot så har jag sagt att hon är ett mentalt kalhygge!

Och en kommentar är faktiskt skvaller.
Kolla Anka-tråden och Gynning-tråden!

Idel kommentarer.
Och på den grasserar ett hat som är bra mycket värre än det som är i Rosing-tråden!
Nej, det ligger något annat bakom denna låsning. Och inte är det för att vi spårat ut och inte haft något "Skvaller" om Rosing.

Hela Rosings liv byggs på skvaller!
2009-10-03, 18:02
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Linda Rosings sambo hörde av sig... efter det blev det kaos i tråden.

Jag fattar ingenting?

Vem fan är ni människor som sitter här och skriver så mycket skit om mamman till mitt blivande barn? Speciellt den här idioten ovan??!
Har du någon personlig anknytning till Linda som renderat till att du blivit så bitter "Mae West" (Fegisen som ALDRIG skulle våga uppge sitt riktiga namn)? Har hon gjort dig någonting eftersom du verkar så fruktansvärt upprörd på allt hon gör och säger?

Tragiskt att se att folk inte har något vettigt för sig, utan istället sitter här på en helt meningslös tråd som inte kommer ändra era liv på något sätt!?Dessutom mobba en vuxen människa så som ni gör...??Det är riktigt äckligt faktiskt! Skulle det vara er respektive skulle ni nog reagerat något upprört! Fruktansvärt sorgligt att se..

Drömmen för en kille som mig vore ju att få träffa dig/er i verkligheten!!!

/Peter Thelenius.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18825619&postcount=14997

Intressant inlägg och faktiskt ganska bra. Hur ska man tolka detta då ??. Jag ser det som ännu en "vink" för att TS klagomål mot andra användare i Rosing-tråden lika gärna kunde gälla även henne själv.

Men att uppmärksamma moderatorers partiskhet är dock alltid bra.
Senast redigerad av Celeron 2009-10-03 kl. 18:04.
2009-10-03, 18:25
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Lustigt att du tolkar det som att jag tycker att Rosing är "Äcklig"!

Det ordet har jag nämligen aldrig använt om Rosing!

Däremot så har jag sagt att hon är ett mentalt kalhygge!

Och en kommentar är faktiskt skvaller.
Kolla Anka-tråden och Gynning-tråden!

Idel kommentarer.
Och på den grasserar ett hat som är bra mycket värre än det som är i Rosing-tråden!
Nej, det ligger något annat bakom denna låsning. Och inte är det för att vi spårat ut och inte haft något "Skvaller" om Rosing.

Hela Rosings liv byggs på skvaller!

Du har skrivit över 1000 inlägg i bara den där tråden.

Tycker du inte att det ligger nåt i det jag säger att det blivit lite mer av en chatt-community än en tråd som levererar riktigt skvaller?
2009-10-03, 18:25
Medlem
m68s avatar
Jag fattar inte varför tråden rensades på chattet då som mod påtala. Men kl var ju sent kanske mod hade några öl innanför västen och inte orkade??? Tycker iallafall att det är jävligt pissigt.
2009-10-03, 18:31
Medlem
O Dirlewangers avatar
Nu verkar det som att det inte handlar om att spamma eller tramsa sönder en tråd.

Nu verkar det handla om att moderator/er slickar arsle när berörd trådhandlingskvinnas fästman lägger sig i debatten.

Nu kanske jag fattar fel, men fästmannen har två (2) inlägg och det kallar inte jag att spamma, rör det sig om nyligen inloggade miffon?

Upplys gärna en olärd.
2009-10-03, 18:31
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Du har skrivit över 1000 inlägg i bara den där tråden.

Tycker du inte att det ligger nåt i det jag säger att det blivit lite mer av en chatt-community än en tråd som levererar riktigt skvaller?

Kan du ge exempel på någon av skvallertrådarna som INTE från gång till annan blir en chatt-community?
2009-10-03, 18:34
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Kan du ge exempel på någon av skvallertrådarna som INTE från gång till annan blir en chatt-community?

De flesta skvallertrådar består väl av folk som dyker in ibland med lite nytt skvaller, spekulerar lite kring objektet ifrågan eller olika händelser som hänt.

Min uppfattning av Linda-tråden är att den består av en fast uppsättning medlemmar som "hänger" där och chattar kring dagens blogginlägg och spyr samma galla om och om igen. Den känns mer som ett community.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in