2009-10-03, 17:16
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Att några personer, med vilken agenda framför ögonen låter jag vara osagt, med vett o vilje spammar sönder en tråd i syftet att få den låst, får sin vilja igenom genom att använda mods som nickedocka.

Jag är uppriktigt förvånad över att taket inte är högre i en skvaller-tråd!
Likaledes är jag väldigt förvånad över att mods inte genomskådat kuppen, och att mods dessutom , med hull o hår, låter sig bli en bricka i ett fult spel som pågått bakom kulissen "Linda Rosing".

Nåväl. Vissa användare är nu väldigt belåtna och känner sig som vinnare i kampen om att få Linda Rosing "erkänd"!

Jag säger "Grattis" till de spammare som lyckades i sin uppsåt i att få modsen att dansa efter deras pipa, och "Sorgligt" över att smygcensur nu blivit infört i en skvallertråd!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1017339
2009-10-03, 17:20
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Ärligt talat Mae, den tråden har aldrig hållt någon bra kvalite. Jag skrev själv en massa trams i den för länge sen och det kanske var lika bra att mod låste den.

Men vem ska avgöra vad som är hög eller låg kvalite?
Uppenbarligen finns det många som gillar tråden. Den ligger alltid högt bland heta ämnen, både vad det gäller antal inlägg och antal visningar.
2009-10-03, 17:21
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Men vem ska avgöra vad som är hög eller låg kvalite?
Uppenbarligen finns det många som gillar tråden. Den ligger alltid högt bland heta ämnen, både vad det gäller antal inlägg och antal visningar.

Det kanske är för att den blivit lite av en chattråd för folk som kommenterar varje nytt blogginlägg från Rosing?
2009-10-03, 17:24
Medlem
O Dirlewangers avatar
Min första tanke var att det var skönt att tråden låstes, jävla skitkärring, men sedan tänkte jag lite längre. Tänk om det var min favorittråd som spammades sönder, klart att man skulle bli förbannad då. Hoppas den låses upp för dig.
2009-10-03, 17:25
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Det kanske är för att den blivit lite av en chattråd för folk som kommenterar varje nytt blogginlägg från Rosing?

Tråden heter "Dagens Bionda...".
Om folk chattar har modsen skyldighet/stöd i reglerna för att gå efter sånt.
2009-10-03, 17:28
Medlem
Gränsen mellan en seriös diskussion om henne och rent trams är flytande. Att diskutera något riktigt dumt brukar vara svårt och ofta övergå till trams. Jag tycker moderatorerna bör överväga att tramsförklara hela ämnet om Rosing.
2009-10-03, 17:28
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Min första tanke var att det var skönt att tråden låstes, jävla skitkärring, men sedan tänkte jag lite längre. Tänk om det var min favorittråd som spammades sönder, klart att man skulle bli förbannad då. Hoppas den låses upp för dig.
Problemet är snarare att andra sönderspammade trådar ligger kvar och frodas så det är så uppenbart att allt handlar om påtryckningar och/eller kontakter. Anna Anka-tråden är ett lysande exempel på en tråd där en av Rosingtrådens gnällspikar chattar som en pårökt höna.
2009-10-03, 17:29
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Jag kollade lite i tråden, och det var inte mycket skvaller utan mer en liten chat-kärna bestående av bla Mae West som i realtid kommenterar varje inlägg Rosing skriver på sin blogg i kombination med repereade utfall om hur äcklig hon är.

Missförstå inte, jag tycker också hon är äcklig, men det är inte tänkt att vara nån sorts minicommunity för Rosing-bashare som kommenterar blogginlägg heller. Dålig kvalite.

Håller med dig i det du säger. Verkar nog så att klagomålen som TS framför mot andra även kan gälla för henne själv.
Bannlyst
Det är ju samma problem med idol-trådarna. Mindre bemedlade spammar, chattar och offtopic-förstör hela tråden, vilket gör att Mod tillslut låser dem.
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Tråden heter "Dagens Bionda...".
Om folk chattar har modsen skyldighet/stöd i reglerna för att gå efter sånt.
Och den döptes av en moderator om jag inte minns helt fel.
2009-10-03, 17:31
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger

Tack för stödet!
Exakt, det är en principfråga. Några få individer ska inte tillåtas sabotera en tråd på fritt forum.

Detta står som första punkt i Flashbacks regler:
"Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser."
2009-10-03, 17:33
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Problemet är snarare att andra sönderspammade trådar ligger kvar och frodas så det är så uppenbart att allt handlar om påtryckningar och/eller kontakter. Anna Anka-tråden är ett lysande exempel på en tråd där en av Rosingtrådens gnällspikar chattar som en pårökt höna.

Vadå påtryckningar?

Du menar att moderator går i idioters ledband?

Då är det riktigt pinsamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in