2014-04-13, 17:19
Medlem
"Medellängden tycks ligga på 13-15 cm (vid erektion). Det vanligaste är att omkretsen på kuken är mellan 8 och 12 centimeter vid erektion"
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Preventivmedel/Kondom/Tio-fakta-om-penis/

Jag mätte min igår och den var 13,5 cm lång, alltså helt normal. Tjockleken var ett hårstrå över 12 cm, alltså lite över genomsnittet.

Om du ligger på minst medelstorleken och oroar dig så kanske du borde hitta något annat att tänka på.
Senast redigerad av Enkel-Man 2014-04-13 kl. 17:49.
Citera
2014-04-13, 17:40
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memphis123
ang, skepsisen mot att ha 17 cm i omkrets:

detta är mina mått och jag lovar och bedyrar att det är 100%. skiter egentligen i vad ni tror, syftet med inlägget är enbart tänkt som ett underlag till diskussionen

191cm lång
omkrets: 18,5cm 2 cm från roten, 17cm mitt på och 15cm vid ollonet
längd 21cm (mätt som redan diskuterats i tråden)

Klart det finns män som har 17 cm i omkrets och till och med ännu större. Jonah Falcon påstår att han har 20 cm i omkrets. Jag har sett en porrfilm där Shane Diesel blir mätt till 18-18,5 cm i omkrets mitt på kuken. Trodde bara inte att han hade det då längden inte var så extrem och jag blev även skeptisk då jag såg bilden.
Citera
2014-04-13, 17:47
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purrsorfarn
Vad "tror" du nu då?

Att du har ca 16 cm i omkrets max. Är lite luft emellan och du har måttbandet så den går en liten omväg. Måttbandet går ju snett så att ena delen kommer över andra delen. Blir längre sträcka då - större omkrets än vad det egentligen är. Sedan ligger inte måttbandet helt emot på alla ställen och du tjänar då in lite extra mm:ar.

Edit: Har inspekterat filmen ännu mer nu. Uppskattat din bredd till 5,2 ovanifrån och 4,3 från sidan.

5,2 cm * 3,14 = 16,328; 4,3 * 3,14 = 13,502

Tror nu att du har "endast" 15,5 cm. Lätt att få ihop 1,5 cm extra genom att låta det vara lite luft mellan måttbandet och kuken på vissa ställen och sedan låta måttbandet gå en längre väg än närmsta vägen runt. Bra omkrets ändå som är större än väldigt många, men du överdriver genom slarvmätning/fuskmätning som ger dig större omkrets än vad du verkligen har.
Senast redigerad av Metaphysician 2014-04-13 kl. 17:57.
Citera
2014-04-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metaphysician
Att du har ca 16 cm i omkrets max. Är lite luft emellan och du har måttbandet så den går en liten omväg. Måttbandet går ju snett så att ena delen kommer över andra delen. Blir längre sträcka då - större omkrets än vad det egentligen är. Sedan ligger inte måttbandet helt emot på alla ställen och du tjänar då in lite extra mm:ar.

Edit: Har inspekterat filmen ännu mer nu. Uppskattat din bredd till 5,2 ovanifrån och 4,3 från sidan.

5,2 cm * 3,14 = 16,328; 4,3 * 3,14 = 13,502

Tror nu att du har "endast" 15,5 cm. Lätt att få ihop 1,5 cm extra genom att låta det vara lite luft mellan måttbandet och kuken på vissa ställen och sedan låta måttbandet gå en längre väg än närmsta vägen runt. Bra omkrets ändå som är större än väldigt många, men du överdriver genom slarvmätning/fuskmätning som ger dig större omkrets än vad du verkligen har.

Vad lägger du in "lite slak" parametern i din skalmanutäkning?
Citera
2014-04-13, 18:04
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
"Medellängden tycks ligga på 13-15 cm (vid erektion). Det vanligaste är att omkretsen på kuken är mellan 8 och 12 centimeter vid erektion"
http://www.rfsu.se/sv/Sex--relationer/Preventivmedel/Kondom/Tio-fakta-om-penis/

Jag mätte min igår och den var 13,5 cm lång, alltså helt normal. Tjockleken var ett hårstrå över 12 cm, alltså lite över genomsnittet.

Om du ligger på minst medelstorleken och oroar dig så kanske du borde hitta något annat att tänka på.

Väldigt skeptisk till att medelomkretsen är 8-12 cm med medel vid 10 cm vid stånd. Kanske gjordes denna studie i Kina? Enligt wikipedia är genomsnittsomkretsen 12,3 cm som låter mycket mer rimligt.
Citera
2014-04-13, 18:10
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Vad lägger du in "lite slak" parametern i din skalmanutäkning?

Den måste vara mycket slak för att tappa omkrets. I alla fall på mig så fulls omkrets upp förre längden. När den slaknar tappar jag först längd, men i princip ingen omkrets förrän den har börjat slakna ordentligt. Svårt att tro att det skiljer mycket mellan olika personer? Om du vill bevisa att du nu har 17 cm i omkrets (och inte ca 15,5 cm) får du göra en ny film med fullt stånd och mäta kortaste vägen runt och inte har någon luft emellen kuken och måttbandet. Du får markera med en nagel där måttbanden möter varandra och endast har ena 1-2 mm högre än det andra och sedan lyfta måttbandet så ser man omkretsen. Som du mätte i denna filmen du la ut låter du som sagt måttbandet gå en längre sträcka än närmasta vägen runt så att ena delan kommer betydligt högre än den andra över vilket du tjäna in extra omkrets på som du egentligen inte har. Man ser även att det är luft emellan på flera ställen. Underkänt bevis.
Citera
2014-04-13, 18:14
Medlem
Citat:
Den måste vara mycket slak för att tappa omkrets. I alla fall på mig så fulls omkrets upp förre längden. När den slaknar tappar jag först längd, men i princip ingen omkrets förrän den har börjat slakna ordentligt. Svårt att tro att det skiljer mycket mellan olika personer? Om du vill bevisa att du nu har 17 cm i omkrets (och inte ca 15,5 cm) får du göra en ny film med fullt stånd och mäta kortaste vägen runt och inte har någon luft emellen kuken och måttbandet. Du får markera med en nagel där måttbanden möter varandra och endast har ena 1-2 mm högre än det andra och sedan lyfta måttbandet så ser man omkretsen. Som du mätte i denna filmen du la ut låter du som sagt måttbandet gå en längre sträcka än närmasta vägen runt så att ena delan kommer betydligt högre än den andra över vilket du tjäna in extra omkrets på som du egentligen inte har. Man ser även att det är luft emellan på flera ställen. Underkänt bevis.

Kommer du hit och suger på ollonet under tiden jag gör de där så jag håller ståndet?
Citera
2014-04-13, 18:18
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Kommer du hit och suger på ollonet under tiden jag gör de där så jag håller ståndet?

Nej.

15,5 cm omkrets är bra, men du behöver inte överdriva. Du tror säkert själv att den är 17 cm i omkrets. Faktum är att ditt sätt att mäta på inte är korrekt och ger inte en korrekt omkrets. Vad är bredden och höjden (breddan sett från sidan)?
Senast redigerad av Metaphysician 2014-04-13 kl. 18:33.
Citera
2014-04-13, 18:33
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Nej.

15,5 cm omkrets är bra, men du behöver inte överdriva. Du tror säkert själv att den är 17 cm i omkrets. Faktum är att ditt sätt att mäta på inte är korrekt och ger inte en korrekt omkrets. Vad är bredden och höjden (breddan sett från sidan)?

Eftersom detta är en så viktig vetenskap kan jag inte släppa detta ...

På mig skiljer det ca en cm mellan de olika bredderna. Man kan då extrapolera att dina bredder bör vara ca 6 cm sett ovanifrån och ca 5 cm sett från sidan om du skulle ha 17 cm i omkrets. Man ser tydligt på bilden och filmen att bredden sett ovanifrån är max 5,5 cm. Du har redan sagt att den är lite "tillplattad" som jag tror alla kukar är. Du har max 16 cm i omkrets. Skulle satsa mina pengar på intervallet 15,3 - 15,8 cm. Väldigt svårt att tänka mig att du ligger utanför detta intervall. Tror din bredder är 5,4 cm och 4,5 cm.

(Jag är expert på sånt här efter dagliga långa studier i mätning av min egna kuk under puperteten och mina matematiska kunskaper. )
Citera
2014-04-13, 18:40
Medlem
Jag är ett TROLL!

Jag har mätt "noga" spänt måttbandet och kommer fram till mellan 16.6-16.8 cm

jag kommer avsluta mitt trollkonto och ägna resten av mitt liv åt jelking för att rentvå mitt släktnamn!
Citera
2014-04-13, 18:49
Medlem
Metaphysicians avatar
Citat:
Jag är ett TROLL!

Jag har mätt "noga" spänt måttbandet och kommer fram till mellan 16.6-16.8 cm

jag kommer avsluta mitt trollkonto och ägna resten av mitt liv åt jelking för att rentvå mitt släktnamn!

Så går det när man går upp emot the trollbuster number one Metaphysician!

Tror nog att du har ännu "mindre" omkrets än så. Står fast vid mina 15,5 cm.
Citera
2014-04-13, 18:55
Medlem
Citat:
Så går det när man går upp emot the trollbuster number one Metaphysician!

Tror nog att du har ännu "mindre" omkrets än så. Står fast vid mina 15,5 cm.

Där har du fel i alla fall visst drar jag åt så blodflödet stoppar och kuken ser ut som en stasad heroinistarm så kanske jag kommer ner dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in