2009-12-19, 19:21
Medlem
idezs avatar
Jag tycker att det är snyggare och tänder mer på lite större kukar.
Att suga av en mindre till exempel är inte lika kul om jag säger så.
Citera
2009-12-19, 20:08
Medlem
sirPrices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamsworld
En massa text.....

Intressant tråd, väldigt rigorös. Dock så drar du (enligt mig är bäst att tillägga) vissa felaktiga slutsatser. Här kommer därför svar på tal:

Citat:
(Måste bara nämna att nästan alla tjejer säger att det inte spelar någon roll. Det verkar dock som om alla killar ignorerar detta så antagligen så skiter ni i detta också också)
Det är knappast någon, varken kille eller tjej, som hävdar att storleken betyder allt. Det viktigaste för tjejerna tror jag är om de är kära i killen eller inte. Däremot, om vi män har en stor kuk, så utgör det förmodligen i de allra flesta fall en bonus i relationen. Lite guldkant i tillvaron för tjejen

Citat:
2. När frågan berör små eller stora är det en faktiskt en ganska klar mariotet som säger att de hellre har en mindre kuk än en stor kuk
Inte riktigt korrekt. De flesta tjejer brukar undvika att svara. Denna stora andel kan mycket väl föredra stora kukar. En anledning till att de inte vill skriva det kan bero på den stigmatisering de utsätts för. Så fort en tjej säger att hon föredrar stora kukar så får hon tillmälen mot sig. Att hon är slapp eller slampig etc. Många tjejer är rädda för denna stigmatisering. Tjejer vill gärna hålla sig inom det "korrekta åsiktsregistret". Tjejer har svårt att hävda sig mot massan. De är helt enkelt lite rädda för kritik. För att vara på den "säkra" sidan så slänger sig de flesta tjejer med inövade floskler som tex "Storleken har ingen betydelse", "Lagom är bäst", "Hellre för liten än för stor", "Det är tekniken som räknas", "Storleken spelar ingen roll, bara den inte är för stor". Det finns säkert en del tjejer som tycker precis så, men jag skulle tro att majoriteten av tjejerna föredrar en stor kuk

Citat:
Skälet till att de som vill ha större, vill ha en större kuk är för att de vill känna sig uppfyllda. När de menar större kuk har omkretsen nästan alltid en större betydelse
Ligger nog en hel del i detta. De flesta tjejer föredrar nog rejält tjocka kukar (det blir då kraftigare och bättre friktion mellan penis och slidvägg)

Citat:
Medelstorleken på den populäraste vibratordildon är:
Omkrets; 10,64cm längd: 14,75cm

Utan vibrator kanske vissa tycker borde spegla bättre
Medelomkretsen är 10.14 cm
Jag citerar mig själv från en annan tråd (med lite smärre justeringer dock):

Ja, när tjejer onanerar med dildo eller liknande kanske de föredrar dessa mått för omkretsen. Det beror förmodligen på att de inte har något förspel innan onanistunden. Och att stoppa in ett för tjockt föremål i en vagina som inte är tillräckligt våt är nog ganska oskönt för de flesta tjejer. Typ endast smärta, ingen njutning

Men om en tjej blir tillsammans med en kille och de ska älska för första gången, då hoppas hon nog på tjockare kuk än så. Då kan hon ju ha ett långt förspel så att hon blir tillräckligt våt. Ett långt förspel gör också så att tjejen blir upphetsad och slappnar av i slidmusklerna på ett helt annat sätt än när hon är torr. Denna upphetsning och avslappning leder till att tjejen kan ta in tjockare saker i vaginan än vad hon kan i normala fall då hon är torr. Ett långt förspel är dock A och O. Tjejen kan dessutom använda extra glidmedel om det behövs. Det är väl kombinationen av smärta och njutning som kvinnor är ute efter? De flesta tjejer skulle jag tro resonerar i stil med "Sex ska kännas och göra lite ont, annars är det inte sex". Jag vet att alla kvinnor inte resonerar så, men skulle tro att en majoritet gör det

Citat:
*JAG VILL MÄTA MIN KUK, HUR GÖR JAG?

Omkrets:
Ta ett måttband och mät runt kuken på olika stället. Din kuk, har liksom dildon, olika mått på olika delar av kuken
Den enda seriösa sättet för oss män att mäta omkretsen på är att mäta på det smalaste stället på kuken. Omkretsen där definierar penisens omkrets
Citera
2009-12-19, 20:28
Medlem
Lillaas avatar
Var tvungen att mäta min så letade efter ett måttband, men hittade bara en 15cm lång kamratposten-linjal. Kändes konstigt att mäta min kuk med en linjal med en mask på...

Visade sig att jag växte förbi 15 cm linjalen och med ögonmått såg det ut som ytterligare 2-3cm

så längd: 17-18 cm gissar jag.
Bredd: 5,5 cm
Citera
2009-12-20, 02:12
Medlem
Dreamsworlds avatar
Det finns många kuktrådar, ja. För många. Jag skrev denna tråd för att få bort endel. Att få folk att tänka innan de kastar sig in i en fråga som saknar logik.

Du som gillar att suga på större snoppar är rent logiskt sätt inget konstigt. Större snoppar anses rent just nu visuellt som snyggare. Skulle du levt i en annan tid skulle du kanske gilla att suga på mindre snoppar då det ansågs vara snyggare och därför mer upphetsande.
Sen är det också en fråga vad en liten större är. Måtten är ganska överdrivna.

Men det där med det visuella är en bisak. Frågan som är relevant är vad du helst skulle vilja stoppa i dig. Vad som känns skönast, inte vad som ser skönast ut

Du som gav mig svar på tal. Du passar in i den kategori jag beskrev i inlägget.
"Tjejer föredrar större kukar, de sätter mer guldkant på tillvaron"
"Tjejer som säger att dom vill lagom stora kukar, vill egentligen ha stora, de är bara rädda att erkänna det"
En liten tanke bara; Borde man inte som tjej vara mer rädd för att säga att man föredrar små kukar eller lagom då man direkt blir klassad som lögnerska i din värld? Påstår dessutom folk att man ljuger tillräckligt mycket tror man tillslut på det själv.

Läs igenom mitt inlägg igen, du verkar ha missat hela poängen då du så friskt kastar dig själv ner i din egen grav.
Efter att du läst igenom mitt inlägg noga kan du ge mig några logiska skäl till varför majoriteten av tjejerna skulle föredra att ha sex med en större kuk?
Och sen kan du berätta för mig hur stor en större kuk är.

Under tiden du läser kan du även ha i tankarna att det kanske är du som föredrar en stor kuk, inte dem, hmm?

Ett litet snabbt svar på det där med dildo och omkretsen innan du börjar läsa:

Du menar alltså att tjejer köper dildos bara för att ha som förspel? Då de är som mest trånga? Vad gör de sen när de blivit kåta då?

Och omkretsen. "Omkretsen på det smalaste definierar omkretsen".
Om du med det vill säga: omkretsen där det är smalast är den rätta sättet att mäta" blir det lite konstigt.
Mätningar gör man för att kunna jämföra på bästa sätt. Och vill man jämföra med andra undersökningar ska man mäta som de gjort. Har inte läst om någon undersökning som tagit den minsta omkretsen. Det närmsta är väl rfsu's mätning som tar vid roten.
Ska man jämföra med andra undersökningar så får man ta efter deras metoder. Det finns inget rätt sätt.

Vill man jämföra med dildostorlekarna, vilket jag syftade på när jag sa att man skulle mäta på flera ställen, ska man hitta sitt största och sitt lägsta, då det är vad som anges på dildon.

Börja läs nu, och tänk igenom innan du skriver nästa inlägg. Ge mig något riktigt genomtänkt och intressant,
Senast redigerad av Dreamsworld 2009-12-20 kl. 02:50.
Citera
2009-12-20, 02:49
Medlem
Citat:
* Trådarnas besatt het av storleken i längd, även fast de flesta tjejer, lönlöst, gång på gång, försöker förklara; Måste man mäta, så är omkretsen viktigare än längden.

Längden är faktiskt av stor betydelse, men till skillnad från vad män ofta tror så är det KORT man ska ha. För lång penis och väldigt många behagliga ställningar faller bort ur repertoaren om tjejens vagina är kort/livmodertappen långt ner.

KORT och TJOCK är alltså honnörsorden om man tvunget vill skryta.

Sen finns det IOFS tjejer som faktiskt kan komma av samlag där man som kille "bottnar" ordentligt, men det är VÄLDIGT ovanligt i min erfarenhet (har bara själv stött på en sådan tjej under hela mitt sexliv).
Citera
2009-12-20, 11:46
Medlem
.-.-.s avatar
Dreamsworld.

Äntligen har vi fått en ny kukexpert här på fb, du är som Lemasive men tvärtom. Kan du inte göra en utredining om hur den sk internetkuken har uppstått och varför så många vill skriva in sina kukmått i vartannat inlägg, och då är det inga små doningar vi pratar om. Är det för att dom tror alla tjejer ska bli så till sig så att det ska trilla in mängder med mess från brudar som vill snaska snas? Eller är det enbart för att imponera på pojkarna och vara den store starke alfahanen. Kan det verkligen vara så att alla kukmåtten här stämmer och av nån anledning så samlas världens största kukar här på fb?
Citera
2009-12-20, 13:22
Medlem
sirPrices avatar
Citat:
Du som gav mig svar på tal. Du passar in i den kategori jag beskrev i inlägget.
"Tjejer föredrar större kukar, de sätter mer guldkant på tillvaron"
"Tjejer som säger att dom vill lagom stora kukar, vill egentligen ha stora, de är bara rädda att erkänna det"
Jag skrev även att "Det är knappast någon, varken kille eller tjej, som hävdar att storleken betyder allt. Det viktigaste för tjejerna tror jag är om de är kära i killen eller inte"
Så jag passar knappast in i den kategorin som brölar om att det enda tjejer är ute efter är en stor kuk. Du sammanfattar mitt inägg i syfte att misskreditera mig, förminska och "fördumma" mitt inlägg. Det är en oärlig debatteknik och gagnar knappast en konstruktiv debatt

Citat:
En liten tanke bara; Borde man inte som tjej vara mer rädd för att säga att man föredrar små kukar eller lagom då man direkt blir klassad som lögnerska i din värld?
Nej, tjejer blir inte automatiskt klassade som lögnare i min värld om de påstår sig föredra små eller lagom kukar. Det finns definitivt tjejer som föredrar det. Varje person är ju en unik individ med egna åsikter och önskemål. Men om man pratar i generella termer så tror jag att (åtminstone i vår del av världen) majoriteten av tjejerna föredrar stora kukar framför små/medel. I tex Indien, Kina, Japan och däromkring så är jag ganska övertygad om att tjejerna föredrar små/medel. Jag tror till och med att dessa tjejer föredrar små kukar, det beror på att deras vaginor är anpassade efter små kukar

Citat:
Påstår dessutom folk att man ljuger tillräckligt mycket tror man tillslut på det själv
Det där är individuellt. Personer med låg självkänsla ligger dock i farozonen. "En lögn blir till sanning om den upprepas tillräckligt mycket" kan då tyvärr dessa personer riskera att drabbas av

Citat:
Läs igenom mitt inlägg igen, du verkar ha missat hela poängen då du så friskt kastar dig själv ner i din egen grav
Jag har läst ditt inlägg väldigt noga. Ditt inlägg har vissa poänger, men också brister

Citat:
Efter att du läst igenom mitt inlägg noga kan du ge mig några logiska skäl till varför majoriteten av tjejerna skulle föredra att ha sex med en större kuk?
Här vill jag dock påpeka att jag tror att majoriteten av tjejerna inte vill ha för långa kukar i sig. Visserligen finns det väl tjejer som gillar det, men jag tror inte att de är i majoritet. En tjockare kuk däremot känns mera för tjejen än en smalare eller medelkuk. Jag tror att majoriteten av tjejerna (i vår del av världen) föredrar en tjock kuk i lagom längd

Citat:
Och sen kan du berätta för mig hur stor en större kuk är
Det finns väl inga exakta mått som alla håller med om. Jag utgår därför ifrån vad jag anser, sedan kanske andra finner dessa mått felaktiga.

1. Längd: 18 cm eller längre. Omkrets: 15 cm eller större
2. Längd: kortare än 18 cm. Omkrets: 15 cm eller större
3. Längd: 18 cm eller längre. Omkrets: mindre än 15 cm
4. Längd: kortare än 18 cm. Omkrets: mindre än 15 cm

1 och 2 räknar jag in i kategorin "större kuk" (förutsatt att längden är tillräcklig i alternativ 2). Som du ser så krävs det enligt mig inga gigantiska mått för att tillhöra kategorin "större". Ganska realistisk indelning tycker jag nog. Så kallade FB-kukar (25+ cm långa och 20+ cm i omkrets finns det nog inte särskilt många av bland jordens befolkning)

Citat:
Ett litet snabbt svar på det där med dildo och omkretsen innan du börjar läsa:

Du menar alltså att tjejer köper dildos bara för att ha som förspel? Då de är som mest trånga? Vad gör de sen när de blivit kåta då?
En tjej som ska "leka med sig själv" med hjälp av en dildo tror jag inte blir lika våt och avslappnad i vaginan som hon är efter ett långt och bra förspel med sin partners smekningar och slickningar på bröst ovh fitta (förutsatt att hennes partner kan sin grej och är bra på förspel). Alltså, när tjejen är själv och bara vill onanera så föredrar hon förmodligen en något smalare dildo. Men efter ett långt och bra utfört förspel så är hon formodligen så pass våt i fittan och avslappnad i slidmusklerna så att hon föredrar en lite tjockare kuk

Citat:
Och omkretsen. "Omkretsen på det smalaste definierar omkretsen".
Om du med det vill säga: omkretsen där det är smalast är den rätta sättet att mäta" blir det lite konstigt
Det är min åsikt. Jag anser att det smalaste stället på kuken bör definiera dess omkrets. Det känns mest logiskt. Jag och många med mig har ju "svampformad" kuk, dvs med ett ollon som har större omkrets än själva kukskaftet. Att då mäta ollonets omkrets skulle ge oss ett bättre resultat, men det känns oärligt. Därför bör det smalaste stället på kuken definiera omkretsen
Citera
2009-12-20, 14:25
Medlem
Dreamsworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Dreamsworld.

Äntligen har vi fått en ny kukexpert här på fb, du är som Lemasive men tvärtom. Kan du inte göra en utredining om hur den sk internetkuken har uppstått och varför så många vill skriva in sina kukmått i vartannat inlägg, och då är det inga små doningar vi pratar om. Är det för att dom tror alla tjejer ska bli så till sig så att det ska trilla in mängder med mess från brudar som vill snaska snas? Eller är det enbart för att imponera på pojkarna och vara den store starke alfahanen. Kan det verkligen vara så att alla kukmåtten här stämmer och av nån anledning så samlas världens största kukar här på fb?

Jag hoppar över det där med kukexpert. Det enda jag gjort är att se på ämnet med logik istället för med känslor.

Varför människor lägger upp sina "kukmått" som uppenbart är förstora, så den så kallade fb-kuken uppstår, är inte så konstigt om du återigen ser saken logiskt.

Att ha stor kuk är ett tecken på manlighet idag, och något att vara stolt över. Har man stor kuk så får man en direkt tillgång till självförtroende.
Likt andra saker man är stolt över så ger det en känsla av att vara tillfreds men samvaron. Man är nöjd med sig själv.

Ett litet stickspår
( De saker man är nöjd över ligger ofta idag, som så ofta nämts, på utsidan, ens utseende. Du har säkert själv något som du är nöjd över med ditt utseende. Fokuserar du riktigt mycket på den saken du är riktigt nöjd över, kan du även känna denna tillfredskänsla. Tyvärr har såna känslor en viss tendens att döljas, om man är mer missnöjd över något annat, vilket beror på vår drift till ständig förbättrelse. Skulle vi sitta och vara nöjda med allt skulle vi inte vilja bli bättre, och därför inte utvecklas. Det här är alltså egentligen någon positivt som har blivit negativt då jämförelsen har blivit mer fokuserad på saker en sak som inte kan förbättras - utseendet. Det beror på en större medvetenhet om vårt egeet-genom speglar- och andras- genom media)

Tillbaka till ämnet;
Så, att folk säger att de har större snoppar än vad de har är faktiskt för att de vill att de ska vara så. Genom att säga att de har de blir det blir det också delvis sant, eftersom att det inte finns någon som kan säga om det är falskt.

Du kan själv leka lite med tanken. Om du istället för att vara ärlig om din storlek, ljuga om att du har större här på forumet. Alla skulle faktiskt tro dig. Och du skulle bli sedd som en människa med stor kuk här på forumet. I den här verkligheten, forumet, så har du alltså stor kuk och kan glädjas över det.
När du sen går bort från datorn vet du visserligen att det inte är verkligt, men vad spelar det för roll. Den glädjen över att ha stor kuk på forumet är verklig.

(Fb-kuken har övergått från att vara allvar till att bli mer skämtsamt då överdriften av kuken tillslut blivit för stor.)

Om du kan leka med den tanken, och förstå hur enkelt det är att lura dig själv, kan du sen förstå att även måtten som påstås vara riktiga och är inom rimliga gränser, mycket sannolikt är felaktiga. När du mäter din penis, och vill att den ska vara så större kommer den självklart bli större. Du avrundar uppåt någon cm (jag hade inte fullt stånd), du mäter där det gynnar dig mest, även fast du vet att det kanske inte riktigt stämmer. Mäter du omkretsen så kanske du inte riktigt mäter tight, utan lämnar lite spelrum. Och självklart mäter du där det är som störst. Och en avrundning uppåt är inte direkt att ljuga, "min kuk blir aldrig som störst när jag runkar själv".
Det var bara några exempel, lär finnas ett hav av bortförklaringar som får en lögn att bli sanning, till och med för en själv.

Hela det här är dock logiskt sätt idiotiskt. När folk ljuger om sin snopp, höjs även medeltalet, och deras snopp kommer vara oförändrad relativt till medeltalet. De som drabbas är de som är ärliga, som ser dessa överdrivna medeltal med sina ärliga ögon. Då blir det en mycket större skillnad än vad det egentligen är.
Citera
2009-12-20, 16:06
Medlem
Dreamsworlds avatar
SirPrice; - (fyndigt namn förresten)

Citat från ditt inlägg;
"Jag skrev även att "Det är knappast någon, varken kille eller tjej, som hävdar att storleken betyder allt. Det viktigaste för tjejerna tror jag är om de är kära i killen eller inte"

Jag citerade inte detta, just därför att jag inte påstått att storleken betyder allt. Meningen har inget med mitt inlägg att göra. Har inget med att förminska att göra. Jag kan dock vara övertydlig, just bara för att få fram den relevanta poängen.

Mitt inlägg ifrågasätter storsnoppshysterin. Varför killar är så fixerade vid att ha stora snoppar. Det är, rent logiskt sätt, svårt att förstå.

Vi pratar båda i generella termer, vilket jag tänkte att du förstod.
Så, men för att göra det mer tydligt. Generellt sätt, så skulle du kalla en tjej en lögnare om hon påstod att hon föredrog en lagom snopp eftersom att hon, generellt sätt föredrar en stor. Det förändrar inte det som mitt inlägg berör. Varför skulle hon generellt sätt, föredra en stor snopp framför en medel?
Att jag sen nämnde att hon snarare var rädd för att, generellt sätt, vara konstig och föredra medelkukar- var för att väga ut din tanke om att hon var rädd att säga att hon ville ha stor.

Äntligen börjar du använda logik, om än lite ologisk;
Citat från ditt inlägg:
"I tex Indien, Kina, Japan och däromkring så är jag ganska övertygad om att tjejer föredrar små/medel. Jag tror till och med att dessa tjejer föredrar små kukar, det beror på att deras vaginor är anpassade efter små kukar"

De föredrar alltså små kukar eftersom att deras vaginor är anpassade efter små kukar. Skulle vi nästan kunna komma överens om att dessa "små" kukar är "små" om man jämför med oss som sägs ha ett lite större snitt? Och att de antagligen är medelstora där de lever? För vore det inte logiskt sätt ganska så riktigt att en tjejs vagina var anpassad till det som det finns flest av, alltså medelstora?
Och på samma sätt så skulle väl en tjejs vagina här i väst, vara anpassad efter våra medel? Vilket är precis det som logiskt sätt stämmer. Så vore det inte snarare vara en önskan bland killar att ha det gyllene medelmåttet snarare än en större då fler tjejer helt enkelt är anpassade efter dig? Rent logiskt är alltså denna storkukhysteri konstig.

Sen lämnar du tyvärr logiken igen. Du säger att majoriteten av tjejerna vill ha medellängd MEN större omkrets. Varför skulle inte tjejens vagina vara anpassad till medellängden, men inte medelomkretsen?

Om medellängd är 15 cm och medelomkrets är, enligt rfsu, mått taget vid roten, 10 cm. Standardkondomen är 10.4 cm. (Logiskt sätt borde dock kondomens omkrets vara lite mindre än snittet. Samtidigt är snittet taget från undersökningar som med stor sannolikhet har felmarginaler). I vilket fall som helst är längre en 18 cm med 15 cm väldigt stort. Och som vi har kommit överens om- de flesta vaginor är anpassade för medelkuken, så kommer, generellt sätt, tjejen att ha problem med att den är för stor.

Låt oss ta det där med dildon igen;
En tjej köper en dildo. Hon köper, enligt dig en mindre storlek eftersom att hon inte kommer få något förspel. Denna dildo, i mindre omkrets, kommer hon dock inte att vara nöjd med då hon blir tillräckligt kåt, så denna dildo kan egentligen bara användas som förspel då hon inte får bli tillträckligt kåt, för då räcker den inte till. Jag tycker bara det verkar lite märkligt.
Jag tror en tjej klarar av att bli kåt på egen hand. Du kan också ta dig tiden att läsa omdömena av de populäraste dildos. Du ska se att de är mer än nöjda.
Sen verkar det som att du säger att ju kåtare en tjej blir ju större blir hon. Är hon bara tillräckligt kåt kan man stoppa in en arm. (Jag överdriver ditt argument för att vara tydlig med poängen)
Mer logiskt verkar det om en tjejs vagina är som en killes kuk. Ju kåtare vi blir, ju hårdare blir vår kuk. Men kukens storlek tar stopp, vilket nog antagligen fittan gör också, då den återigen, nog är anpassad efter kuken, eller tvärt om.

Sen, som en liten extra notis kan du ju lägga märke till att medelomkretsen på de populäraste dildon överensämmer med medelomkretsen. Är det ett sammanträffande? Stämmer inte allt överens väldigt logiskt?
Jag tycker att jag så tydligt redovisade det i mitt inlägg. Trodde aldrig att jag skulle behöva förklara om allt.

Det där med mätningen. Återigen, mätningar är till för att jämföra. Och ska du jämföra så finns det bara ett rätt sätt- att göra på samma sätt.
Och för dig med svamp formad penis så är de mätningar jag läst om mätta på olika delar av skaftet, inget ollon inkliderat.

Ska du jämföra din kuk med dildon på hemsidorna jag kollat- ska du mäta det största+ det minsta omfånget, då det är på det sättet de gjort.
Senast redigerad av Dreamsworld 2009-12-20 kl. 17:03.
Citera
2009-12-20, 16:20
Medlem
Dreamsworlds avatar
För er som vill gå emot det jag skrivit gör mer än gärna det, allas åsikter behövs.
Läs dock igenom hela mitt inlägg, tänk igenom det du vill ifrågasätta väldigt noga och fråga dig själv: Varför tänker jag såhär. Svara även på det i ditt inlägg om du bestämmer dig för att ifrågasätta.
Formulera dig väl och använd logik.

Jag orkar nämligen inte repetera mig själv och ingen orkar läsa alla dessa mastodont inlägg som repetition leder till.
Orkar ingen läsa förstörs hela poängen med inlägget.
Citera
2009-12-20, 16:37
Medlem
Dreamsworlds avatar
Dubbel
Senast redigerad av Dreamsworld 2009-12-20 kl. 16:41.
Citera
2009-12-20, 21:24
Medlem
GainomaxamoniaGs avatar
Jag kan ju säga direkt att det är bullshit att penisomkretsen ligger runt 10 cm vid erigerat tillstånd. Finns knappt många som har det vid slakt tilstånd ens, skulle tippa på att det snarare ligger runt 12-13 cm.

Så har du 15*12 cm kan du vara lugn, du har inget liten penis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in