2011-01-16, 00:01
Medlem
Mandussons avatar
Mätteknik-förtydligande

Till sidekick och JohnDolmes med flera:

Citat:
Ursprungligen postat av -sidekick-
Konstaterande (så här mäter man)

Längd: Ovansida, ifrån rot till topp. OBS Snoppen ska vara riktad emot huvudet (uppåt) då man mäter.

Omkrets: Rot, mitten, topp. Resultatet av varje mätning summeras och sedan delas med 3 och då får man fram genomsnittsomkretsen på sin egna penis. (antar att snoppen även nu ska vara riktad emot huvudet?!)

Citat:
Ursprungligen postat av JohnDolmes
Nämen nu får ni fan ta å ge er!!! Först förlorade man 1cm när man inte fick trycka in måttstocken i bäckenet och nu ska den mätas när den ligger LÄNGS MED magen!
NEJ... Jag behåller hellre min skeva världsbild om att jag har 20cm och tänker då inte mäta på ovanstående inläggs vis;-)

Nej, nu har jag nog uttryckt mig otydligt, eller försökt vara för tydlig.

Om Ni står på fötterna under mätning av Er penis så ska penis mätas i längd från magen ut mot toppen på ollonet utan att man trycker in linjalen i magen. (Anm. Det finns män med så kraftig erektionvinkel att penis nästan "ligger" mot magen när man står på fötterna. Då måste man "böja ut" penisen och mäta rakt ut från kroppen).

Ligger man ner på rygg och mäter och penis vid full erektion vilar mot magen så skall man "böja" den rakt upp från kroppen när man mäter.

Så var det detta med omkretsen: Jag (och många med mig) hävdar att man mäter på det "tjockaste" stället. Det finns de som ÄLSKAR statistik så mycket att de menar att penis ska mätas vid roten, på mitten och runt flänsen på ollonet och sedan ska dessa 3 mätningar delas med 3 och så får man fram genomsnittsomkrets. Det tycker inte jag (och många, många andra med mig). Jag hävdar att det är det "tjockaste" stället på en psnis som ska mätas med löst åtsittande - men utan luft mellan hud och band - måttband.

(Kanske förstår någon fler nu hur svårt det är att objektivt återge sin egen storlek på penis? Om en kliniker mäter gör han/hon det på ett och samma sätt och utgår från detta, medan var och en som mäter själv kan göra lite som han själv vill och därav de tvivelaktiga resultaten).

Var glada över att Er penis fungerar! Det är inte en självklarhet ens för yngre män!
Senast redigerad av Mandusson 2011-01-16 kl. 00:31. Anledning: Stavning
Citera
2011-01-16, 00:23
Medlem
Dertyus avatar
28 Cm omkrets, anybody ?
Citera
2011-01-16, 00:30
Medlem
JohnDolmess avatar
Okej, missförstod lite tidigare..
Måste bara påpeka ang texten om att stora kukar inte blir hårda att även fast jag är över 30 år och har en enligt genomsnittet STOR kuk(bpl20x16) så är den stenhård vid stånd och då menar jag verkligen stenhård! Det har ju hänt att man stött fel nån gång vid doggystyle och då har det känts som om kuken hade ett ben i sig som knäcks:-(
Citera
2011-01-16, 00:38
Medlem
JohnDolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dertyu
28 Cm omkrets, anybody ?

Nu råkade du nog posta i fel tråd!

Den här skulle det nog vara
https://www.flashback.org/t411678
Citera
2011-01-16, 00:47
Medlem
Mandussons avatar
Penisskador

Citat:
Ursprungligen postat av JohnDolmes
Okej, missförstod lite tidigare..
Måste bara påpeka ang texten om att stora kukar inte blir hårda att även fast jag är över 30 år och har en enligt genomsnittet STOR kuk(bpl20x16) så är den stenhård vid stånd och då menar jag verkligen stenhård! Det har ju hänt att man stött fel nån gång vid doggystyle och då har det känts som om kuken hade ett ben i sig som knäcks:-(

Penisruptur
Ja, det är faktiskt så att man kan få en frakturliknade skada (brott) på penis. Den kallas penisruptur och är en är en vanlig beteckning på skada på penisens svällkroppar, ibland även på urinröret. Skadan uppstår genom slag eller tryck på en erigerad penis, exempelvis vid samlag. Den är en sällsynt skada och behandlas kirurgiskt. Numera är det dock bra prognos på att bli återställd. Ett tips för män med lång penis är att inte nyttja samlagsställningar där man riskerar stöta emot livmodertappen (botten på slidan) och kanske också att inte "fara fram" alltför våldsamt. "Doggystyle" brukar vara en ställning man rekommenderar för att inte komma så långt in och för att mannen samtidigt lätt kan massera kvinnans klitoris. Undvik i. a. f. att be din kvinna lägga fötterna på din rygg om Ni utgår från "missionären". För med hennes fötter på din rygg öppnas vagina mera och du tränger längre in. Inte heller ska kvinna "rida dig" våldsamt eftersom du då inte själv styr hur "penis glider" och det lättare blir så att den "hamnar vid sidan om".

Med hårdheten är det så att jag inte uttryckta att "alla män med något större penis har halvdåligt hård erektion" utan jag sade att det var vanligare - vilket var och en föstår då det åtgår mer blod för att svällkropparna ska fyllas. Man behöver inte läsa så att allt gäller en själv, om man inte vill. Vad som händer i framtiden, om du ex, får hjärt- och kärlsjukdom är knappast något att oroa sig över nu. VEtenskapen går framåt hela tiden - som tur är.
Senast redigerad av Mandusson 2011-01-16 kl. 01:22. Anledning: Stavning
Citera
2011-01-16, 00:58
Medlem
JohnDolmess avatar
Haha, jag tog det inte personligt! Ville bara säga att min kuk är stenhård trots sin storlek:-)

Men fortsätt med dina inlägg, nån kanske ändrar sin egna kroppssyn till det bättre efter att ha läst dom..
Citera
2011-01-16, 11:24
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandusson
Så undrar du hur man mäter. Det finns olika metoder även här. Alla utbildade jag stött på använder samma metod för mätning av längden. När du är själv stimulerar du dig till en erektion. Sedan använder du en linjal och mäter från ovansidan av penis från magen och till toppen på penis (ollonets spets - urinrörsmynningen). Man ska inte trycka in linjalen mot magen utan endast lägga den mjukt mot magen för att få rättvisande siffror.
Jag kan inte minnas var jag läst detta men jag fann källan (förmodligen källorna) trovärdiga när jag läste dem. Enligt dem gäller det att trycka in linjalen mot blygdbenet. Det din metod mäter är maximal effektiv penislängd med nuvarande grad av fetma. Bra för kvinnor och homofiler som har mycket specifika storlekskrav. Mindre bra ur vetenskaplig synpunkt.

Målet vid en statistisk undersökning borde vara att få ett mätresultat som inte varierar beroende på vem som utför utökningen eller vilken grad av fetma befolkningen har. T.ex. leder din mätmetod till att amerikaner har kortare penis än svenskar bara p.g.a. av fettet. Det leder också till att alla som mäter måste ha samma tryck.
Citera
2011-01-16, 13:37
Medlem
Mandussons avatar
Olika mätmetoder inom statististikt säkerställt underlag

Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Jag kan inte minnas var jag läst detta men jag fann källan (förmodligen källorna) trovärdiga när jag läste dem. Enligt dem gäller det att trycka in linjalen mot blygdbenet. Det din metod mäter är maximal effektiv penislängd med nuvarande grad av fetma. Bra för kvinnor och homofiler som har mycket specifika storlekskrav. Mindre bra ur vetenskaplig synpunkt.

Målet vid en statistisk undersökning borde vara att få ett mätresultat som inte varierar beroende på vem som utför utökningen eller vilken grad av fetma befolkningen har. T.ex. leder din mätmetod till att amerikaner har kortare penis än svenskar bara p.g.a. av fettet. Det leder också till att alla som mäter måste ha samma tryck.

Mitt huvudbudskap, det jag tycker är viktigast att framföra, är egentligen inte att mäta på ett eller annat sätt, utan att man kan vara nöjd med sin penis och den storlek den har. Om man själv vill ha starkare upplevelser av sex eller om man vill ge sin partner starkere upplevelser är det helt andra saker som man ska fokusera.

Det är vidare inte "min metod". Jag har lärt mig den av professorer och docenter i urologi vid Svenskt universitet. Möjligen kan man säga att det är ett vedertaget sätt att mäta i Västvärlden. Och då ska
man inte alls ha något tryck! Linjalen ska läggas mot bukväggen. Eller så drar man ut den slappa penisen och mäter.

Penis innehåller tre stycken svällkroppar, två på ovansidan och en på undersidan. Svällkropparna är uppbyggda ungefär som en tvättsvamp och fylls med blod när mannen blir sexuellt upphetsad och får erektion. Penis blir då större och reser sig. Svällkropparna ligger också innaför buken och man kan känna dem inne i kroppen genom/bakom pungen vid erektion. Om inte svällkropparna också gick in i kroppen så skulle penis inte vara "förankrad" utan "svaja" betydligt mer och bli ostabil vid samlag. Men vi mäter inte den längd som dinns inne i kroppen. En man med bukfetma har ingen den längd på penis som man kan mäta utanför buken enligt de vedertagna metoderna vi har i Sverige. Om någon blir gladare och får större självförtroende av att trycka in linjalen lite extra (vilket jag är övertygad om sker när man har undersökningar där männen själva mäter) så har jag inget emot detta. Men man ska inte blanda ihop detta med en vetenskapligt genomförd mätning, där alla män mäts på samma sätt.

Många urologer mäter penis längd genom att med ett fast grepp bakom ollonet dra ut den slappa penisen från kroppen ganska kraftigt, och då menar de att de att man får ungefär samma reultat vid mätning av lämngden som om man mäter vid erektion. Det är inte så lätt att på befallning uppnå en erektion i klinisk miljö och på "befallning" menar de. Den metoden kan endast jämföras med det sättet att mäta och inte med något annat sätt.

I bland annat Brasilien (och några andra länder) har man genomfört en mätning av erigerade penisar hos yngre män på universitet och yngre militärer. Undersökningen har varit frivillig. Urologerna har då injicerat ett ämne i penis (alprostadil eller papaverin) vilket ger en kraftfull erektion utan stimuli eller upphetsning. Den undersökningen är också endast jämförbar med liknade undersökningar. Men hur många friska Svenska unga män skulle frivilligt ställa upp för att få en injektion i penis och låta en forskare mäta erektionen?

Sedan måste jag också bemöta påståendet att det skulle vara speciellt vanligt att homosexuella (män antar jag du menar) och vissa kvinnor efterfrågar storleken på penis. De kvinnor som har problem med samlivet med sina män frågar mer efter hur de ska orka med samlivet med män som är dåliga på att hjälpa till hemma, eller att mannen endast tänker på sin egen njutning. Homosexuella är precis likadana som andra människor - de blir kära i en person, inte i ett könsorgan. Men visst; killr som inte har sällskap med en tjej tittar och fantiserar kanske mer om ex kvinnans bröst. Så kanske också lesbiska kvinnor gör? Och då är det kanske så att vissa homosexuella män fantiserar om penisar. Dock vet jag att lika många tittar på bröstkorg, höfter, ögon, hållning som heterosexuella män gör när de ser på kvinnor. Penisfixering är mest vanligt bland yngre män och bland oerfarna män bland de 1000-tals män jag mött professionellt.
Senast redigerad av Mandusson 2011-01-16 kl. 14:10. Anledning: Stavning + felaktig uppgift
Citera
2011-01-16, 17:06
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Mitt huvudbudskap, det jag tycker är viktigast att framföra, är egentligen inte att mäta på ett eller annat sätt, utan att man kan vara nöjd med sin penis och den storlek den har. Om man själv vill ha starkare upplevelser av sex eller om man vill ge sin partner starkere upplevelser är det helt andra saker som man ska fokusera.

Det är vidare inte "min metod". Jag har lärt mig den av professorer och docenter i urologi vid Svenskt universitet. Möjligen kan man säga att det är ett vedertaget sätt att mäta i Västvärlden. Och då ska
man inte alls ha något tryck! Linjalen ska läggas mot bukväggen. Eller så drar man ut den slappa penisen och mäter.

Penis innehåller tre stycken svällkroppar, två på ovansidan och en på undersidan. Svällkropparna är uppbyggda ungefär som en tvättsvamp och fylls med blod när mannen blir sexuellt upphetsad och får erektion. Penis blir då större och reser sig. Svällkropparna ligger också innaför buken och man kan känna dem inne i kroppen genom/bakom pungen vid erektion. Om inte svällkropparna också gick in i kroppen så skulle penis inte vara "förankrad" utan "svaja" betydligt mer och bli ostabil vid samlag. Men vi mäter inte den längd som dinns inne i kroppen. En man med bukfetma har ingen den längd på penis som man kan mäta utanför buken enligt de vedertagna metoderna vi har i Sverige. Om någon blir gladare och får större självförtroende av att trycka in linjalen lite extra (vilket jag är övertygad om sker när man har undersökningar där männen själva mäter) så har jag inget emot detta. Men man ska inte blanda ihop detta med en vetenskapligt genomförd mätning, där alla män mäts på samma sätt.

Många urologer mäter penis längd genom att med ett fast grepp bakom ollonet dra ut den slappa penisen från kroppen ganska kraftigt, och då menar de att de att man får ungefär samma reultat vid mätning av lämngden som om man mäter vid erektion. Det är inte så lätt att på befallning uppnå en erektion i klinisk miljö och på "befallning" menar de. Den metoden kan endast jämföras med det sättet att mäta och inte med något annat sätt.

I bland annat Brasilien (och några andra länder) har man genomfört en mätning av erigerade penisar hos yngre män på universitet och yngre militärer. Undersökningen har varit frivillig. Urologerna har då injicerat ett ämne i penis (alprostadil eller papaverin) vilket ger en kraftfull erektion utan stimuli eller upphetsning. Den undersökningen är också endast jämförbar med liknade undersökningar. Men hur många friska Svenska unga män skulle frivilligt ställa upp för att få en injektion i penis och låta en forskare mäta erektionen?

Sedan måste jag också bemöta påståendet att det skulle vara speciellt vanligt att homosexuella (män antar jag du menar) och vissa kvinnor efterfrågar storleken på penis. De kvinnor som har problem med samlivet med sina män frågar mer efter hur de ska orka med samlivet med män som är dåliga på att hjälpa till hemma, eller att mannen endast tänker på sin egen njutning. Homosexuella är precis likadana som andra människor - de blir kära i en person, inte i ett könsorgan. Men visst; killr som inte har sällskap med en tjej tittar och fantiserar kanske mer om ex kvinnans bröst. Så kanske också lesbiska kvinnor gör? Och då är det kanske så att vissa homosexuella män fantiserar om penisar. Dock vet jag att lika många tittar på bröstkorg, höfter, ögon, hållning som heterosexuella män gör när de ser på kvinnor. Penisfixering är mest vanligt bland yngre män och bland oerfarna män bland de 1000-tals män jag mött professionellt.
Du bemöter i princip inte alls det jag skriver. Jag ifrågasätter den metodologi som du hävdar är vedertagen och visar några allvarliga problem med den som du över huvud taget inte bemöter.

Den brasilianska metoden är bra såtillvida att den är konsekvent. Men har man annonserat efter folk som vill få sin penis mätt uppstår problem med urvalet.

Att sträcka penisar är fullkomligt meningslöst om poängen är att få något hum om erigerad längd. För att kunna avgöra hur väl slak men sträckt längd motsvarar erigerad längd krävs att man säkerställer erigerad längd och då behöver man inte ens mäta slak längd. Eftersom man redan säkerställt den erigerade längden till så hög säkerhet.

Det finns dessutom ytterligare problem med att sträcka penisen. Man kan inte använda handen eftersom undersökarna då kommer att dra olika hårt. Istället behöver man någon metod som säkerställer att alla använder samma kraft. Men inte ens då blir den metoden problemfri eftersom det inte finns någon anledning att tro att alla penisar har samma motstånd mot sträckning.

Kan du motivera varför det är bättre att få en felkälla i form av varierande mängd fettvävnad ovan blygdbenet än att minimera eller eliminera den?

Förstår du och de dina att det är omöjligt att jämföra mellan sociala grupper, länder och etniciteter med det måttet om man inte korrigerar för grad av fetma?

EDIT: Förtydliganden
Senast redigerad av Katzespeien 2011-01-16 kl. 17:09.
Citera
2011-01-16, 19:03
Medlem
Mandussons avatar
Citat:
Du bemöter i princip inte alls det jag skriver. Jag ifrågasätter den metodologi som du hävdar är vedertagen och visar några allvarliga problem med den som du över huvud taget inte bemöter.

Den brasilianska metoden är bra såtillvida att den är konsekvent. Men har man annonserat efter folk som vill få sin penis mätt uppstår problem med urvalet.

Att sträcka penisar är fullkomligt meningslöst om poängen är att få något hum om erigerad längd. För att kunna avgöra hur väl slak men sträckt längd motsvarar erigerad längd krävs att man säkerställer erigerad längd och då behöver man inte ens mäta slak längd. Eftersom man redan säkerställt den erigerade längden till så hög säkerhet.

Det finns dessutom ytterligare problem med att sträcka penisen. Man kan inte använda handen eftersom undersökarna då kommer att dra olika hårt. Istället behöver man någon metod som säkerställer att alla använder samma kraft. Men inte ens då blir den metoden problemfri eftersom det inte finns någon anledning att tro att alla penisar har samma motstånd mot sträckning.

Kan du motivera varför det är bättre att få en felkälla i form av varierande mängd fettvävnad ovan blygdbenet än att minimera eller eliminera den?

Förstår du och de dina att det är omöjligt att jämföra mellan sociala grupper, länder och etniciteter med det måttet om man inte korrigerar för grad av fetma?

EDIT: Förtydliganden

Du accepterar inte att det finns en vedertagen metod att mäta penis. Jag är inte rätt person att ändra på den metoden. Läkare med docenturer (=har försvarat sin forskning vetenskapligt mot opponenter som har stor kunskap i ämnet) och professorer i urologi tillämpar metoden. De har ju betydligt mer anatomisk kunskap än en sexualrådgivare eller en sexolog. Vi tar del av vedertagen forskning under våra respektive utbildningar och sedan gör vi naturligtvis egna erfarenheter i utövandet av vår rådgivade och terapeutiska verksamhet.

Det finns en video granskad av legitimerade läkare, Dr. Salguero, urolog och sexolog, och Dr. Salas, urolog. Videon visar hur vi i västvärlden mäter längd och omkrets på penis. Mannen på videon mäter slak penis dock. Här är länken:

http://www.penisforstoring.org/storre-penis/penissstorleken.php

JAG VILL UNDERSTRYKA ATT JAG INTE DELAR ANDRA UPPFATTNINGAR SOM FRAMFÖRS PÅ SIDAN JAG LÄNKAT TILL, EX. DE SOM HANDLAR OM PENISFÖRSTORING
Citera
2011-01-16, 19:47
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Du accepterar inte att det finns en vedertagen metod att mäta penis. Jag är inte rätt person att ändra på den metoden. Läkare med docenturer (=har försvarat sin forskning vetenskapligt mot opponenter som har stor kunskap i ämnet) och professorer i urologi tillämpar metoden. De har ju betydligt mer anatomisk kunskap än en sexualrådgivare eller en sexolog. Vi tar del av vedertagen forskning under våra respektive utbildningar och sedan gör vi naturligtvis egna erfarenheter i utövandet av vår rådgivade och terapeutiska verksamhet.

Det finns en video granskad av legitimerade läkare, Dr. Salguero, urolog och sexolog, och Dr. Salas, urolog. Videon visar hur vi i västvärlden mäter längd och omkrets på penis. Mannen på videon mäter slak penis dock. Här är länken:

http://www.penisforstoring.org/storre-penis/penissstorleken.php

JAG VILL UNDERSTRYKA ATT JAG INTE DELAR ANDRA UPPFATTNINGAR SOM FRAMFÖRS PÅ SIDAN JAG LÄNKAT TILL, EX. DE SOM HANDLAR OM PENISFÖRSTORING
Du har alltså inte alls funderat i de här banorna och inte sett något rättfärdigande av metodiken? Du har inte heller någon helst lust att bygga din kunskap på någon sorts bas?

Hade jag varit intresserad av något ad verecundiam hade jag kunnat fråga någon som kan söka, hitta och läsa text på en dator.
Citera
2011-01-16, 21:18
Medlem
Mandussons avatar
Tar tacksamt mot alla tips

Citat:
Du har alltså inte alls funderat i de här banorna och inte sett något rättfärdigande av metodiken? Du har inte heller någon helst lust att bygga din kunskap på någon sorts bas?

Hade jag varit intresserad av något ad verecundiam hade jag kunnat fråga någon som kan söka, hitta och läsa text på en dator.

Alla som har något seriöst att tillföra är välkomna att kontakta mig/oss direkt på webmaster@sexualupplysningen.se
Jag har läst och arbetat inom ämnet "sexualrådgivning" i många år, sett 1000 tals penisar, deltagit i olika studier i Sverige och utomlands etc, och avsett mätmetod, med sprutor eller utan, linjaler eller måttband så kommer alla undersökningar som jag stött på (de som uppfyller vetenskapliga kriterier) fram till ungefär samma sak vad gäller medelstorlek och övre och undre percentiler. Det som man möjligen kan tycka skiljer mycket är när en man bedöms ha sk. "micropenis". Där tycker jag att jag ser en tydlig oenighet. Några anger 3 cm, andra 6 cm och ytterligare någon 7 cm i erigerat tillstånd som gränsen för micropenis. Det tycker jag är för stor differens. Jag är naturligtvis öppen för vetenskaplig bevisning och tar gärna emot tips på undersökningar som någon sett. Har jag missat något så är jag naturligtvis glad om jag kan få tips om detta.
Senast redigerad av Mandusson 2011-01-16 kl. 21:21. Anledning: Fel i e-postlänk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in