Delar eller ibland hela händerna domnar bort när jag sover. Oftast är det iallafall en av händerna som gör så. När jag vaknat och börjar röra på fingrar och händer försvinner det ganska fort.
Händer aldrig när jag är vaken, vad kan det bero på?
Delar eller ibland hela händerna domnar bort när jag sover. Oftast är det iallafall en av händerna som gör så. När jag vaknat och börjar röra på fingrar och händer försvinner det ganska fort.
Samma här. Beror väl på att händerna "somnar" helt enkelt.
Karpaltunnelsyndrom visar sej på det sättet att man vaknar om natten och får "skaka liv" i händerna. Ibland kan man vakna ett flertal gånger per natt.
Botas med en rätt enkel och snabb handkirurgisk operation, som jag själv fått utfört på båda händer.
Mvh
Karpaltunnelsyndrom visar sej på det sättet att man vaknar om natten och får "skaka liv" i händerna. Ibland kan man vakna ett flertal gånger per natt.
Botas med en rätt enkel och snabb handkirurgisk operation, som jag själv fått utfört på båda händer.
Mvh
Fast det är mycket ovanligare än att man ligger med armarna på nåt konstigt sätt så de domnar.
Det händer mig med, typ varannan natt.
Ibland kan det vara domnat ända upp på halva underarmen och tar typ 20 sek att få bort det när man håller ner armarna bredvid sängen.
Fast det är mycket ovanligare än att man ligger med armarna på nåt konstigt sätt så de domnar.
Ja, men det beror en hel del på åldern. Ungdomar sover nog hårt och kan drabbas pga sovställning. Men karpaltunnelsyndrom är vanligast från 40 och uppåt. Kan påverkas av arbetsuppgifter.
KAN dock drabba ungdom också. Dock kan nervskadan förstöra sömnen helt. Går man alltför länge med det så kan det bli vissa bestående besvär.
Mvh
Du kan ha ulnarisklmämning (nervinklämning i armbågarna).
Mvh
Farligt på något sätt? Kan man ha det i bara ena handen?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!