• 1
  • 2
2009-10-01, 07:41
Medlem
zoN-s avatar
Vill kra diskdefragmenteraren p min dator men nr jag startar programmet och klickar p "defragmentera" eller "analysera" s hnder absolut ingenting, vad kan det vara? Gissar nstan p ngon tjnst som borde vara igng men kan inte s mycket .
Citera
2009-10-01, 08:22
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-
Vill kra diskdefragmenteraren p min dator men nr jag startar programmet och klickar p "defragmentera" eller "analysera" s hnder absolut ingenting, vad kan det vara? Gissar nstan p ngon tjnst som borde vara igng men kan inte s mycket .

Tnk p att analysen kan ta lng tid ibland.
Har du testat att kra defragmenteraren i felskert lge?
Vore ven intressant att veta vilket OS du kr.
Citera
2009-10-01, 08:34
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Tnk p att analysen kan ta lng tid ibland.
Har du testat att kra defragmenteraren i felskert lge?
Vore ven intressant att veta vilket OS du kr.

Grejjen r att den inte ens startar defraga/analysera, det kommer inga tecken alls p ngon aktivitet, utan den frblir som den var sekunden innan nr jag trycker. Kr Windows XP btw.
Citera
2009-10-01, 08:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Grejjen r att den inte ens startar defraga/analysera, det kommer inga tecken alls p ngon aktivitet, utan den frblir som den var sekunden innan nr jag trycker. Kr Windows XP btw.

Ok, som sagt, har du testat att kra defragmenteringen i felskert lge?
Citera
2009-10-01, 11:05
Medlem
Citat:

Brja med att flja vad som redan sagts, starta det i felskert lge.
Vidare r det inte frgan om att du ska starta ngon tjnst, tror snarare att du har ngot som blockerar dig frn att kra det. Felskert lge brukar hjlpa dig med att komma frbi eventuella saker som blockerar det, drav allas rd om att du ska brja dr.
Nr du vl r inne i datorn freslr jag att du kontrollerar datorn fr virus och annan skadlig kod, samt grna gr en registerkontroll. Rekomenderar ccleaner fr det sistnmnda.
Hur som helst, detta i ett senare skede och det ligger fr vrigt OT.
Citera
2009-10-01, 11:21
Medlem
sireltonjohns avatar
har du testat ngot annat program tex MyDefrag?
Citera
2009-10-01, 11:58
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
Brja med att flja vad som redan sagts, starta det i felskert lge.
Vidare r det inte frgan om att du ska starta ngon tjnst, tror snarare att du har ngot som blockerar dig frn att kra det. Felskert lge brukar hjlpa dig med att komma frbi eventuella saker som blockerar det, drav allas rd om att du ska brja dr.
Nr du vl r inne i datorn freslr jag att du kontrollerar datorn fr virus och annan skadlig kod, samt grna gr en registerkontroll. Rekomenderar ccleaner fr det sistnmnda.
Hur som helst, detta i ett senare skede och det ligger fr vrigt OT.

Har krt spybot ccleaner mm. ska testa starta i felskert lge .
Citera
2009-10-01, 14:54
Medlem
zoN-s avatar
Funkade inte heller i felskert lge, samma sak hnde dr, jag klickar p knapparna men datorn gr ingenting, blir vll och testa ngot defragmenteringsprogram istllet.
Citera
2009-10-01, 14:55
Medlem
Ingoteras avatar
Man ska vl ha minst 15% ledigt fr att kunna defragga? Borde ju komma upp ngt meddelande tycker man men kolla till det nd.
Citera
2009-10-01, 14:58
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Man ska vl ha minst 15% ledigt fr att kunna defragga? Borde ju komma upp ngt meddelande tycker man men kolla till det nd.

Har anvnt 20g av en 120 gb stor hrddisk s det ska inte vara ngot problem
Citera
2009-10-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera

Det kommer upp ett meddelande isf, och det gr att defragmentera nd men inte lika effektivt.
Citera
2009-10-01, 15:08
Medlem
Ingoteras avatar
zoN-: Okej, d r detta nog inte problemet.

Bjurran: Okej, jo tnkte att det borde komma ett meddelande. Visste dock ej att det nd gick att defragga.

Till zoN-: Du har ingen mjlighet att formatera hela skiten och testa efter det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in