• 1
  • 2
2009-10-01, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Till zoN-: Du har ingen möjlighet att formatera hela skiten och testa efter det?

Det är ingen lösning på det aktuella problemet. Lika dumt som att föreslå att någon som fått bensinstopp köper en ny bil.
Citera
2009-10-01, 18:29
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
Det är ingen lösning på det aktuella problemet. Lika dumt som att föreslå att någon som fått bensinstopp köper en ny bil.

Tyvärr så tänker jag inte omformatera, datorn går väldigt bra med de ändringar jag har jag gjort med en diskfragmentering skulle verkligen toppa det , väldigt konstigt att det inte går.
Citera
2009-10-01, 19:48
Medlem
[Strange Days]s avatar
Varför inte prova med något 3:eparts-defragmenteringsprogram?
Det finns ju en hel del andra val förutom Microsofts egna som fungerar minst lika bra.

Det är ju klart att det alternativet kanske inte löser själva huvudproblemet, men om du inte orkar felsöka så kan det vara ett alternativ.

EDIT:
Vad du också kan göra är att kolla i Händelseloggen om du hittar några felmeddelande från systemet relaterade till hårddiskproblem eller dylikt.
Händelseloggen hittar du i Kontrollpanelen -> Prestanda & Underhåll -> Administrativa Verktyg
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-10-01 kl. 19:56.
Citera
2009-10-01, 21:17
Medlem
zoN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Varför inte prova med något 3:eparts-defragmenteringsprogram?
Det finns ju en hel del andra val förutom Microsofts egna som fungerar minst lika bra.

Det är ju klart att det alternativet kanske inte löser själva huvudproblemet, men om du inte orkar felsöka så kan det vara ett alternativ.

EDIT:
Vad du också kan göra är att kolla i Händelseloggen om du hittar några felmeddelande från systemet relaterade till hårddiskproblem eller dylikt.
Händelseloggen hittar du i Kontrollpanelen -> Prestanda & Underhåll -> Administrativa Verktyg

Tankade ett annat program istället och det verkar funka, tack iaf för hjälpen alla snälla människor även om jag fortfarande är fundersam om vad som egentligen var felet
Citera
2009-10-01, 22:16
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoN-
Tankade ett annat program istället och det verkar funka, tack iaf för hjälpen alla snälla människor även om jag fortfarande är fundersam om vad som egentligen var felet

Här är en möjlig steg-för-steg-lösning på det initiala problemet:

Steg 1:
1] Öppna kommandoprompten.
2] Skriv cd C:\Windows\System32 för att förflytta dig till denna katalog.
3] Kör följande kommandon efter varandra:
regsvr32 dfrgsnap.dll
regsvr32 dfrgui.dll
Steg 2:
1] Öppna Kontrollpanelen.
2] Öppna Prestanda & Underhåll -> Administrativa Verktyg -> Tjänster
3] Kontrollera så att följande tjänster står på "Automatisk" och att de körs:
DCOM Server Process Lanucher (lite osäker på vad tjänsten heter på svenska)
Logisk Diskhanterare
Steg 3:
1] Öppna Utforskaren, och leta upp filen dfrg.inf i C:\Windows\inf\.
2] Högerklicka på filen, och välj "Installera".

Vore bra om du kunde testa och se om denna lösningen fungerar.
Senast redigerad av [Strange Days] 2009-10-01 kl. 22:19.
Citera
2009-10-02, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
DCOM Server Process Lanucher (lite osäker på vad tjänsten heter på svenska)

Heter så på svenska XP Pro också, med reservation för en mindre felstavning. DCOM Server Process Launcher
Citera
2009-10-02, 09:26
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
Heter så på svenska XP Pro också, med reservation för en mindre felstavning. DCOM Server Process Launcher

Se där ja!
Har alltid kört engelska OS-versioner så jag är något ringrostig vad gäller processnamn och funktionsnamn i svenska versioner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in