Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-22, 20:48
  #169
Medlem
ArneIIIs avatar
PG kanske inte var världens mest traditionella företagsledare, eller inte ens en särskilt bra företagsledare. Speciellt i jämförelse med Engellau och Sören Gyll. Däremot var (är) han ju en ganska fascinerande person, lite på samma sätt som Ebbe Carlsson. Möttes deras vägar i något sammanhang genom åren?
Citera
2017-06-16, 07:08
  #170
Medlem
Caracallass avatar
Såg PG med fru på gatan utanför deras lgh. De var på väg till sin bil. Han såg verkligen inte pigg ut. Lider han av ngt annat än ålderdom??
Citera
2017-06-16, 12:46
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Såg PG med fru på gatan utanför deras lgh. De var på väg till sin bil. Han såg verkligen inte pigg ut. Lider han av ngt annat än ålderdom??
Småbarnspappa... typ kolikbarn kanske.
Citera
2017-06-22, 12:50
  #172
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valaam
Småbarnspappa... typ kolikbarn kanske.
Ja det måste vara ett jobbigt småbarn. Han kunde ju knappt gå stackarn.
Citera
2017-06-22, 15:10
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja det måste vara ett jobbigt småbarn. Han kunde ju knappt gå stackarn.

Kan se honom framför mig! You made my day!
Citera
2017-06-22, 18:15
  #174
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Ja det måste vara ett jobbigt småbarn. Han kunde ju knappt gå stackarn.

Jag såg honom spatserande i Kungsan för kanske fem eller sex år sedan och redan då noterade jag att han gick väldigt stappligt, fast han gaskade upp sig för att se spänstig ut, sådär som en del gubbar gör. Jag väntade mest på att han skulle snava på någon skarv i asfalten och falla handlöst framåt men han klarade sig.
Citera
2017-07-05, 22:10
  #175
Medlem
Softis...s avatar
Nya sköna citat från PG:
GP.se - PG Gyllenhammar: "Jag är egentligen republikan"

Citat:
I avsnittet blickar PG Gyllenhammar tillbaka på sin karriär, hur det är att bli pappa vid 80 års ålder och vad han egentligen tycker om den svenska kungafamiljen.
– Jag tycker inte att de är dugliga. Jag är egentligen republikan. Där är också frågan om integration. De kan väl söka jobb någonstans. De kan jobba på Volvo, föreslår han.
Citat:
Under intervjun med Richard Ohlsson berättar han bland annat att han under sin karriär hade för vana att gå till flygpiloternas cockpit för att vara redo om han hade behövt landa planet åt dem
=D

Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag såg honom spatserande i Kungsan för kanske fem eller sex år sedan och redan då noterade jag att han gick väldigt stappligt, fast han gaskade upp sig för att se spänstig ut, sådär som en del gubbar gör. Jag väntade mest på att han skulle snava på någon skarv i asfalten och falla handlöst framåt men han klarade sig.
I SVT:s dokumentär så kunde en se att han hade lite problem med gåendet när han traskade runt på Volvo-golvet.
SVT.se - Sveriges mest beundrade man
Citera
2017-07-06, 08:10
  #176
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Nya sköna citat från PG:
GP.se - PG Gyllenhammar: "Jag är egentligen republikan"


=D

I SVT:s dokumentär så kunde en se att han hade lite problem med gåendet när han traskade runt på Volvo-golvet.
SVT.se - Sveriges mest beundrade man
Det där gubb-självförtroendet
Tror det var under kindnappningsdramat i OS i München '72 som den svenska pistolskytten Ragnar Skanåker klev fram och erbjöd sina tjänster som skytt till insatsstyrkan på plats
Citera
2017-07-08, 20:40
  #177
Medlem
Vedklyvens avatar
Värst va gammelmedia daltar o gullar med den gamle egenförträfflige skallegubben.

Nu sitter han i en TV-soffa igen och skryter om hur bra han är och hur korkade alla hans motståndare varit.
Det är TV1 "Sommarkväll med Rickard Olsson" som har bjudit in honom. Rickard gullar o Gyllenhammar flinar självbelåtet.
Citera
2017-07-08, 21:28
  #178
Medlem
enfindams avatar
Man kan säga mycket om P.G men färgstark och underhållande är han i alla fall. Trevligt återseende!
Citera
2017-07-14, 22:44
  #179
Medlem
Arne Bajses avatar
Stoppa pressarna !!

PG river äktenskapsförordet och delar sina sköna miljoner med sin 39-år yngre fru. Det blir hon som får förmögenheten om PG kolar eller om han rent av skiljer sig med henne.
Citera
2017-07-15, 18:07
  #180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Man kan säga mycket om P.G men färgstark och underhållande är han i alla fall. Trevligt återseende!
Ja, jag håller med dig, har aldrig upplevt honom som en otrevlig människa. Ett trevligt återseende i Rickards program var det, men för kort!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback