2019-03-07, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Jag menar att om något vittne eller BO i en rättegång ska peka ut AE så kan advokaten göra utpekandet mindre säkert genom att hänvisa till att vittnet kan ha sett bilden här.
Ja det är väldigt olyckligt.
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jaha. Men nu fanns ju hans sperma i hennes underliv. Jag ser inte hur det inte skulle vara bortom rimlig tvivel att han är den skyldiga.
Tror du har missat en bokstav i ditt nick. oklok hade passat bättre
Ska vittnen peka ut AE i det här fallet eller i andra fall så blir utpekandet osäkert när en bild på honom finns ute på nätet och han är utpekad som GM för våldtäkten i Billdal.

Han kan ju ha gjort mer och då kan han gå fri om utpekandet blir osäkert på grund av bilden här.
Ska kanske vara ännu tydligare.
Det kan finnas fall utan DNA som han blir misstänkt för och då är det kört på grund av bilden som är ute här. Advokaten kan skylla på att BO har sett honom på bild här och då blir en vittneskonfrontation värdelös.
Förstår du?
Citera
2019-03-07, 23:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Han blir 68 år när han kommer ut. Polisen har ett öga på honom. Han vet själv att han måste sköta sig annars åker han in för gott.
Du har lite för hög tro om polisen. När han är ute kan dom inte hålla koll på honom och han lär vara extra försiktig med sitt DNA om han gör fler brott.

Nej han får inte sitta 10 år om han blir dömd till det.
Han är ute efter två tredjedelar, lite drygt 6,5 år och då är han bara knappt 65 år.
Det jag hoppas på är att han blir betecknad som psykiskt sjuk och inlåst på rättspsyk med särskild utskrivningsprövning. Då kan han få sitta där tills han dör. Hoppas!

Edit: Rättade mitt fel.
Senast redigerad av Timeout 2019-03-07 kl. 23:44.
Citera
2019-03-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jaha. Men nu fanns ju hans sperma i hennes underliv. Jag ser inte hur det inte skulle vara bortom rimlig tvivel att han är den skyldiga.
Det skulle ju kunna vara som så, att han är skyldig till fler brott än det här? Och när det då kommer till ett utpekande, kan man hänvisa till denna tråd. I det här fallet är det nog klappat och klart.
Citera
2019-03-07, 23:41
Medlem
allegragellers avatar
... orkar inte, läste just hans badoo-annons som en av FB:s web-begåvningar hittat: " Barnen är
väldigt snälla kanske för att de är delvis asiater, jag vet inte. "

AE framstår som en, jag vet knappt vad jag skall kalla det, äkta psykopat. Han förminskar eller reducerar eller omvandlar sina tre små barn till ett slags etniska objekt. Tre små ting som han kallar "snälla". Som souvenirer man köper i en flygplats-shop.

Galet obehagligt. Vilken relation hade han till sin fru?
Citera
2019-03-07, 23:52
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Du tror att det kan finns ett antal vittnen till händelsen?

Brottsoffret är ett vittne. Dock:

- Hon kanske redan hade hunnit göra konfrontation, om polisen anser det nödvändigt.

- 24 år har gått, och hon var bara åtta år när det skedde. Minnesbilden är antagligen grumlig.

- Endast DNA, om det är +4, kan nog räcka.

Med det sagt tycker jag fortfarande att det var onödigt att posta bilden, och även respektlöst mot brottsoffret. En flitig skribent i tråden har ju till och med valt att ha bilden som avatar. Om hon besöker tråden så riskerar hon alltså att, oförberedd, mötas av hans nuna.

Men de rent rättsliga riskerna tror jag är ganska små, men ej obefintliga.

Edit: Som någon påpekat kan han ju gjort sig skyldig till annat, där bevisen inte är lika starka. Då kan vittnesuppgifter vara viktigare.
Senast redigerad av Troian 2019-03-07 kl. 23:56.
Citera
2019-03-07, 23:59
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
... orkar inte, läste just hans badoo-annons som en av FB:s web-begåvningar hittat: " Barnen är
väldigt snälla kanske för att de är delvis asiater, jag vet inte. "

AE framstår som en, jag vet knappt vad jag skall kalla det, äkta psykopat. Han förminskar eller reducerar eller omvandlar sina tre små barn till ett slags etniska objekt. Tre små ting som han kallar "snälla". Som souvenirer man köper i en flygplats-shop.

Galet obehagligt. Vilken relation hade han till sin fru?

Att du upplever honom som psykopat har nog mer att göra med att du inte vet vad som kännetecknar en sådan.
Citera
2019-03-08, 00:09
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabattfyllan
Att du upplever honom som psykopat har nog mer att göra med att du inte vet vad som kännetecknar en sådan.
Tänker inte gå i svaromål med dig då du inte verkar intresserad av att diskutera något öht.
Citera
2019-03-08, 00:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Brottsoffret är ett vittne. Dock:

- Hon kanske redan hade hunnit göra konfrontation, om polisen anser det nödvändigt.

- 24 år har gått, och hon var bara åtta år när det skedde. Minnesbilden är antagligen grumlig.

- Endast DNA, om det är +4, kan nog räcka.

Med det sagt tycker jag fortfarande att det var onödigt att posta bilden, och även respektlöst mot brottsoffret. En flitig skribent i tråden har ju till och med valt att ha bilden som avatar. Om hon besöker tråden så riskerar hon alltså att, oförberedd, mötas av hans nuna.

Men de rent rättsliga riskerna tror jag är ganska små, men ej obefintliga.

Edit: Som någon påpekat kan han ju gjort sig skyldig till annat, där bevisen inte är lika starka. Då kan vittnesuppgifter vara viktigare.

Förundersökningen kommer säkert pågå på traditionellt sätt, med vittnesförhör och dylikt. Men 24-år är en låång tid. För egen del tror jag att det som kan vara av något värde i FUP hamnade där i början av utredningen för drygt 20-år sedan.

Men alldeles oavsett så står o faller den här utredningen med bevisvärdet från DNA-träffen. Ett bevisvärde som dessutom skulle kunna stärkas, vilket kanske inte vore fel då min fasta övertygelse är att GM inte kommer att göra något som helst medgivande på någon punkt, någonsin.
Citera
2019-03-08, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
jadå, du hittade den först, men det har inte tråden nån glädje av för som egokommunisten du är så delar du ALDRIG med dig nånting till tråden
Problemet här är att du delar med dig av allt - oberoende av om det är rätt eller fel eller om det är relevant för detta brott. Inklusive en hel massa referenser till en av fruarna där du gör allt för att vara tydlig så Google inte skall missa att kunna indexera tråden.

Någonstans på vägen verkar du bestämt dig för att gud gett dig en extra special-licens att attackera de du inte tycker om.
Citera
2019-03-08, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Skendränkningen föregicks förstås av att sonen just tryckt ner sitt småsyskons huvud under vatten. Så att han använde just det sättet för att kränka berodde antagligen på situationen.
Fast var väl han själv som gav den beskrivningen - innebär ju inte att det är sant.
Citera
2019-03-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du har fel. Avs dna så finns ju alla möjliga varianter och kvalitéer vilket ger olika utfall på skalan.
Det riktigt stora problemet många gånger med DNA är att bevisa att DNA kom dit vid brott och inte av annan orsak. Om det varit inbrott i lokala mataffären och DNA hittas på plats där kunder får vara så blir det ju rätt meeh. Är det däremot på kontorets kassaskåp - eller rent av på insidan av öppnat skåp - så blir det ju mer intressant.
Citera
2019-03-08, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Ni är seriöst helt knäppa i huvudet, om ni anser att man kan göra vad som helst med MGM i det här skedet, och att rättegången bara är en formsak. Det kan framkomma i princip vad som helst under den första, den andra, eller den tredje rättegången.
Det kan tex komma fram att det finns sjukjournaler som visar att MGM, samma dag som våldtäkten, blev felmedicinerad på ett sjukhus, med ett ämne som är känt för att orsaka personlighetsförändringar. Då hamnar fallet i ett helt annat ljus.
Och det är just därför som man har rättegångar i Sverige - för att försvarsadvokaterna ska kunna försvara den åtalade, och se om det finns några förmildrande omständigheter etc.

Jag fortsätter gärna diskussionen om "förmildrande omständigheter", men då i nedanstående tråd:

(FB) Vad ska räknas som "förmildrande omständigheter"?

Sannolikheten för det scenario du målar upp är så gott som noll. Vidare är det märkligt hur du läser in att man kan ”göra vad som helst med MGM”. Jag tror nog du får samla dig lite.

Konstateras kan att det kommer leda till åtal givet det som redan framkommit och att MGM kommer få sin sak prövad. Är uppgifterna sanna att GM lämnat sperma i eller i nära anslutning till flickan då kommer han att dömas för våldtäkten. Att det skulle kunna finns något som gör att han frångår ansvar för våldtäkten kan du glömma. De fantasierna kan du ju tro på själv men de är som sagt obefintliga givet att hans sperma är hittad.

Vänligen trolla någon annanstans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in