Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
Tveksamt. Dels beror flyttandet på uppbrutna förhållande (och det verkar ju även som han bara varit skriven på ett par av adresserna om jag tolkat det rätt?) dels är det inte gratis att renovera.
Han borde inte tjänat några större summor på detta.
Låter mer som ett hobby som kan väcka intresse när man söker kvinnor. Handy man ungefär.
Jag tror att du är inne på rätt spår.
Framför mig så ser jag en person som saknar social kompetens, med stor säkerhet en psykopat, som lever på typ förtidspension och som har en livsstil som han måste dölja.
Av "praktiska skäl" så är han antagligen inte boende där han är skriven. Han flyttar ofta, och han söker sig till hus som ligger ensligt till.
Jag tror att det är troligare att han hyr dessa hus och att han efter ett tag tvingas att flytta pga att han inte sköter sina åtagande gentemot värden, eller att han själv känner sig tvingad att flytta för att "hålla sig under radarn".
Jag bor utomlands och kronofogden har ibland en jädrans lång telefonkö och förfrågningar accepteras inte per email.
Det skulle vara toppenintressant om någon i Sverige kunde ringa kronofogden och undersöka om fanskapet har skulder och i sådana fall relaterade till vad?
Jag hoppas verkligen att polisen lyckas med att få fram alla hans ickeofficiella bostäder så att hus och mark kan undersökas av tekniker och likhundar.
Trots allt så finns det nog goda skäl till att man går ut med hans färska fotografi så att folk får kunskap om fanskapets utseende och kan rapportera in om de har vetskap om byggnader som han har brukat. (Möjligheten finns att hans närmaste inte har den vetskapen, särskilt om det handlar om andra byggnader än bostäder)