2019-03-07, 12:04
Medlem
Farfarsfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsunamix6
Eventuellt att ni som är på plats kan slå ett getöga på monstret

Genom tyska ettan med en smula Parkinson i avtryckarfingret. ☺

Skämt åsido kommer givetvis allt ske bakom lyckta dörrar, sexualbrott och barn borgar för det.
Citera
2019-03-07, 12:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om endast DNA så antagligen +4 enligt NFC:s skala. Om dessutom vittnesuppgift (från BO då) så kan +3 räcka?
Jag kan ha fel här, men brukar inte DNA alltid ha en +4:a?
Citera
2019-03-07, 12:40
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Tveksamt. Dels beror flyttandet på uppbrutna förhållande (och det verkar ju även som han bara varit skriven på ett par av adresserna om jag tolkat det rätt?) dels är det inte gratis att renovera.
Han borde inte tjänat några större summor på detta.

Låter mer som ett hobby som kan väcka intresse när man söker kvinnor. Handy man ungefär.

Jag tror att du är inne på rätt spår.

Framför mig så ser jag en person som saknar social kompetens, med stor säkerhet en psykopat, som lever på typ förtidspension och som har en livsstil som han måste dölja.

Av "praktiska skäl" så är han antagligen inte boende där han är skriven. Han flyttar ofta, och han söker sig till hus som ligger ensligt till.

Jag tror att det är troligare att han hyr dessa hus och att han efter ett tag tvingas att flytta pga att han inte sköter sina åtagande gentemot värden, eller att han själv känner sig tvingad att flytta för att "hålla sig under radarn".

Jag bor utomlands och kronofogden har ibland en jädrans lång telefonkö och förfrågningar accepteras inte per email.
Det skulle vara toppenintressant om någon i Sverige kunde ringa kronofogden och undersöka om fanskapet har skulder och i sådana fall relaterade till vad?

Jag hoppas verkligen att polisen lyckas med att få fram alla hans ickeofficiella bostäder så att hus och mark kan undersökas av tekniker och likhundar.

Trots allt så finns det nog goda skäl till att man går ut med hans färska fotografi så att folk får kunskap om fanskapets utseende och kan rapportera in om de har vetskap om byggnader som han har brukat. (Möjligheten finns att hans närmaste inte har den vetskapen, särskilt om det handlar om andra byggnader än bostäder)
Citera
2019-03-07, 12:46
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Wow jag är imponerad över ert detektivarbete! Flashback när det är som bäst!

Mina tankar går till eventuella barnodfer i Filippinerna som han säkert också har skadat och förgripit sig på!
Japp!

Och det kanske är en god orsak till att den internationella åklagarkammaren håller i det? (eller höll?)
Citera
2019-03-07, 12:50
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Finns det några uppgifter om att han skulle luktat alkohol vid illdådet? Mannen är uppenbarligen sadist, men något måste ju ha utlöst detta. Hagamannen var ju också på fyllan när han rände runt.

Våldet var så besinningslöst att man undrar om det fanns ett hämndmotiv? Inte mot flickan men mot flickans familj?
Jag har läst att det inte skall finnas någon sådan relation. Men, jag kan trots allt inte att släppa den tanken
Citera
2019-03-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock

Du har fel. Avs dna så finns ju alla möjliga varianter och kvalitéer vilket ger olika utfall på skalan.
Citera
2019-03-07, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Våldet var så besinningslöst att man undrar om det fanns ett hämndmotiv? Inte mot flickan men mot flickans familj?
Jag har läst att det inte skall finnas någon sådan relation. Men, jag kan trots allt inte att släppa den tanken

Tror han valde sitt våldtäktsoffer av en slump, hade han haft anledning att hämnas på familjen så hade säkert polisen hittat honom långt tidigare.
Citera
2019-03-07, 13:01
Medlem
Finns det någon sammanfattning av detta fall någonstans?
Citera
2019-03-07, 13:03
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Tror han valde sitt våldtäktsoffer av en slump, hade han haft anledning att hämnas på familjen så hade säkert polisen hittat honom långt tidigare.
Med tanke på att det rör sig om en psykopat med en förträfflig självbild så kan det handla om en synnerligen lättkränkt individ.
För oss av sunda vätskor så kan det helt enkelt vara helt omöjligt att identifiera vad som kan ha triggat en psykopats hämndbegär.
Citera
2019-03-07, 13:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du har fel. Avs dna så finns ju alla möjliga varianter och kvalitéer vilket ger olika utfall på skalan.
Ok, tack för svar.
Citera
2019-03-07, 13:07
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
DNA har en skala på +4 och graderas stegvis till -4(vilket innebär att den misstänktes DNA ej påträffats)
Citera
2019-03-07, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nja, isåfall borde han enbart brukat våld. En fullbordad våldtäkt på en 8-åring är något annat. Men jag kan tycka att det är märklit att han samtidigt misshandlade henne så kraftigt. Jag för egen del har svårt att släppa tanken på att han hade som mål att hon inte skulle överleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in