Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Frankenstein
Källa? Lettland och Litauen är mycket fattiga och outvecklade länder. BNP per capita är på sina håll jämförbar med Mellanöstern. Den största delen är etniska balter. Man har både sätt bilder på bankrånare, prostituerade och hallickar etc. Många vill även bara sitta i svenska fängelser p.g.a. den relativa lyxen. Inkassobolag och dylikt.
Bankrånare, prostituerade och hallickar är väl inte riktigt samhällsomstörtande verksamhet? Däremot har det under de senaste tio-femton åren varit en hel del riktigt otäcka rånmord i södra Sverige, där det skrivits förvånansvärt lite och publicerats än mindre bilder. Inkassobolagen finns förvisso och där har jag dålig koll på hur det ser ut med etniciteter. I dessa ska väl en del svenskar eller "svenskar" vara inblandade också?
Fängelsegrejen ställer jag mig skeptisk till. Man hade som balt levt bättre på Irland eller Tyskland med ett hederligt arbete. Jag tror att det är en tidningsanka mer än något annat.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Frankenstein
Den organiserade kvinnohandeln och ligorna som gör inbrott och snattar innefattar etniska balter. Olagliga bordeller med baltiska kvinnor finns över hela Europa. De drivs i hög grad av deras egen "maffia". Se på olika TV reportage. För olaglig organhandel krävs det också högt uppsatta personer. Även Italien har också fått ett ökat problem med krimnella balter som gör inbrott eller skäl från kyrkor etc. Trots att man stödde deras EU inträde.
Jag har inte hävdat att riktiga balter
inte ingår i de kringresande ligorna. Bordellverksamheten känns väldigt nittiotal. Den organiserade traffickingen med kvinnor från forna öst till väst (idag ffa Moldaver snarare än balter) är väl snarare i händerna på albaner och judar än balter.
Även i olaga organverksamhet är det nog tidigare nämnda grupper och inte balter som styr och ställer. Att det finns balter som är kriminella förstår vi båda. Det jag säger är att baltpass efter EU-inträdet blev åtråväda för ett redan under sovjettiden ambulerande kriminellt icke-vitt lump-proletariat. Jag har inte någon snabb länk till georgi-armeni-dagestansk-baltiska ligor i Västeuropa, men har personlig erfarenhet av balter och "balter" i olika sammanhang. Bland de kriminella med baltiska pass i Västeuropa är en inte obetydlig del sådana som ser ut att komma från Rosengård snarare än Tallin/Vilnius/Riga.
Att smutsfolksarmenier med förfalskade lettiska pass skulle undvika att stjäla från italienska kyrkor av tacksamhetsskuld för det italienska stödet till baltländernas EU-ansökans framgångsrika behandlande. Hm. Jag vet inte riktigt vad säga, om man säger så...
Borde våra blattar hålla sig hemma i Sverige med våldtäktandet och rånandet av tacksamhet till tidigare EU-länder då? Eller ska vi kanske sända dem på härtåg till Norge, som hämnd för dessas "nej tack?"