Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Varnagel. Om det nu är så att en nordbo bosätter sig i Thailand, bör den då också bli steriliserad. Jag tänker självklart på din teori om att man inte ska blanda raser för det är skadligt. Sen vill jag gärna veta hur den vita rasen skulle vara bättre än andra "raser". Det har ju bara med mängden melatonin i huden. Kom inte och använd "ja, men titta på araberna hur de lever, slår sina fruar och skit". Allt har ju med kultur och levnadssätt att göra, problemet är att ni sitter och kollar på vridna dokumentärer på YouTube som handlar om den vita rasens renlighet och olika studier. Dessa studier var gjorda under 1800 till 1930-talet, samtidigt som man ansåg att storleken på en människas hjärna påverkar intelligensen.
Alla vet vad som sker om man knullar en familjemedlem och människan är uppbyggd för att söka sig efter partner som har särskilda gener då detta ger bättre avkommor.
Vita människor är helt anpassade för att leva i just det här klimatet som vi har här. Den vita hyn, det ljusa håret och de blåa ögonen, är samtliga specialanpassade för att ta upp mer solljus, att omvandla till d-vitamin och annat stoff som kroppen behöver för att skapa en massa annat stoff, t.ex ben. Helt anpassat utefter hur stark solens strålning är här, alltså t.ex ozonlagrets tjockhet. Ju närmare ekvatorn, desto starkare strålning.
Alltså blir det omvänt, de som bor där, blir formade efter det klimatet. Där behöver man tvärtom skydd mot strålningen, alltså får man mörk hy, mörkt hår och mörka ögon. Ett par intressanta teorier man kan sätta i samband med detta är t.ex negernas kraftigare benstomme, kan det vara så att de under många år medan de anpassades tillallt starkare strålning, fick överskott av d-vitamin och därmed överskott av benproduktion? Bara en tanke. Ett annat intressant faktum är att andelen laktos-intoleranta succesivt ökar, ju mörkare en människa är. Här i norden ligger vi på något 10% eller nåt, för att öka i takt med mörkheten söderut, för att ligga på 90% bland negrer. Också eventuellt relaterat till samma sak.
Detta var nu bara EN aspekt på det här med rasliga skillnader, evolutionär acklimatisering osv. Jag är dock inte alls någon sakkunnig, och därför är jag inte så haj på detaljerna i det jag beskriver. Hoppas det inte lät alldeles för obegripligt.
Att avla barn med partners som har anlag som är negativa för anpassningen till klimatet man bor i, är inte på något vis rationellt. Det är väldigt konstigt beteende, konstgjort beteende vill jag säga.
Skillnader mellan raser, t.ex klimatanpassning, är något som tar TUSENTALS år för evolutionen att skapa. Vem är egentligen "ondast" här? Den som vill bevara vad evolutionen, naturen och moder jord skapat under stor möda, och till perfektion, eller den som vill förstöra hela skiten?
För mig är svaret givet. Att förespråka rasblandning, är samma sak som att t.ex vilja utrota alla tigrar eller nåt. Det är lika illa ont.