2012-08-29, 19:04
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolution1936
Hej
Jag har en kort fråga bara om organiserad brottslighet i allmänhet.

Men finns OG, Syndicate Legion,WereWolf Legion, Brödarskapet, Black cobra kvar? Har nämligen hört dom har slutat att existera...
OG finns väl kvar, har för mig dom kör det som MC-klubb nu istället, eller iallafall gjorde dom det ett tag, OGMC.

Syndicate Legion är nerlagt, även om det finns vissa som fortfarande claimar SL/RBS.

Har även jag hört att vissa av dom andra du nämner har lagt ner, men har inte så stor insikt i dessa områden så jag väljer att inte uttala mig om det.
Citera
2012-08-29, 20:06
Medlem
Revolution1936s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
OG finns väl kvar, har för mig dom kör det som MC-klubb nu istället, eller iallafall gjorde dom det ett tag, OGMC.

Syndicate Legion är nerlagt, även om det finns vissa som fortfarande claimar SL/RBS.

Har även jag hört att vissa av dom andra du nämner har lagt ner, men har inte så stor insikt i dessa områden så jag väljer att inte uttala mig om det.

Okej hur som helst är det jävligt farligt läge för Polisen men tanke på det lär finns nog tusentals rattlösa gangster som varit medlemmar i dom nuvarande grupperna som är nog sugna på starta upp något.
Citera
2012-08-29, 23:07
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Hej
Jag har en kort fråga bara om organiserad brottslighet i allmänhet.

Men finns OG, Syndicate Legion,WereWolf Legion, Brödarskapet, Black cobra kvar? Har nämligen hört dom har slutat att existera...

OG finns väl klar enligt Dano. De har väl kanske max 10 medlemmar kvar i Jönköping. Syndicate Legion är helt borta. Werewolf Legion finns inte kvar, de flesta medlemmar bildade ett nytt gäng Pocos Pero Locos som är Bandidos support. Brödraskapet finns kvar. Black Cobra är helst borta i Skåne och även Stockholm men jag tror att de finns kvar i några städer, typ Eskilstuna, Linköping och Norrköping. Men är inte 100 faktiskt.
Citera
2012-08-30, 01:24
Medlem
Revolution1936s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aceblack
OG finns väl klar enligt Dano. De har väl kanske max 10 medlemmar kvar i Jönköping. Syndicate Legion är helt borta. Werewolf Legion finns inte kvar, de flesta medlemmar bildade ett nytt gäng Pocos Pero Locos som är Bandidos support. Brödraskapet finns kvar. Black Cobra är helst borta i Skåne och även Stockholm men jag tror att de finns kvar i några städer, typ Eskilstuna, Linköping och Norrköping. Men är inte 100 faktiskt.

Där ser man! Läste precis ut Svensk Maffia 2 som är skriven 2010 och där nämner dom alla dessa gäng... Så det har hänt en hel del sedan 2010 antar jag.

Har Pocos Pero Locos hemsida? Och har dom gjort några form av aktiviter på senaste? Men vilka gäng styr då Malmö och Stockholm tillexempel?
Citera
2012-08-30, 17:37
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Där ser man! Läste precis ut Svensk Maffia 2 som är skriven 2010 och där nämner dom alla dessa gäng... Så det har hänt en hel del sedan 2010 antar jag.

Har Pocos Pero Locos hemsida? Och har dom gjort några form av aktiviter på senaste? Men vilka gäng styr då Malmö och Stockholm tillexempel?

PPL har inte någon hemsida vad jag vet. Aktiviteter gör de väl hela tiden, men den mest kända var väl när de misshandlade någon facklig representant ifrån Syndikalisterna efter något bråk ang ett bemanningsföretag som gängledarens bror drev.

Man kan väl inte säga att något gäng styr någon stad. Vissa gäng är väl mer aktiva och större än andra. Sen finns det ju olika nätverk som har mycket pengar och respekt men som man inte hör lika mycket om som gängen med namn (framför allt pga att svensk journalistik verkligen totalt suger när det gäller att rapportera om organiserad brottslighet).
Citera
2012-09-01, 19:04
Medlem
Varför la SL ner?
Citera
2012-09-01, 23:19
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Varför la SL ner?
HA la ner SL efter konflikter mellan SL och RWC.
Citera
2012-09-02, 23:18
Medlem
Citat:
HA la ner SL efter konflikter mellan SL och RWC.

hur kunde dem bara lägga ner dem?
Citera
2012-09-03, 19:44
Medlem
samotis avatar
Citat:
hur kunde dem bara lägga ner dem?
genom att visa sig och markera att de inte var nöjda med SL. Sen att alla från SL försvann denna dagen, kontakt togs i efterhand där SL medlemmarna la över skulden på själva presidenten som tog beslut, konstigt låter det, men med SL är allt möjligt.. När de såg vad som håll på att hända vilket ledde till massavhopp i SL.
Citera
2012-09-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samoti
genom att visa sig och markera att de inte var nöjda med SL. Sen att alla från SL försvann denna dagen, kontakt togs i efterhand där SL medlemmarna la över skulden på själva presidenten som tog beslut, konstigt låter det, men med SL är allt möjligt.. När de såg vad som håll på att hända vilket ledde till massavhopp i SL.

Spännande! Men va vad dem inte nöjda med? Hade dem tagit sig lite vatten över huvudet? Isåfall gällande vad`?
Citera
2012-09-04, 20:43
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Spännande! Men va vad dem inte nöjda med? Hade dem tagit sig lite vatten över huvudet? Isåfall gällande vad`?
Som sagt så bröstade SL upp sig mot HA's supporterklubb Red and White Crew.
Var nog föga uppskattat.
Citera
2012-09-05, 14:23
Medlem
Citat:
Som sagt så bröstade SL upp sig mot HA's supporterklubb Red and White Crew.
Var nog föga uppskattat.

ackack, hur många va sl i medlemmar? Tyckte dem fick ihop ett antal ganska snabbt nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in