Sökte man fann inget så men... En hund har bitit ihjäl min katt, om jag nu dödar äckelhunden, kan man få straff för det? Är det en rätt handling av mig att döda hundkräket? Vill ju bara ha ihjäl äcklet. Vad skulle ni gjort i min sits? VAd skulle ni ha gjort som hundägare?
Var hunden lös eller kopplad?
Var ägaren närvarande eller i närheten?
Vad var det för hund?
Varför ska du döda hunden?
Annars har jag varit i samma position som dig, då en jakthund sprang lös och dödade min katt framför mina ögon plus skadade en annan. Jag dödade inte hunden för att den hade dödat min katt. Det skulle inte göra någonting bättre. Det är ju inte precis så att jag skulle få min katt tillbaka. Men visst, jag mådde dåligt och var ledsen över det här hur länge som helst då den katten betydde väldigt mycket för mig. Men att ta ett annat djurs liv bara för att göra så att jag mådde bättre skulle inte falla mig in.
Om något djur dödar/mördar min katt framför mina ögon, hade jag inte haft några som helst problem med att gå fram och ge den en känga i skallen. Onödigt att inte ta till vara på det helt naturliga adrenalinet IMO. Om vi fortsätter undertrycka sådant, försvinner det väl.
Efteråt blir det dock krångligare.