2009-09-28, 01:18
Medlem
Jocke06s avatar
Sökte man fann inget så men... En hund har bitit ihjäl min katt, om jag nu dödar äckelhunden, kan man få straff för det? Är det en rätt handling av mig att döda hundkräket? Vill ju bara ha ihjäl äcklet. Vad skulle ni gjort i min sits? VAd skulle ni ha gjort som hundägare?
Citera
2009-09-28, 01:21
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Hunden är ju oskyldig din drummel.Ta dig istället en titt på ägaren som fostrat den.
Citera
2009-09-28, 01:21
Bannlyst
Hur vet du att en hund har dödat din katt? Såg du den dö eller?

SÅKLART DU FÅR STRAFF OM DU DÖDAR EN HUND VAFAN? Men du kan ju anmäla hundens ägare så får hand/hon böter. om hunden har en ägare dvs.
Citera
2009-09-28, 01:22
Bannlyst
Det är ägaren du ska gå på.
Hunden var troligen bara hungrig.

Om du tvunget vill hämnas hunden, gå via ägaren iallafall.
Efter en anmälan så kan han bli tvungen att avlida hundfan.
Citera
2009-09-28, 01:23
Medlem
supermassives avatar
Var hunden lös eller kopplad?
Var ägaren närvarande eller i närheten?
Vad var det för hund?
Varför ska du döda hunden?

Annars har jag varit i samma position som dig, då en jakthund sprang lös och dödade min katt framför mina ögon plus skadade en annan. Jag dödade inte hunden för att den hade dödat min katt. Det skulle inte göra någonting bättre. Det är ju inte precis så att jag skulle få min katt tillbaka. Men visst, jag mådde dåligt och var ledsen över det här hur länge som helst då den katten betydde väldigt mycket för mig. Men att ta ett annat djurs liv bara för att göra så att jag mådde bättre skulle inte falla mig in.
Citera
2009-09-28, 01:26
Medlem
Jocke06s avatar
Ägaren kom själv och sa det och hunden va lös... Därför jag vill döda hunden är ju att det lär väl hända mer? Går på barn eller något.
Citera
2009-09-28, 01:28
Medlem
Jocke06s avatar
Blir anmälan imorgon som ni säger. Får hoppas på att dom avlivar den
Citera
2009-09-28, 01:30
Bannlyst
Om något djur dödar/mördar min katt framför mina ögon, hade jag inte haft några som helst problem med att gå fram och ge den en känga i skallen. Onödigt att inte ta till vara på det helt naturliga adrenalinet IMO. Om vi fortsätter undertrycka sådant, försvinner det väl.
Efteråt blir det dock krångligare.
Citera
2009-09-28, 01:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06
Blir anmälan imorgon som ni säger. Får hoppas på att dom avlivar den

Ja, ägaren / ägarna till hunden borde få ett straff. Bör ligga en dålig uppfostran av hunden bakom det där illdådet.
Citera
2009-09-28, 01:34
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Ja, ägaren / ägarna till hunden borde få ett straff. Bör ligga en dålig uppfostran av hunden bakom det där illdådet.

Jo slänger in en anmälan och få cpryck imorgon på ägaren och hunden
Citera
2009-09-28, 01:35
Bannlyst
Lös hund som dödar kan nog ge påföljder för hundägarkräket. Fattar inte folk som har djur och inte kan uppfostra dom. Då får dom fan ha dom i koppel.
Citera
2009-09-28, 02:13
Medlem
Davy.Joness avatar
Använd sökfunktionen nästa gång. Det finns redan 58346748397356985 såna här trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in