2009-09-28, 02:13
Medlem
Kom du får gärna pröva och döda min hund, tror han plockar dig först, Din jävla idiot vad ska du döda hunden för snacka med ägaren, hunden vetinte bättre
Citera
2009-09-28, 08:38
Medlem
FruQs avatar
Ja det är ju jakt i en del hundar! det kan ju innebära att när en hund jagar en katt kan klippa den i bara farten...... Jag antar att även din katt gick lös o inte i koppel. Så då har ju även du brustit i uppsikten över din katt.
Själv bor jag på landet har både hundar o katter men de lever åtskilda då ena hunden e just "katthatare" . Alla går fritt ut o in men katterna har övervåningen o hundarna nedervåningen.
Citera
2009-09-28, 08:47
Medlem
slugs-Ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06
Sökte man fann inget så men... En hund har bitit ihjäl min katt, om jag nu dödar äckelhunden, kan man få straff för det? Är det en rätt handling av mig att döda hundkräket? Vill ju bara ha ihjäl äcklet. Vad skulle ni gjort i min sits? VAd skulle ni ha gjort som hundägare?

Var katten inne på hundens tomt t ex så är det mer ditt fel än hundens eller hundens ägare, samma sak lite om det var en jakthund som var ute och jagade på sin mark. katter får ränna runt hur som hälst av nån anledning men inte hundar. Hur ska man göra med alla katter som biter ihäl tam kaniner?

Hund är ett rovdjur precis som katt, det kanske är en risk kattfolk får räkna med när katten är ute och ränner.
Citera
2009-09-28, 14:30
Medlem
Fierys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke06
Sökte man fann inget så men... En hund har bitit ihjäl min katt, om jag nu dödar äckelhunden, kan man få straff för det? Är det en rätt handling av mig att döda hundkräket? Vill ju bara ha ihjäl äcklet. Vad skulle ni gjort i min sits? VAd skulle ni ha gjort som hundägare?

Är du medveten om att du själv gjort ett aktivt val att släppa ut din katt? I och med det måste du också tänkt igenom de risker du faktiskt valt att utsätta din lilla katt för, att den lilla kraken skulle kunna bli överkörd, utsatt för djurplågare, instängd, förgiftad eller skadad på annat vis, och (v s v) rent av dödad. Det var just därför mina katter fick vara innekatter.

Om hunden kom åt din katt hemma på sin egen tomt får du nog skylla dig själv, tyvärr. Befann sig hunden lös någon annanstans kanske man kan hävda att hundägaren brustit i tillsyn. En av mina hundar skulle gärna nypa en katt om han kunde. Det gör att han inte får vara lös överallt, men hemma på tomten måste han kunna få springa omkring och leka. Vi kan inte bygga en flera meter hög mur runt tomten för att skydda grannarnas katter, bara ett staket högt nog för att inte han ska ta sig ut, sedan kan vi bara prata med grannarna om den risk som finns om deras katter kommer in på vår tomt.
Citera
2009-09-28, 15:43
Medlem
fusiliers avatar
TS vilken Lös hund dödade lös katt, jaha? Nej inte ditt fel bara hundens....Släpp inte ut katten om du inte vill riskera den något då.....Jävla pajas.
Citera
2009-09-28, 20:51
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makix
Kom du får gärna pröva och döda min hund, tror han plockar dig först, Din jävla idiot vad ska du döda hunden för snacka med ägaren, hunden vetinte bättre

Nej just det hundar vet inte bättre korkade djur!
Citera
2009-09-28, 20:52
Medlem
Jocke06s avatar
S anmälan är inne samt pratat med ägaren. Så han vet om läget och de, han respekterar det.
Citera
2009-09-28, 20:53
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slugs-P
Var katten inne på hundens tomt t ex så är det mer ditt fel än hundens eller hundens ägare, samma sak lite om det var en jakthund som var ute och jagade på sin mark. katter får ränna runt hur som hälst av nån anledning men inte hundar. Hur ska man göra med alla katter som biter ihäl tam kaniner?

Hund är ett rovdjur precis som katt, det kanske är en risk kattfolk får räkna med när katten är ute och ränner.

Hundar är går ju inte att lita på?! Detta hände mitt på gatan.
Citera
2009-09-28, 20:59
Bannlyst
Citat:
Hur ska man göra med alla katter som biter ihäl tam kaniner?
Hur ska vi göra med alla människor som köper kött på ICA?
Hur ska vi göra med alla idioter? De blir bara fler och fler.
Är det inte mest humant att ta ihjäl dem, de förstår ändå inte sitt eget bästa.
Citera
2009-09-28, 21:02
Medlem
Klasskillnads avatar
Det verkar som om du har ett starkt hat mot hundar rent generellt. Ta ett snack med ägaren, för om du går på hunden så hoppas jag att ägaren ger dig riktigt med pryl.
Citera
2009-09-28, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
TS vilken Lös hund dödade lös katt, jaha? Nej inte ditt fel bara hundens....Släpp inte ut katten om du inte vill riskera den något då.....Jävla pajas.

Men för helvete människa. Utekatter är något som finns överallt. Fan heller att hundjävlar ska vara okopplade överallt eller tycker du verkligen det? Jäkla trollinlägg du kastar ut sådär!
Citera
2009-09-28, 21:07
Medlem
Jocke06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klasskillnad
Det verkar som om du har ett starkt hat mot hundar rent generellt. Ta ett snack med ägaren, för om du går på hunden så hoppas jag att ägaren ger dig riktigt med pryl.

Jag hatar inte hundar tycker bara inte om dom vidriga äckeldjur, dom går ju fan inte lita på, korkade.. Jag HAR tagit ett snack med ägaren och anmält han. Så får vi hoppas på det bästa att dom avlivar hunden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in