2021-01-23, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
För den som gillar modernt stuk är Glenn Hughes involverad i bandet The Dead Daises nu. Verkar gå bra för honom, Doug Aldrich (Dio, Whitesnake m.m) och gänget. Någon som snappat upp dessa herrar?

Har koll på detta gäng, låter tungt och välspelat. Kan bli ännu bättre med tiden, skulle varit kul att se dom live, som det var planerat i Örebro.
Citera
2021-01-23, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Har koll på detta gäng, låter tungt och välspelat. Kan bli ännu bättre med tiden, skulle varit kul att se dom live, som det var planerat i Örebro.

Kolla gärna in The Dead Daisies Midnight Moses "live in Cuba", tungt sväng. På YT. Inte på "riktigt" live, men ger en inblick i bandet. Före Glenn Hughes entre.
Citera
2021-01-25, 17:21
Medlem
Rebali179s avatar
Deep Purple - Medley (from Come Hell or High Water)
https://youtu.be/xYi62KSrRPc

Rainbow - Difficult to Cure 1984 Live
https://youtu.be/8yzvZAtC5h4

Kan inte riktigt bestämma mig vilken version som är bäst.
Samtidigt så är det en väldigt bra låt som Rainbow har arrat om
Citera
2021-03-23, 00:07
Medlem
Craiggs avatar
Jimi Jamison från Survivor var från början tänkt som Ian Gillans ersättare 1989, men jobbet gick till slut till den fjolliga Joe Lynn Turner.

Surt tycker jag. Jag har respekt för Jimi Jamison som sångare även om Survivor var ett skitband.
Citera
2021-03-24, 02:09
Medlem
Geomeisters avatar
När ändå Joe Lynn Turner nämns. Har ni hört detta bonus-spår ifrån Slaves and Masters?

Slow Down Sister: https://www.youtube.com/watch?v=efldZRDt4Sw

Spontant bättre än ganska mycket ifrån The House of Blue Light, Slaves and Masters och The Battle Rages On... !
Citera
2021-03-25, 12:42
Medlem
Maidenmartins avatar
Lyssnade på Purpendicular för ett tag sedan och blev väldigt överraskad. För mig var det lite av ett banbrytande album på så sätt att det förändrade hela min syn på Deep Purple. I alla dessa år har jag sett Deep Purple som en ren nostalgiakt som bara kunde göra intensiva, stenhårda metallåtar. Allt det förändrades med Purpendicular. För första gången upplevde jag en mognad och "vuxenhet" i Deep Purples musik. Med låtar som Sometimes I Feel Like Screaming, The Aviator och A Touch Away kändes Purpendicular som det första albumet där Deep Purple var redo att "växa upp" och ta nästa steg i sin musikaliska utveckling. För mig var detta en överraskande och positiv upptäckt. Min respekt och beundran för Deep Purple nådde nya höjder efter det och det har fortsatt efter att jag upptäckt de andra albumen som de har släppt tillsammans med Steve Morse. Trots att mina favoritalbum är In Rock, Burn and Machine Head är Steve Morse-eran förmodligen min favorit-Mark med Deep Purple, och det är något som jag aldrig trodde att jag skulle säga.
Citera
2021-03-27, 18:24
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maidenmartin
Lyssnade på Purpendicular för ett tag sedan och blev väldigt överraskad. För mig var det lite av ett banbrytande album på så sätt att det förändrade hela min syn på Deep Purple. I alla dessa år har jag sett Deep Purple som en ren nostalgiakt som bara kunde göra intensiva, stenhårda metallåtar. Allt det förändrades med Purpendicular. För första gången upplevde jag en mognad och "vuxenhet" i Deep Purples musik. Med låtar som Sometimes I Feel Like Screaming, The Aviator och A Touch Away kändes Purpendicular som det första albumet där Deep Purple var redo att "växa upp" och ta nästa steg i sin musikaliska utveckling. För mig var detta en överraskande och positiv upptäckt. Min respekt och beundran för Deep Purple nådde nya höjder efter det och det har fortsatt efter att jag upptäckt de andra albumen som de har släppt tillsammans med Steve Morse. Trots att mina favoritalbum är In Rock, Burn and Machine Head är Steve Morse-eran förmodligen min favorit-Mark med Deep Purple, och det är något som jag aldrig trodde att jag skulle säga.

Just Sometimes I Feel Like Screaming är en låt som kunde ha blivit mycket bättre, den har en väldigt skum vändning runt 1:35 in i låten som inte passar alls. Låter som att de fick slut på idéer och la in det där i brist på annat. Hade de jobbat mer på denna hade det kunnat bli en 5/5 låt, nu är den dessvärre bara 3-4/5.
Citera
2021-03-27, 20:17
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:

Bra poäng med att ta det mogna steget. Grabbarna var ju redan kring fyrtio år strax efter Perfect Strangers och borde redan där vänt sig till något mer moget än kommersiellt/samma gamla vanliga. The House of Blue Light, Slaves and Masters och The Battle Rages On hade nog kunnat bli mer minnesvärda på det sättet. Det är ständig kritik mot band som "byter bana", men hur bra är egentligen alla senare album ifrån band som kör på som vanligt? Det känns som att de flesta fans slutar lyssna någonstans på vägen oavsett. Lika bra att göra något nytt och kanske få några nya fans istället.

Gällande Deep Purple är det alltid snack om det gamla. Samtidigt säljer nyare album bra, videor får respektabelt med tittare och folk fortsätter gå på konserter.
Citera
2021-03-28, 00:22
Medlem
Maidenmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Bra poäng med att ta det mogna steget. Grabbarna var ju redan kring fyrtio år strax efter Perfect Strangers och borde redan där vänt sig till något mer moget än kommersiellt/samma gamla vanliga. The House of Blue Light, Slaves and Masters och The Battle Rages On hade nog kunnat bli mer minnesvärda på det sättet. Det är ständig kritik mot band som "byter bana", men hur bra är egentligen alla senare album ifrån band som kör på som vanligt? Det känns som att de flesta fans slutar lyssna någonstans på vägen oavsett. Lika bra att göra något nytt och kanske få några nya fans istället.

Gällande Deep Purple är det alltid snack om det gamla. Samtidigt säljer nyare album bra, videor får respektabelt med tittare och folk fortsätter gå på konserter.

Jag har aldrig förstått mig på "fans" som inte kan acceptera att band utvecklas och testar nya saker. Deep Purple är ett praktexempel på det men man kan hitta fler band också. Du är knappast samma person som du var för 10-20 år sedan och det är inte jag heller, och att förvänta sig att något annat ska gälla för banden man tycker om är enligt mig bara naivt och korkat. Det säger sig självt att banden förr eller senare kommer att vilja vidga vyerna och testa nya saker (om man inte heter AC/DC eller Motörhead), och kan man inte acceptera det vill jag ifrågasätta hur stort fan man i grund och botten faktiskt är. Jag är alltid öppen för att höra band utvecklas och ta sig ann nya saker. Det enda som kan få mig att bli avtänd är om man kommersialiserar sig och säljer sig till mainstream-pisset (Metallica, Genesis och Queen är tre band som jag exempelvis kan kasta en hel del skit på pga det). Utöver det är jag öppen för att se band göra i princip vad som helst. Det är inte alltid det lyckas, men då kan jag iaf ge E for effort.
Citera
2021-04-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Just Sometimes I Feel Like Screaming är en låt som kunde ha blivit mycket bättre, den har en väldigt skum vändning runt 1:35 in i låten som inte passar alls. Låter som att de fick slut på idéer och la in det där i brist på annat. Hade de jobbat mer på denna hade det kunnat bli en 5/5 låt, nu är den dessvärre bara 3-4/5.

Med 16 miljon lyssningar på YT så tycker inte alla som du.. :-) Dom trycker upp tempot lite, vad är så fel med det..? Själv tycker jag att det gör låten så mycket bättre.
Citera
2021-04-01, 18:52
Medlem
Citat:

Purpendicular är ett brilliant album. Har jag vetat i 25 år nu..
Citera
2021-04-01, 19:26
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConcreteGod
Med 16 miljon lyssningar på YT så tycker inte alla som du.. :-) Dom trycker upp tempot lite, vad är så fel med det..? Själv tycker jag att det gör låten så mycket bättre.

Oj vad jag bryr mig om att andra inte håller med mig.

Jag tycker inte det passar låten bara. De kunde ha gjort det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in