2017-07-05, 19:24
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Appråpå Deep Purple Live.
Vad tycker ni om CD - serien The Official Deep Purple (Overseas) Live Series

Jag funderar på att köpa ett par live CD med Deep Purple.
Har än så länge bara Deep Purple - Copenhagen 1972 ‎& Deep Purple - Live In Stockholm 1970 ‎
Vilka mera skall man ha

Om jag förstått det rätt skulle det komma ett antal till skivor till denna serie, men när? Första skivan kom väl för typ tre år sedan? Blir det några fler?

Gällande Deep Purple Mark IV har vi Live in Paris 1975 och Graz 1975. Paris första skiva är bra, men andra tycker jag inte var någon höjdare alls. Då dessa två är rätt lika skulle jag rekommendera Graz 1975!
Citera
2017-07-05, 20:11
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Appråpå Deep Purple Live.
Vad tycker ni om CD - serien The Official Deep Purple (Overseas) Live Series

Jag funderar på att köpa ett par live CD med Deep Purple.
Har än så länge bara Deep Purple - Copenhagen 1972 ‎& Deep Purple - Live In Stockholm 1970 ‎
Vilka mera skall man ha

Tycker att Deep Purple in Concert kan vara kul att ha. Enbart för att den från 1970 är en hel konsert (bara 60 min förvisso) där de spelar endast fyra låtar (Speed King, Wring That Neck, Mandrake Root och Child in Time)!

https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_Purple_in_Concert
Citera
2017-07-07, 07:51
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Om jag förstått det rätt skulle det komma ett antal till skivor till denna serie, men när? Första skivan kom väl för typ tre år sedan? Blir det några fler?

Gällande Deep Purple Mark IV har vi Live in Paris 1975 och Graz 1975. Paris första skiva är bra, men andra tycker jag inte var någon höjdare alls. Då dessa två är rätt lika skulle jag rekommendera Graz 1975!

Tack för hjälpen
Det blev en beställning sedan från Ginza.
Köpte dessa 2 live.

Deep Purple ‎– Graz 1975
Deep Purple ‎– Live In Long Beach 1971
Citera
2017-07-07, 14:49
Medlem
HasseBanans avatar
Gillade och spelade Purple mycket förr, men på senare år har jag börjat tycka att de har ett rätt tråkigt sound, åtminstone i jämförelse med många andra bra rock- och hårdrocksband från 70-talet. Jag har väl lyssnat mig less på dem helt enkelt. Men deras bästa skiva, Fireball, som också är bland deras tyngsta, funkar fortfarande.
Citera
2017-07-15, 02:34
Medlem
Gothenburgers avatar
Lyssnar just nu på "made in Japan" på tuben. Löjligt bra.

Skjut mig
Citera
2017-07-16, 11:34
Bannlyst
Är Smoke On The Water överskattad?
Citera
2017-07-16, 15:05
Medlem
record-collectors avatar
Made In Japan måste vara en av rockvärldens bästa plattor... en av rockvärldens bästa LIVE-plattor. JAG NJUTER.

Highway Star ligger på min TOP 5 lista över samtliga rockplattor!
Citera
2017-07-16, 18:30
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av record-collector
Made In Japan måste vara en av rockvärldens bästa plattor... en av rockvärldens bästa LIVE-plattor. JAG NJUTER.

Highway Star ligger på min TOP 5 lista över samtliga rockplattor!

Kan hålla med dig ang Made In Japan.

Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Japp väldigt mycket sönderspelad
Visst det är en klassiker på sitt eget sätt men ändå
Man blir nästan trött på den låten
Citera
2017-07-16, 22:58
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Det är artisternas stora problem. Deep Purple har nu släppt 20 studioalbum och vad skulle hända om dom struntade i Smoke on the Water under en turné? Garanterat att det skulle stå ".. I missed Smoke on the Water, shame" i recensionerna. Trots att dom spelat fanskapet i typ 40 år nu oavsett uppställning. Samt att Rainbow gjort samma sak och det finns på bandets mest kända album samt otaliga live-album.

Jag gillar Smoke on the Water. Tycker den håller än.. Men.. Tycker publiken kan ge vika för vissa hits ibland.
Citera
2017-07-17, 00:07
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Det är artisternas stora problem. Deep Purple har nu släppt 20 studioalbum och vad skulle hända om dom struntade i Smoke on the Water under en turné? Garanterat att det skulle stå ".. I missed Smoke on the Water, shame" i recensionerna. Trots att dom spelat fanskapet i typ 40 år nu oavsett uppställning. Samt att Rainbow gjort samma sak och det finns på bandets mest kända album samt otaliga live-album.

Jag gillar Smoke on the Water. Tycker den håller än.. Men.. Tycker publiken kan ge vika för vissa hits ibland.

Håller med dig där.
Citera
2017-07-19, 10:15
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Smoke On The Water är ju klassisk så det heter duga, onekligen. Men Deep Purple har bra mycket bättre stunder än den.
Citera
2017-08-29, 17:03
Medlem
Geomeisters avatar
Steve Morse öppnar upp för att spela med Ritchie Blackmore! http://loudwire.com/deep-purple-steve-morse-would-be-nice-to-play-with-ritchie-blackmore/?trackback=fbshare_top_flat_4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in