Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-30, 08:18
  #601
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar ifall om Ritchie Blackmore och övriga kan sluta fred snart.
Det skulle vara intressant Ritchie Blackmore kunde begrava stridsyxan
Citera
2017-09-30, 16:15
  #602
Medlem
Geomeisters avatar
Black Country Communion har i dagarna släppt sitt fjärde album, BCCIV. BCC är Glenn Hughes, Jason Bonham, Joe Bonamassa och Derek Sherinian.

Glenn Hughes har även spelat in material (endast med bas) på Joe Satrianis nya album tillsammans med Chad Smith. Har dock inte förstått hur mycket han medverkar på skivan!
Citera
2017-09-30, 23:31
  #603
Medlem
Adelaides avatar
Varför har inte Deep Purple nått lika hög status som sina f.d konkurrenter Black Sabbath och Led Zeppelin? Alltid när Black Sabbath spelat i Sverige så har det alltid varit sjukt omtalat och det blir biljettryck på Friends Arena. Upplever inte samma sak på Deep Purple. Plus att det känns som om det är fler som lyssnar på Black Sabbath och Led Zeppelin rent generellt. Jag har aldrig träffat någon personligen som nämnt Deep Purple bland sina favoritband, och jag har rört mig aktivt i musikkretsarna.
Citera
2017-10-04, 17:50
  #604
Medlem
Geomeisters avatar
Ny singel ifrån bandets senate skiva inFinite. Låten The Surprising: https://www.youtube.com/watch?v=rx4XEso9Um0

Bandets första animerade video och ganska fräck faktiskt. Bättre än många av bandets andra videor.. Dom har aldrig varit ett videoband direkt iofs, men ändå!
Citera
2017-10-12, 11:56
  #605
Medlem
Rebali179s avatar
Nu kommer det ytterligare Live inspelningar med Deep Purple.
"The inFinite Live Recordings, Vol. 1 (Undrar om det är detsamma som var i Deluxe-utgåvan.)
Omslaget ser riktigt läckert ut https://images-na.ssl-images-amazon....L._SL1500_.jpg


Låtlistan är denna.

Time For Bedlam
Fireball
Bloodsucker
Strange Kind Of Woman
Uncommon Man
The Surprising
Lazy

Birds Of Prey
Hell To Pay (vinyl exclusive)
Key Solo (vinyl exclusive)

Perfect Strangers
Space Truckin’
Smoke On The Water
Hush
Black Night


Så man får se om det blir ett Vinyl köp eller inte.
Vad tycker ni
Citera
2017-10-14, 10:35
  #606
Medlem
Geomeisters avatar
Jag tycker det är kul att Deep Purple satsar nu. Singlar, videor, nya live-album.. Oavsett om inFinite är bandets sista album eller inte kommer dom snart vara för gamla för att lägga mycket energi på enskilda album och flera av deras album gavs alldeles för lite stöd för att nå någon vidare publik.

Här kommer en intervju med Ian Gillan. Är man insatt i bandet kommer man känna igen en del, men det blir även mer personaligt som är rätt intressant: https://www.youtube.com/watch?v=lFgIFC9Ui10
Citera
2017-10-20, 17:55
  #607
Medlem
Geomeisters avatar
Kuriosa: Under tidigt stadium spelade Deep Purple och bandet Wishbone Ash i samband med varandra. Ritchie Blackmore gillade bandet och introducerade dom till en han kände på deras framtida skivbolag.
Citera
2017-11-01, 18:56
  #608
Medlem
Deep purple är nog för "duktiga" för att få den credden som Sabbath, Zeppelin. Det blir lite Toto stuk från kritiker m.fl. Mitt favoritband dock. Nr 1. Blackmore min favoritmusiker/Gitarrist.
Citera
2017-11-02, 09:26
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siddhardta
Deep purple är nog för "duktiga" för att få den credden som Sabbath, Zeppelin. Det blir lite Toto stuk från kritiker m.fl. Mitt favoritband dock. Nr 1. Blackmore min favoritmusiker/Gitarrist.

Du menar att Zeppelin och Sabbaths musiker inte är "duktiga"?

Vem som är bästa gitarrist kan diskuteras i det oändliga utan att komma till enighet.
Citera
2017-11-02, 14:17
  #610
Medlem
record-collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Du menar att Zeppelin och Sabbaths musiker inte är "duktiga"?

Vem som är bästa gitarrist kan diskuteras i det oändliga utan att komma till enighet.
Jag är både Blackmore, Page och Iommi fantast och tycker att de spelar i lite olika typer av musik. Alla tre är lika bra enligt mig.
Citera
2017-11-03, 10:25
  #611
Medlem
Purple är allt mer virtuoser än dom andra två med Lord o Blackmore.
Citera
2017-11-05, 00:51
  #612
Medlem
Geomeisters avatar
Deep Purple har nu släppt A Fire In The Sky! http://www.blabbermouth.net/news/dee...-in-september/

Jag vet givetvis inte om inFinite är Deep Purples sista album, men med tanke på långa turnén, all promotion gällande skiva, riktiga singlar, bandets fulla historia i videon till The Surprising och nu detta känns det som att bandet gör ett värdigt adjö. Dom verkar lagt ner mer krut nu i och med detta album än vad dom gjort på jag vet inte hur många andra av deras album - Sammanlagt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback