• 1
  • 2
2009-09-25, 17:35
Medlem
Maniks avatar
Hej,

Jag har runt 4000 aktier i ett fretag vid namn Biolight. jag kpte aktierna vid 0.6 kronor och nu ligger de p 2,4.

D jag har noll koll p det hr med aktier vet jag inte om jag br slja eller inte. Jag vet att produkten de sljer r riktigt bra, och att de precis har tecknat ngot avtal med ett fretag. Mer vet jag inte.

Hjlp en stackars sate.
Citera
2009-09-25, 17:48
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Hej,

Jag har runt 4000 aktier i ett fretag vid namn Biolight. jag kpte aktierna vid 0.6 kronor och nu ligger de p 2,4.

D jag har noll koll p det hr med aktier vet jag inte om jag br slja eller inte. Jag vet att produkten de sljer r riktigt bra, och att de precis har tecknat ngot avtal med ett fretag. Mer vet jag inte.

Hjlp en stackars sate.

De visar stora frluster, sjlv skulle jag vara njd med vinsten och casha hem fr att placera i bolag som gr vinst.
Citera
2009-09-25, 17:57
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
De visar stora frluster, sjlv skulle jag vara njd med vinsten och casha hem fr att placera i bolag som gr vinst.

Fr man frga vart du hittar sdana uppgifter?
Citera
2009-09-25, 18:06
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Fr man frga vart du hittar sdana uppgifter?

http://di.se/Avdelningar/SWVisaDetal...e=&SWSubType=1

De har slt varor fr 1,6 miljoner, men visar en frlust p 5,2 millar. ret innan det var frlusten 6 millar under frsta halvret. Inget bolag som jag skulle lgga pengar i.
Citera
2009-09-27, 00:50
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
http://di.se/Avdelningar/SWVisaDetal...e=&SWSubType=1

De har slt varor fr 1,6 miljoner, men visar en frlust p 5,2 millar. ret innan det var frlusten 6 millar under frsta halvret. Inget bolag som jag skulle lgga pengar i.

Ok, tackar. Jag lste det dr och ven lite kommentar och dylikt kring fretaget. Jag tycker att det finns potential och vljer att ge aktien ett tag till och se vad som hnder.
Citera
2015-08-28, 17:21
Medlem
Vad anses om denna aktie nu? Har inte varit insatt i den direkt, tar grna sikter 😊

Bump it up
Citera
2015-09-01, 12:51
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Vad anses om denna aktie nu? Har inte varit insatt i den direkt, tar grna sikter 😊

Bump it up

Jag ser potential. Inom ett r kommer fretaget gra stora vinster och h expanderat till fler marknader och med fler produkter.
Kommer de med en produkt avsedd fr mnniskor tror jag att aktiekursen kan stiga rejlt. Nu gr det t helt motsatt hll pga grdagens rapport. Kraftig kning i omsttning jmfrt med juli-dec 2014, med klart smre n jan-jun 2014.
Rrelseresultatet ligger p i princip samma niv, det frbttrades med 26TSEK.
Reaktionen p rapporten ser jag som verdriven. Ett bolag med mycket pengar i plnboken som kommer rcka lnge.

Lng historia kort: Jag skulle kpa nu. Den kan sjunka ytterligare, men inom ett r kommer det ha vnts till stora bla siffror.
Citera
2016-06-01, 10:49
Medlem
Jolle8826s avatar
Tja!
Knns som en gammal trd, men hoppas ni fortfarande e aktiva nog att diskutera hr...
Idag har biolight gtt upp runt 50%, och det slpptes nyheter om att dom ska byta namn samt ndra deras produkter. Nmndes att det freslagits en sammanslagning ned 1 aktie till 100.
http://www.di.se/finansiell-informat...2-90a949c38510
Kpte in mig med en hyfsat stor summa, tnkte bara hra era tankar om detta.
Ett smart drag?
//Jolle
Citera
2020-02-17, 20:43
Medlem
Piuss avatar
LightAir - LAIR

Fick upp gonen fr ett bolag som verkligen tjnar p CORONA, virus och allt vad skrck fr luftburna smittsamma sjukdomar heter fr en tid sedan och idag tokrusade aktien med ver 100 % efter besked att orderboken svmmar ver, srskilt frn Kina. Ett tag var aktien, som handlas p NGM, upp ca 200 % intradag. LightAir (tidigare LifeAir) sljer luftrenare vilka har bevisats ta bort nstan 100 % av smittsamma virus i luften. Bolaget r mycket litet s ett stort genombrott p vrldsmarknaden borde kunna ge en extrem utveckling i % rknat fr omsttningen och frhoppningsvis ven aktiekursen. Orderingngen bara sedan nyr r nu strre n frra rets tre frsta kvartal och hade nd frsljningen kommit igng en del sedan tidigare r. Tror detta kan bli ett fantastiskt case om virusskrcken hller i sig. Trots rusningen idag r aktiekursen nd ner nstan 90 % frn all time high fr 5 r sedan s det finns verkligen uppsida innan vi tar nya ATH.

Artikel i DI.

www.lightair.com/
Citera
2020-02-24, 09:38
Medlem
Piuss avatar
Bra fart idag med, +10% i skrivande stund. Tror det kan vara en bra motvikt mot den tilltagande corona-baissen!
Citera
2020-02-27, 14:57
Medlem
Piuss avatar
Bra rapport, vnde till vinst i Q4 och lr gra rekordvinst i Q1...

https://www.avanza.se/placera/telegr...r-4-kv-ny.html
Senast redigerad av Pius 2020-02-27 kl. 14:58. Anledning: lnk
Citera
2020-02-28, 11:01
Medlem
De rusar 75 procent upp idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto