Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-09-25, 17:35
Medlem
Maniks avatar
Hej,

Jag har runt 4000 aktier i ett företag vid namn Biolight. jag köpte aktierna vid 0.6 kronor och nu ligger de på 2,4.

Då jag har noll koll på det här med aktier vet jag inte om jag bör sälja eller inte. Jag vet att produkten de säljer är riktigt bra, och att de precis har tecknat något avtal med ett företag. Mer vet jag inte.

Hjälp en stackars sate.
Citera
2009-09-25, 17:48
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Hej,

Jag har runt 4000 aktier i ett företag vid namn Biolight. jag köpte aktierna vid 0.6 kronor och nu ligger de på 2,4.

Då jag har noll koll på det här med aktier vet jag inte om jag bör sälja eller inte. Jag vet att produkten de säljer är riktigt bra, och att de precis har tecknat något avtal med ett företag. Mer vet jag inte.

Hjälp en stackars sate.

De visar stora förluster, själv skulle jag vara nöjd med vinsten och casha hem för att placera i bolag som gör vinst.
Citera
2009-09-25, 17:57
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
De visar stora förluster, själv skulle jag vara nöjd med vinsten och casha hem för att placera i bolag som gör vinst.

Får man fråga vart du hittar sådana uppgifter?
Citera
2009-09-25, 18:06
Medlem
Caparzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manik
Får man fråga vart du hittar sådana uppgifter?

http://di.se/Avdelningar/SWVisaDetalj.aspx?SWType=Press&SWId=16812&SWDate=& SWFileName=&SWSubType=1

De har sålt varor för 1,6 miljoner, men visar en förlust på 5,2 millar. Året innan det var förlusten 6 millar under första halvåret. Inget bolag som jag skulle lägga pengar i.
Citera
2009-09-27, 00:50
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
http://di.se/Avdelningar/SWVisaDetalj.aspx?SWType=Press&SWId=16812&SWDate=& SWFileName=&SWSubType=1

De har sålt varor för 1,6 miljoner, men visar en förlust på 5,2 millar. Året innan det var förlusten 6 millar under första halvåret. Inget bolag som jag skulle lägga pengar i.

Ok, tackar. Jag läste det där och även lite kommentar och dylikt kring företaget. Jag tycker att det finns potential och väljer att ge aktien ett tag till och se vad som händer.
Citera
2015-08-28, 17:21
Medlem
Vad anses om denna aktie nu? Har inte varit insatt i den direkt, tar gärna åsikter 😊

Bump it up
Citera
2015-09-01, 12:51
Medlem
MrWeedbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Vad anses om denna aktie nu? Har inte varit insatt i den direkt, tar gärna åsikter 😊

Bump it up

Jag ser potential. Inom ett år kommer företaget göra stora vinster och h expanderat till fler marknader och med fler produkter.
Kommer de med en produkt avsedd för människor tror jag att aktiekursen kan stiga rejält. Nu går det åt helt motsatt håll pga gårdagens rapport. Kraftig ökning i omsättning jämfört med juli-dec 2014, med klart sämre än jan-jun 2014.
Rörelseresultatet ligger på i princip samma nivå, det förbättrades med 26TSEK.
Reaktionen på rapporten ser jag som överdriven. Ett bolag med mycket pengar i plånboken som kommer räcka länge.

Lång historia kort: Jag skulle köpa nu. Den kan sjunka ytterligare, men inom ett år kommer det ha vänts till stora blåa siffror.
Citera
2016-06-01, 10:49
Medlem
Jolle8826s avatar
Tja!
Känns som en gammal tråd, men hoppas ni fortfarande e aktiva nog att diskutera här...
Idag har biolight gått upp runt 50%, och det släpptes nyheter om att dom ska byta namn samt ändra deras produkter. Nämndes att det föreslagits en sammanslagning ned 1 aktie till 100.
http://www.di.se/finansiell-information/telegram/?NewsId=a4d64654-9986-4927-9c82-90a949c38510
Köpte in mig med en hyfsat stor summa, tänkte bara höra era tankar om detta.
Ett smart drag?
//Jolle
Citera
2020-02-17, 20:43
Medlem
Piuss avatar
LightAir - LAIR

Fick upp ögonen för ett bolag som verkligen tjänar på CORONA, virus och allt vad skräck för luftburna smittsamma sjukdomar heter för en tid sedan och idag tokrusade aktien med över 100 % efter besked att orderboken svämmar över, särskilt från Kina. Ett tag var aktien, som handlas på NGM, upp ca 200 % intradag. LightAir (tidigare LifeAir) säljer luftrenare vilka har bevisats ta bort nästan 100 % av smittsamma virus i luften. Bolaget är mycket litet så ett stort genombrott på världsmarknaden borde kunna ge en extrem utveckling i % räknat för omsättningen och förhoppningsvis även aktiekursen. Orderingången bara sedan nyår är nu större än förra årets tre första kvartal och hade ändå försäljningen kommit igång en del sedan tidigare år. Tror detta kan bli ett fantastiskt case om virusskräcken håller i sig. Trots rusningen idag är aktiekursen ändå ner nästan 90 % från all time high för 5 år sedan så det finns verkligen uppsida innan vi tar nya ATH.

Artikel i DI.

www.lightair.com/
Citera
2020-02-24, 09:38
Medlem
Piuss avatar
Bra fart idag med, +10% i skrivande stund. Tror det kan vara en bra motvikt mot den tilltagande corona-baissen!
Citera
2020-02-27, 14:57
Medlem
Piuss avatar
Bra rapport, vände till vinst i Q4 och lär göra rekordvinst i Q1...

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/02/27/light-air-ebitda-resultatet-steg-till-62-mln-kr-4-kv-ny.html
Senast redigerad av Pius 2020-02-27 kl. 14:58. Anledning: länk
Citera
2020-02-28, 11:01
Medlem
De rusar 75 procent upp idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto