2009-10-19, 12:08
Medlem
Jag har startat ett litet "Youtube-projekt." Det hela går ut på att ladda upp lite svenska-serier. Lite utav allt möjligt! Subscriba jätte gärna! :-)

http://www.youtube.com/user/MrCheew

EDIT: Tips på förbättringar osv tar jag jätte gärna emot..

Mvh
2009-10-26, 18:28
Medlem
antonftws avatar
Någon som vet varför min webbläsare hänger sig varje gång jag ska spela ett youtube-klipp? Har Firefox & Vista.
2009-10-26, 18:34
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Hej

Har nu åtskilliga gånger försökt ladda upp ett klipp ur NBCs serie The Office på youtube, men varje gång blir den blockerad för omvärlden så fort jag laddat upp den, och jag får ett mail där det står att klippet kan innehålla material som till NBC, vilket ju är sant. Men hur kan då finnas så många klipp på youtube från The Office och andra serier.

Det dummaste är att flera andra nu har laddat upp nästan exakt samma klipp som mig, fast lite kortare och med mycket sämre kvalitet (jag har försökt ladda upp i HD).

http://www.youtube.com/watch?v=9LAuhUp8Uh8

http://www.youtube.com/watch?v=0jqk5I236DQ

Jag har läst lite om watermarks på filmer, och det är ju ett watermark på både mitt klipp och deras, alltså nbc loggan i nedre delen av filmen. Och jag trodde att anledningen till att mitt klipp blockerades är att youtube automatiskt kände av loggan. Därför har jag även försökt ladda upp klippet efter att jag suddat ut loggan men det har ändå inte fungerat.

Någon som vet om youtube granskar filmerna manuellt också och att jag kanske bara behöver vänta tills de gjort det med min film och godkänt den?
Kanske måste man ladda upp filmen ifrån en amerikansk ip-adress The Office sänds i USA?

Sent svar, men antagligen har det att göra med att dom bara kontrollerar klippen när dom laddas upp. Detta gjordes antagligen inte förut, och därför klarade klippen sig. Prova anmäla dom får du se att dom antagligen försvinner

Det skulle ta fantastiskt mycket resurser att kontrollera ALLA klipp som redan finns på youtube, så därför kan dom inte göra det. Dom litar på att uppladdningsscriptet tar bort det mesta av dom olagliga klippen.
2009-10-31, 10:27
Medlem
hur få samma låt spela flera ggr?
2009-10-31, 11:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva100
hur få samma låt spela flera ggr?

Gör en snabblista i webbläsaren. Du trycker på plus(+):et som är ner till vänster i varje miniatyrbild, då dyker de upp i "snabblista" uppe till höger, klicka på "snabblista" och välj spela snabblista.

EDIT
Det fungerade inte riktigt med repeat, såhär står det på Youtubes sida

Citat:
Med hjälp av snabblistan kan du skapa en videolista som du kan visa vid ett senare tillfälle. Klicka på plustecknet (+) (nere till vänster) i ett videoklipp om du vill lägga till det i din snabblista. Om du vill visa din lista tittar du efter fältet "Snabblista" under det videoklipp du tittar på.
Senast redigerad av epost72 2009-10-31 kl. 11:27.
2009-10-31, 14:16
Medlem
Är det någon mer än jag som har problem att ladda klippen på youtube? Det funkar typ i 45s-1min sen går det inte se mer.
2009-10-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Gör en snabblista i webbläsaren. Du trycker på plus(+):et som är ner till vänster i varje miniatyrbild, då dyker de upp i "snabblista" uppe till höger, klicka på "snabblista" och välj spela snabblista.

EDIT
Det fungerade inte riktigt med repeat, såhär står det på Youtubes sida

Tack så mycket för hjälpen
2009-11-02, 07:53
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backatyou
Är det någon mer än jag som har problem att ladda klippen på youtube? Det funkar typ i 45s-1min sen går det inte se mer.

nä men youtube har krånglat en del de senaste dagarna med att spela upp videos

men har en annan fråga, hur redigerar man prenumerationer ?
Har fått upp från folk man inte ens prenumererar ifrån .. ?
2009-11-02, 11:07
Medlem
details avatar
Den nya kanaldesignen är så sjukt dålig, är det möjligt att få den gammla ?

Hatar den där fula rullistan som bara visar dom 3 senaste videorna direkt, vill ju kunna välja vissa av mina videos som ska synas direkt när man komma in på min kanal.

2009-11-02, 21:06
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av detail
Den nya kanaldesignen är så sjukt dålig, är det möjligt att få den gammla ?

Hatar den där fula rullistan som bara visar dom 3 senaste videorna direkt, vill ju kunna välja vissa av mina videos som ska synas direkt när man komma in på min kanal.

är inte det en inställning som man inte hittar, jag vill också ha så det visar en massa videos på en gång..
2009-11-07, 04:04
Medlem
Hossejns avatar
Bump

Ville bara glädja alla läsare med en vacker tolkning av Peter Jöbacks - En helt ny värld.

http://www.youtube.com/watch?v=I0yO2...layer_embedded
2009-11-11, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tact
när jag klickar på "logga in" så kommer det fram en text där det står "Inloggningen är felaktig. "

summa sumarum.. går inte att logga in.. har rensat kakor och cache, använder FF 3,0,6

jag har samma problem. jag har haft ett konto på Youtbe sedan -06.
allt har funkat bra fram tills för 2v sedan.
jag kan inte längre logga in.
försökt med ett antal olika datorer. har försökt återställa lösen med att ange mitt kontonamn och även med att ange min mailadress.
dom2 sätten man kan återställa kontot på deras sida. men jag får aldrig mailsvar med återställning från dom!
nån som har nåt tips? hur man får kontakt med dom?
varför återställningen inte funkar? på andra sajter får man autosvarsmailet direkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in