2009-09-11, 14:51
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Tycker det är för jävligt att youtube tar bort originalversioner av låtar, det är ju de som är bäst. Om jag vill lyssna på en låt från DSOTM med Pink Floyd t.ex. så vill jag höra originalet och inte nån kass live-version.
Har också sett av denna trenden... Mycket tråkigt faktiskt, live-versionerna är alltid sämre enligt mig.

Youtube, GE OSS ORGINAL!
2009-09-16, 18:30
Medlem
Celerons avatar
Man borde bojkotta jävla Youtube. Censur av nakenhet och tex mammor som ammar. medan vad som helst i form av ord tillåts. Tydligen har de haft dessa regler sedan första början. Varför ??. Youtube var väl aldrig tänkt som en "childrens channel" ??. Varför ens ta hänsyn till de som klagar ??. De behöver inte titta. Eller är det som jag tror, organiserat klagande av vissa extrema religösa grupperingar tex.
2009-09-16, 21:26
Medlem
boostankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Man borde bojkotta jävla Youtube. Censur av nakenhet och tex mammor som ammar. medan vad som helst i form av ord tillåts. Tydligen har de haft dessa regler sedan första början. Varför ??. Youtube var väl aldrig tänkt som en "childrens channel" ??. Varför ens ta hänsyn till de som klagar ??. De behöver inte titta. Eller är det som jag tror, organiserat klagande av vissa extrema religösa grupperingar tex.
Nakenhet och fula ord tycker jag inte man kan säga är lika "förbjudna/farliga". Om de dessutom skulle ta bort alla videos med ordet "fuck" i, skulle de inte ha särskilt många videos kvar...
2009-09-20, 18:36
Bannlyst
Den officiella YouTube-tråden för support / frågor

Som rubriken lyder: Jag vill veta om det går och vilket format man ska använda om det går att bränna videoklipp från YouTube till CD-R skiva.

Så här har jag tänkt att göra:
  • Ladda ner olika videoklipp från YouTube med 'YouTube Downloader'
  • Lägga in alla videoklipp i 'Sony Vegas Movie Studio' och göra till en film
  • Bränna.

Så nu var min fråga om det går att bränna denna film på en CD-R skiva, sen se den på min DVD/Xbox. Tacksam för svar, och om detta är fel tråd kan väl någon vänlig person hänvisa till rätt tråd...?
2009-09-20, 22:32
Medlem
PumpkinKings avatar
Snabb fråga: Någon annan som märkt nyligen att när man ska byta sida på alla kommentarer så är det inte längre page 1,2,3 etc utan man måste klicka på "Show more comments"? Kan man ändra tillbaka till det gamla? Det här nya sättet är ju skitstörande då man måste gå längre och längre ner för att läsa fler kommentarer.
2009-09-21, 18:56
Bannlyst
Nå? Någon som vet om detta fungerar? Postar igen eftersom ingen svarar...
2009-09-21, 19:38
Medlem
Dan Da Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Go
Som rubriken lyder: Jag vill veta om det går och vilket format man ska använda om det går att bränna videoklipp från YouTube till CD-R skiva.

Så här har jag tänkt att göra:
  • Ladda ner olika videoklipp från YouTube med 'YouTube Downloader'
  • Lägga in alla videoklipp i 'Sony Vegas Movie Studio' och göra till en film
  • Bränna.

Så nu var min fråga om det går att bränna denna film på en CD-R skiva, sen se den på min DVD/Xbox. Tacksam för svar, och om detta är fel tråd kan väl någon vänlig person hänvisa till rätt tråd...?
Använd valfritt program som kan bränna en video-CD. Spara i avi eller något annat vanligt format och låt brännarprogrammet fixa det åt dig sen. Nero Burning rom gör det gärna åt dig.
2009-09-22, 19:38
Medlem
brianmolkos avatar
spela in ljud från youtube

Kan jag spela in ljud ifrån youtube, genom att ha lilla mikrofonen på digitalkameran kopplad mot en hörlur (alltså jag lägger helt enkelt luren mot mikrofonen)
utan att det skulle vara skadligt för ljudkort i datorn osv ...
2009-09-22, 19:39
Medlem
Exabytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Kan jag spela in ljud ifrån youtube, genom att ha lilla mikrofonen på digitalkameran kopplad mot en hörlur (alltså jag lägger helt enkelt luren mot mikrofonen)

Har du någonsin upplevt rundgång? Det är troligtvis det som du kommer att få inspelat. Det finns guider på youtube om hur du rippar ljud.
2009-09-22, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Skriv in url här och klicka download för att ladda ned videon
http://keepvid.com/
Högerklicka mp4 high quality och välj spara som..

Ladda ner bonkenc gratis och konvertera video.mp4 till mp3
http://download.cnet.com/BonkEnc-Aud...=dl&tag=button

mycket nöje
2009-09-22, 20:09
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exabyte
Har du någonsin upplevt rundgång? Det är troligtvis det som du kommer att få inspelat. Det finns guider på youtube om hur du rippar ljud.

okej jag provade lite förut (dum som jag var), men rundgång är det skadligt för ljudkortet ?
det var ett usb ljudkort jag provade med
formulerade mig dåligt i första inlägget, skrev inte att jag redan hade provat ..

var ju förresten kameran jag spelade upp ljudet med sen eftersom det var den som spelade in, så har kanske ingen betydelse för datorn ..?
Senast redigerad av brianmolko 2009-09-22 kl. 20:13.
2009-09-22, 20:12
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasåjaha
Skriv in url här och klicka download för att ladda ned videon
http://keepvid.com/
Högerklicka mp4 high quality och välj spara som..

Ladda ner bonkenc gratis och konvertera video.mp4 till mp3
http://download.cnet.com/BonkEnc-Aud...=dl&tag=button

mycket nöje

tack, hade ett förut som sluta fungera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in