2007-10-19, 10:05
Medlem
vixy.net var sämst av de sidor jag testa, därför att de tog skit lång tid o konvertera och sedan ladda ner. Det tog kanske 30-40 min o ladda ner på vixy.
Däremot på keepvid.com gick det på en minut eller två.
2007-10-23, 18:20
Medlem
PumpkinKings avatar
Kan inte spela upp videos på youtube!

Hallå allihopa, helt plötsligt nu när jag försöker se videos på youtube så står det " Hello, you either have JavaScript turned off or an old version of Adobe's Flash Player. Get the latest Flash player." När jag sedan klickar på länken och installerar nyaste flash (som det står att jag gör) så är det fortfarande samma. Hur fixar man detta?
2007-10-23, 18:27
prova att starta om webläsaren och kanske även datorn..
2007-10-23, 20:10
Medlem
PumpkinKings avatar
Jo, även provat det utan lycka.
2007-10-23, 22:48
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Har samma problem, installerat om senaste Flash player säkert 100 gånger och fortfarande samma problem. J*vla mysko problem som dykt upp nyligen.
2007-10-23, 22:58
Medlem
ugge_das_boots avatar
Man får avinstallera flash och sen installera igen. program för detta finnes på flash's hemsida
2007-10-23, 23:05
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
Man får avinstallera flash och sen installera igen. program för detta finnes på flash's hemsida

"Version 9,0,47,0 installed successfully", funkar fortfarande inte.
2007-10-24, 01:11
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Möjlig lösning till er som använder Symantec:

En vän som haft samma problem med youtube lyckades lösa det genom att stänga av annonsblockeringen på sitt Norton Internet Security. Vet inte vad det har med youtube's filmer och javascript/flash player att göra...men nu fungerar det iaf för honom. Kanske fungerar det också för er men jag vet inte hur det är med andra brandväggar som har någon form av annonsblockering, värt att testa iaf.

Annan möjlig lösning:

Gå in på http://www.youtube.com/swf_test.html
Kommer att se en testfilm som håller på att laddas men aldrig blir klar, det ska vara så. Det kommer också att genereras ett par rader text, tex:

"cannot get ShockWaveFlash ActiveXObject object for 15
cannot get ShockWaveFlash ActiveXObject object for 14
cannot get ShockWaveFlash ActiveXObject object for 13
cannot get ShockWaveFlash ActiveXObject object for 12
cannot get ShockWaveFlash ActiveXObject object for 11
cannot get ShockWaveFlash ActiveXObject object for 10
got ShockWaveFlash ActiveXObject object for 9
good version:9
SWF Detect Flash version is: WIN 9,0,47,0"

Gå in på http://www.google.com/support/youtub...ubmit=Continue
Fyll i vad som krävs och förklara vad som är fel, infoga också textraderna som ni fick från testfilmen - se ovan.

Kanske hjälper det någon.
2007-10-24, 12:26
Bannlyst
du har inte avaktiverat java? då kan det bli så
2007-10-24, 13:07
Medlem
yxskafts avatar
Kan det vara så att du kör Vista 64bit och använder 64bitars versionen av Internet Explorer?
2007-10-24, 15:03
Bannlyst
Tror också de kan vara så enkelt att han stängt av JavaScript, jag har gjort det ett par gånger för att gå förbi begränsningar satta av Javascript och sedan glömt starta det igen när man är inne på Youtube och då funkar inte filmerna.

Prova: "Tools>Options.." sen tar du "Content" fliken och trycker i "Enable Javascript".
2007-10-24, 21:08
Medlem
Zippo666s avatar
inte jag heller

Kan inte heller se på klipp från youtube,, vart nåt strul för ett par veckor sen men helt plötsligt började det funka..
Nu verkar inget funka igen, har gjort alla tips som skrivits, allt är aktiverat som det ska,, osv.
En del klipp funkar av nån andledning som ex.vis denna: http://www.youtube.com/user/themightythor1212

Men denna funkar inte: http://www.youtube.com/watch?v=QpL2jp6mGVo

Jävligt märkligt, å jävligt irriterande..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in