2011-04-27, 18:25
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
För att vara en sån stor sajt så borde de göra nåt åt hur kommentarerna är utformade. Ofta uppstår det diskussioner kring de olika klippen som är omöjliga att följa. Man ser typ att nån har svarat nån för att där är ett @ och ett användarnamn, men det är omöjligt att hitta föregående debattörs inlägg. Kan man customiza gränssnittet på nåt vis, eller är det bara att acceptera detta efterblivna system?

Jag har stört mig som fan på detta också. Förhoppningsvis fattar dom det snart på youtube och gör något åt saken. En lösning är att göra som dom hade på passagens diskussions sida om någon vet vad jag menar? Jag har inte vart inne på passagen på flera år så jag vet inte om den finns kvar.

EDIT: såg nu att debatt sidan fanns kvar
Senast redigerad av TheRockers 2011-04-27 kl. 18:27.
2011-04-30, 04:22
Bannlyst
Tänkte på en sak tidigare idag, ibland så vill man ju ladda upp filmklipp/musik/annat som man inte har rättigheterna till. Oftast kan man ladda upp dom utan problem men någon gång fick jag något meddelande från Sony BMG att jag skulle ta ner vissa klipp jag hade lagt upp. Sen fick jag någon jäkla varning för skiten.

Vill inte ha någon mer jäkla varning. Finns det inget sätt man kan ta reda på vilka klipp som är okej att ladda upp så man slipper varningarna? Förstår ni hur jag menar?
2011-04-30, 04:23
Bannlyst
Om jag laddar upp klippet privat, riskerar man ändå att få varningar? Vissa klipp vill jag ha tillgång till var i världen jag än befinner mig, jag bryr mig inte om antalet visningar utan bara att jag själv har tillgång till det även utomlands.
2011-04-30, 20:32
Medlem
Jan har en iPhone 4 och har filmat in en filmsnutt med den. Problemet är att då jag tryckte på record knappen på telefonen så höll jag telefonen lodrätt men svängde den med detsamma lodrätt. Detta ledde till att då jag kollar på filmen i telefonen så är den alltid 90 grader fel. Nu har jag flyttad filmen till datorn som automatiskt svänger den rätt hela tiden, problemet är då jag laddar upp den på YouTube så är den återigen 90 grader fel.

Jag har konverterar om filen till diverse andra format och då har det blivit rätt svängt men kvalitéten har blivit jättedålig. Vad göra? Någon annan än jag här som har en iPhone och stött på problemet?
2011-05-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Tänkte på en sak tidigare idag, ibland så vill man ju ladda upp filmklipp/musik/annat som man inte har rättigheterna till. Oftast kan man ladda upp dom utan problem men någon gång fick jag något meddelande från Sony BMG att jag skulle ta ner vissa klipp jag hade lagt upp. Sen fick jag någon jäkla varning för skiten.

Vill inte ha någon mer jäkla varning. Finns det inget sätt man kan ta reda på vilka klipp som är okej att ladda upp så man slipper varningarna? Förstår ni hur jag menar?

Väldigt enkelt: http://www.youtube.com/t/community_guidelines
2011-05-06, 13:00
Medlem
Teddows avatar
Hej,

Jag vill ha en inbäddningskod för ett klipp på youtube men hittar ingen, jag har läst att alla klipp inte har inbäddningskoder men efter ett par randomsökningar så har jag inte hittat ett enda klipp med inbäddningskod. För om det finns en inbäddningskod så ska man väl se en knapp som heter "Bädda in", till höger om "dela". En sådan knapp har jag aldrig sett.... det finns alltså ingen inbäddningskod till detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=a8qE6...ature=youtu.be

Eller?
2011-05-06, 13:02
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Hej,

Jag vill ha en inbäddningskod för ett klipp på youtube men hittar ingen, jag har läst att alla klipp inte har inbäddningskoder men efter ett par randomsökningar så har jag inte hittat ett enda klipp med inbäddningskod. För om det finns en inbäddningskod så ska man väl se en knapp som heter "Bädda in", till höger om "dela". En sådan knapp har jag aldrig sett.... det finns alltså ingen inbäddningskod till detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=a8qE6...ature=youtu.be

Eller?

Nevermind, hittade. Dela-->BäddaIn
2011-05-06, 13:06
Bannlyst
Hejsan
Hur ser man vilket kvalite en låt har på youtube? Vissa låtar har mycket dåligt ljud medans andra har ett bra ljud.

Är det så enkelt att om det är HD-kvalite på videon så betyder det automatiskt bättre ljud också?
2011-05-06, 13:20
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddow
Nevermind, hittade. Dela-->BäddaIn

Problem nummer 2, jag försöker bädda in ovanstående klipp i en ppt. Får följande meddelande när den är inbäddad "detta videoklipp innehåller material från vevo. Det begränsas för uppspelning för vissa webbplatser. Titta på youtube" Går det att kringgå detta på något sätt?
2011-05-06, 13:30
Medlem
TheGrims avatar
Vad krävs för att mitt Youtubenamn kommer upp automatiskt i search-bar?

Flera stavar fel på namnet, så det skulle vara bra om det kom upp automatiskt när man skriver de första bokstäverna. Om man stavar fel, så kommer det inte upp "menade du *mitt youtubenamn*" utan det står "hittade inga resultat".

Om man skriver min kompis youtubenamn däremot, då står det namn + låtnamn...
Vill att det ska bli så för mig med (Jag skapar musik).
2011-05-06, 14:14
Medlem
"Http/1.1 Service Unavailable"
Kommer upp varje gång jag försöker gå in på någons användare på YouTube, någon mer som har det problemet?
2011-05-06, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livetsgoda
"Http/1.1 Service Unavailable"
Kommer upp varje gång jag försöker gå in på någons användare på YouTube, någon mer som har det problemet?

Brukar hända lite ibland för mig. Inget att oroa sig för brukar försvinna efter ett par minuter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in