2011-02-20, 13:36
Medlem
Motleys avatar
Tycker att det är lite dåligt att folk inte kan tjäna pengar där, om de till exempel lägger upp sin egen musik. (eftersom Youtube/google kan tjäna pengar på dessa).

Iallafall går det inte i sverige som det nämndes vad jag vet, och de som blir "partners" i andra länder får inte bli det föränns de har hundratusentals views. Men, det finns iallafall andra sajter du kan tjäna pengar på dina videos du lagt upp där... Till exempel sajterna "Flixya" och "revver", jag har skrivit mer om dessa tjänster här: http://musikpromotiononline.se/tjana...outube-videos/

Men det vore som sagt mycket bättre om de hade samma system på Youtube eftersom det är största sajten, men jag förstår ju varför de undviker det när de tjänar stora pengar själva på det. Vilket även de fyra största skivbolagen gör som är delpartners med Youtube sedan några år, men de pengarna får väl inte låtskrivarna se så mycket av gissar jag?
Senast redigerad av Motley 2011-02-20 kl. 13:56.
2011-02-20, 13:44
Medlem
Zephyreuss avatar
YT/Google la ju ut ca 500.000 USD på (fem?)hundra riktigt bra personer, dvs 500 USD per person/kanal,(?) så att de kunde köpa ny "gear".
Bättre kamera, lampor osv.. Men då måste man nog ha mååånga views.
2011-02-20, 14:11
Medlem
min bild brukar fastna ibland (ljudet funkar), detta händer enbart när jag spolar, ngn som vet varför?

tror det har ngt med min flash player att göra...
2011-02-20, 14:40
Bannlyst
Går det inte att knyta adwords till youtube-kontot då?
Annars kan man ju alltid lägga in länkar i beskrivningen....
2011-02-21, 20:55
Medlem
detrevnIs avatar
Har fått något problem med youtube och liknande sidor med "flash" sen kanske 2 veckor tillbaka.

Tar vi t.ex. youtube, om jag söker på något och klickar på en video så är bilden svart, men jag hör ljudet.
Om jag däremot går in på användaren som har laddat upp filmen och sen går in på samma klipp via användaren så funkar bilden också.
Har senaste flash nedladdat och testade även nu att byta från firefox till google chrome, men har samma problem.

Någon som vet vad det kan handla om och vad man kan göra åt det?

Mvh

EDIT: Problem solved.
Senast redigerad av detrevnI 2011-02-21 kl. 21:10.
2011-02-22, 09:08
Medlem
Skyishs avatar
Jag kan längre inte se på videos med 480p eller 720p, förut gick det helt galant men inte längre av någon anledning. Jag har inte gjort några ändringar vad jag kan minnas.. tankar om detta? En sak värt att nämna är att jag hör ljudet i videon men bilden förblir densamma som vid 00:00. Stör mig någonting enormt.
2011-02-22, 10:23
Bannlyst
Är det bara jag som tycker YouTube har blivit snabbare den senaste tiden?
2011-02-22, 11:33
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Är det bara jag som tycker YouTube har blivit snabbare den senaste tiden?
Ja det är nog bara du som tycker.
2011-02-22, 11:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Ja det är nog bara du som tycker.

Förut gick det knappt att titta på några klipp över huvud taget, men har inte samma problem längre.
2011-02-22, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detrevnI
Har fått något problem med youtube och liknande sidor med "flash" sen kanske 2 veckor tillbaka.

Tar vi t.ex. youtube, om jag söker på något och klickar på en video så är bilden svart, men jag hör ljudet.
Om jag däremot går in på användaren som har laddat upp filmen och sen går in på samma klipp via användaren så funkar bilden också.
Har senaste flash nedladdat och testade även nu att byta från firefox till google chrome, men har samma problem.

Någon som vet vad det kan handla om och vad man kan göra åt det?

Mvh

EDIT: Problem solved.

Jag har samma problem, vore trevligt om du kunde dela med dig av hur du löste det.
2011-02-22, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamekalle
Jag har samma problem, vore trevligt om du kunde dela med dig av hur du löste det.

Använder du Windows? Webläsare?
2011-02-22, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Använder du Windows? Webläsare?

Japp Windows. Kör Chrome, men har testat i IE och FF utan framgång. Har även försökt installera om Flash.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in