2008-12-01, 22:14
Medlem
Någon som vet hur man kan fixa sitt youtubeaccount [ÅLDERSGRÄNS]?
Jag är ju 19 år, men har ett yt acc på 28 år ...
2008-12-02, 01:13
Medlem
Wojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ponnyhest
En kompis till mig har problem med youtube. När hon går in på länkar till youtube blir sidan bara helt vit. Youtube funkar alltså inte alls.. Någon som vet hur problemet kan lösas?
Ladda ner senaste versionen av Adobe Flashplayer.
2008-12-02, 01:15
Medlem
Starchild_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Någon som vet hur man kan fixa sitt youtubeaccount [ÅLDERSGRÄNS]?
Jag är ju 19 år, men har ett yt acc på 28 år ...

Jag undrar också detta! Hjälp
2008-12-04, 18:57
Medlem
undrar bara när det är som "en visning" räknas. Jag har 100 kollade filmer på min profil. Måste jag kolla hela klippet för att det ska räknas? Finns det någon tidsgräns (t.ex. under två sekunder) för att det ska räknas?
Om man ser samma klipp två ggr, räknas båda då?

mvh, sömnlös stackare
2008-12-05, 18:19
Medlem
EzZn0s avatar
Vissa har ju bilder som dem visar en kort sekund så man ska se dem som bild när man kollar vad klippet innehåller AtheneWins är en person som använder det väldigt ofta. Hur kan man avgöra när man ska ha bilden? Ni förstår om ni kollar på någon av AtheneWins filmer.
2008-12-05, 18:55
Medlem
Luigis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakusmedkakus
undrar bara när det är som "en visning" räknas. Jag har 100 kollade filmer på min profil. Måste jag kolla hela klippet för att det ska räknas? Finns det någon tidsgräns (t.ex. under två sekunder) för att det ska räknas?
Om man ser samma klipp två ggr, räknas båda då?

mvh, sömnlös stackare
Det räcker att du klickar på en video för att det skall räknas som en view.

Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Vissa har ju bilder som dem visar en kort sekund så man ska se dem som bild när man kollar vad klippet innehåller AtheneWins är en person som använder det väldigt ofta. Hur kan man avgöra när man ska ha bilden? Ni förstår om ni kollar på någon av AtheneWins filmer.
Man placerar en bild i mitten t.ex, så kan man välja att ha den som Thumbnail (Bilden som förhandsvisar videor.)

Man har 3 olika bilder(Thumbnails) att välja på när man laddat upp en film. Bilderna tas såhär:

----|----|----|----

|=Bild ifrån videon.
Senast redigerad av Luigi 2008-12-05 kl. 18:58.
2008-12-06, 02:38
Medlem
RaZoR1394s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=4P6kswFyiqY
2008-12-06, 02:54
Medlem
Det som är dåligt med youtube.com är att det har blivit för svenskat.
2008-12-06, 14:32
Medlem
Solitudes avatar
Den officiella YouTube-tråden för support / frågor

Den senaste tiden har jag knappt kunnat se på Youtubeklipp överhuvudtaget! Det streamar så fruktansvärt långsamt, så att det blir olidligt att ens försöka att se nån video. Vad fan beror det på?

Övrigt fungerar nedladdning hyfsat.
Surfar trådlöst med en ganska dålig router som dödar hastigheten, men tycker det är konstigt att streamingen har brakat ihop så här på bara några veckor.

Vad kan det bero på? Kan jag göra nåt åt detta? Brandväggsproblem??
Jaja.. någon som vet?

(Ber om ursäkt om tråden hamnade fel.)
2008-12-06, 23:59
Medlem
RaZoR1394s avatar
Hur menar du? att det buffrar eller att det hackar/går segt?

Nu när Youtube har introducerat HD så provade jag h264 high quality vilket såg väldigt bra ut men bilden hackade lite.

Jag använder skriptet som fanns i en tråd i just den här forumsdelen sen ett bra tag men tycker inte att kvaliteten har förändrats avsevärd genom att ändra till flv high quality men nu med det officiella HD stödet är det stor skillnad.

Tyvärr har mitt grafikkort inte stöd för att avkoda h264 och jag tror enda utvägen är att skaffa nya prylar.
2008-12-07, 12:56
Medlem
Solitudes avatar
Det buffrar knappt överhuvudtaget. Ibland buffrar det någon sekund, sen stannar det, ibland kommer det inte igång alls.

Jag har även märkt nu att det funkar att ladda videos på andra sidor. Jag testade för skojs skull Google Video och det gick utan problem att ladda, så det verkar ju verkligen som att Youtube har brakat ihop för mig.

Jag testade att ta bort Flash från datorn och installerade om det när Youtube bad om det. Ingen skillnad. Testade även att stänga brandväggen och ladda, men ingen skillnad där heller.

Faktiskt jävligt weird. Ingen verkar förstå vad det beror på av mina dator geeks polare heller.

Nån mer som har nån tanke om vad det kan bero på?
2008-12-07, 13:07
Medlem
terminator t-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solitude
Det buffrar knappt överhuvudtaget. Ibland buffrar det någon sekund, sen stannar det, ibland kommer det inte igång alls.

Jag har även märkt nu att det funkar att ladda videos på andra sidor. Jag testade för skojs skull Google Video och det gick utan problem att ladda, så det verkar ju verkligen som att Youtube har brakat ihop för mig.

Jag testade att ta bort Flash från datorn och installerade om det när Youtube bad om det. Ingen skillnad. Testade även att stänga brandväggen och ladda, men ingen skillnad där heller.

Faktiskt jävligt weird. Ingen verkar förstå vad det beror på av mina dator geeks polare heller.

Nån mer som har nån tanke om vad det kan bero på?

/har hafte samma problem men det berode på att serven på youtube var
överbelastad så prov vid ett annat klock slag,,,

problemet ligger inte på din dator eller isp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in