Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hur kommer det sig att vissa användare har så extremt mycket mer bandbredd att tillgå än andra? Jag och ALLA som läser detta vet hur jävla segt det är i perioder på vissa mindre använda videos. Ett exempel är thelonelyisland som har många miljoner views på sina 1080p-videos, det funkar helt perfekt och kvaliteten är exceptionell jämfört med medelmåttan. Finns det sätt att betala för bandbredd på YT eller vad är grejen? Självklart förstår jag att dom mest sedda får mer automatiskt men det känns ändå som att det är jävla snedvridet.
Jag gissar på att Youtube använder någon form av p2p precis som Spotify så att samtidigt som du kollar på ett videoklipp skickar du vidare delar av det till andra; detta gör att servern inte blir överlastad och det går fortare att buffra klippen. Om min teori stämmer så går det ju av naturliga skäl snabbare att buffra populära klipp.
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
En basic-fråga (jag orkar inte leta igenom 100 sidor).
Jag har spelat in en tv-snutt på DVD-spelaren som jag tänker försöka lägga upp på Youtube. Hur gör man?
Ska jag koppla ihop DVD:n med datorn, eller ska jag spara tv-snutten på en DVD-skiva och föra över den till datorn och öppna den i något nytt program...?
Många frågor - inga svar.

Bränn klippet på en skiva, stoppa in skivan i datorn, kopiera klippet till hårddisken, ladda upp det på Youtube. Kan dock behövas fler steg beroende på vilket format din dvd-spelare spelar in i.