2011-01-02, 00:18
Medlem
cykelolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Om du har facebook så är det bara att posta videon där sen klicka på att bara dela med dig själv sen kan du se videon.

Skön kreativitet, men jag tror att det skulle bli lite för omständligt...

Men om det går att göra så, då borde det verkligen gå att byta ut rätt del av adressen i adressfältet för att slippa censuren.
2011-01-02, 03:04
Medlem
Warjas avatar
Tycker ni ska prova TubeShack om ni har problem med en vanliga uppladdningen.
2011-01-04, 19:15
Medlem
när man går in en persons uppladdningar så kan man inte scrolla längst ner, utan det finns en knapp som säger "läs in fler"

kan man ta bort det där på ngt sätt?
2011-01-07, 02:48
Bannlyst
Använder youtube downloader och det funkar, men nu tänkte jag bränna ner dom ( klippen) på skiva och jag vill packa de i mini format, så det får mer plats på en skiva. Jag kanske formulerar mig dåligt, men How To Do It?!
Senast redigerad av ItsNotMeItsYou 2011-01-07 kl. 03:06.
2011-01-07, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hur kommer det sig att vissa användare har så extremt mycket mer bandbredd att tillgå än andra? Jag och ALLA som läser detta vet hur jävla segt det är i perioder på vissa mindre använda videos. Ett exempel är thelonelyisland som har många miljoner views på sina 1080p-videos, det funkar helt perfekt och kvaliteten är exceptionell jämfört med medelmåttan. Finns det sätt att betala för bandbredd på YT eller vad är grejen? Självklart förstår jag att dom mest sedda får mer automatiskt men det känns ändå som att det är jävla snedvridet.

Jag gissar på att Youtube använder någon form av p2p precis som Spotify så att samtidigt som du kollar på ett videoklipp skickar du vidare delar av det till andra; detta gör att servern inte blir överlastad och det går fortare att buffra klippen. Om min teori stämmer så går det ju av naturliga skäl snabbare att buffra populära klipp.

Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
En basic-fråga (jag orkar inte leta igenom 100 sidor).

Jag har spelat in en tv-snutt på DVD-spelaren som jag tänker försöka lägga upp på Youtube. Hur gör man?

Ska jag koppla ihop DVD:n med datorn, eller ska jag spara tv-snutten på en DVD-skiva och föra över den till datorn och öppna den i något nytt program...?

Många frågor - inga svar.

Bränn klippet på en skiva, stoppa in skivan i datorn, kopiera klippet till hårddisken, ladda upp det på Youtube. Kan dock behövas fler steg beroende på vilket format din dvd-spelare spelar in i.
2011-01-07, 13:02
Medlem
Subways avatar
Varför i helvete laddas YouTube klippet om när man trycker upp det i fullskärm ??? Kan man ändra detta på något sätt ??
2011-01-07, 13:51
Medlem
Kanske har kommit upp förut men jag tipsar om det ändå. Man kan tydligen lira Snake på youtube.

1. Välj valfri klipp
2. Pausa
3. Tryck och håll in vänsterpil
4. Tryck på uppåtpil
5. Spela
2011-01-07, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Subway
Varför i helvete laddas YouTube klippet om när man trycker upp det i fullskärm ??? Kan man ändra detta på något sätt ??

Det är en bugg att den försöker spela i högre kvalitet. Händer lite då och då att den ändrar från 360p till 480p. Använd pop out.
2011-01-08, 00:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Det är en bugg att den försöker spela i högre kvalitet. Händer lite då och då att den ändrar från 360p till 480p. Använd pop out.
Det är ingen bugg utan en inställning. Går enkelt att ändra när man är inloggad.
2011-01-08, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Det är ingen bugg utan en inställning. Går enkelt att ändra när man är inloggad.
Nej, det är en bugg. Skrivits om det flera gånger i forumet då folk har haft rätt inställningar.
2011-01-08, 04:15
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Nej, det är en bugg. Skrivits om det flera gånger i forumet då folk har haft rätt inställningar.
Så vad är buggen? Att Youtube försöker ge dig mer data i fullskärm än i en liten ruta..? Jag tror... Hm..
2011-01-08, 11:32
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Har varit med om vid upprepade tillfällen - ja nästan varje gång jag ska kolla något på Youtube på senaste tiden - om att den bara laddar en bit åt gången, ca 20-30 sekunder. Sen står den bara och buffrar tills jag klickar en bit längre fram i filmen, då upprepas samma procedur. Kör med Firefox hemma och Explorer på jobbet, så det borde inte vara där problemet sitter. Finns det någon enkel n00b-inställning man kan göra, eller är det helt enkelt sånt man får räkna med på YouTube nu för tiden?

Det är ju fan omöjligt att kolla något när det ska funka så jävla uselt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in