2012-09-04, 03:32
Medlem
Beffhoes avatar
Har haft stora problem med en ny spelare som jag har fått på youtube, inte på alla klipp, men på väldigt många. Här är en bild på spelaren: http://i.imgur.com/6Pi8p.jpg

Tar förevigt att buffra, ibland stannar klippen en bit in och vägrar fortsätta buffra. När jag försöker växla till helskärm så får jag ofta errorn "videoklippet är inte tillgängligt", händer också ibland då jag försöker byta till 480+p, och ibland även då jag inte gör någonting, det vill säga spelar klippet i 360p i "non-fullscreen", så är fallet på bilden jag länkade. Den försöker ladda klippet i cirka 30-40 sekunder före jag får denna error. Rensade cache och allt såntdär för två dagar sedan, då började det. Jag använder Chrome.

Någon som har en aning om hur jag kan byta tillbaka till den gamla, fungerande spelaren?
2012-09-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beffhoe
Har haft stora problem med en ny spelare som jag har fått på youtube, inte på alla klipp, men på väldigt många. Här är en bild på spelaren: http://i.imgur.com/6Pi8p.jpg

Tar förevigt att buffra, ibland stannar klippen en bit in och vägrar fortsätta buffra. När jag försöker växla till helskärm så får jag ofta errorn "videoklippet är inte tillgängligt", händer också ibland då jag försöker byta till 480+p, och ibland även då jag inte gör någonting, det vill säga spelar klippet i 360p i "non-fullscreen", så är fallet på bilden jag länkade. Den försöker ladda klippet i cirka 30-40 sekunder före jag får denna error. Rensade cache och allt såntdär för två dagar sedan, då började det. Jag använder Chrome.

Någon som har en aning om hur jag kan byta tillbaka till den gamla, fungerande spelaren?
Förmodligen använder du HTML5 spelaren på YouTube.

http://www.youtube.com/html5
2012-09-04, 13:03
Medlem
Beffhoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Förmodligen använder du HTML5 spelaren på YouTube.

http://www.youtube.com/html5

Man tackar.
2012-09-05, 17:25
Medlem
Nåväl, det är såhär att när man sitter och spelar lite har jag igång youtube osv, men när jag sätter på en låt och sedan tar upp spelet laggar ljudet skit mycket, vet ej varför, och när jag tabbar tillbaka till internet funkar det perfekt.

Några idéer?

MvH
2012-09-05, 20:02
Medlem
Capys avatar
Upptäckte nyss att jag inte kan se youtube-klipp i firefox. Det funkar med crome. Har inte använt firefox på ett tag. Nån som vet om det är tillfälligt?
2012-09-05, 20:40
Medlem
-TRINIX-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capy
Upptäckte nyss att jag inte kan se youtube-klipp i firefox. Det funkar med crome. Har inte använt firefox på ett tag. Nån som vet om det är tillfälligt?
Jag kör också med Firefox men det funkar fint. Det är nog något med din webbläsare eller dator. Testa att uppdatera Firefox, flash, java, starta om utan tillägg, kolla så plug-in-container till Firefox är som den ska, starta om datorn och sånt.
2012-09-06, 12:51
Medlem
Daimais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capy

Har precis samma problem och haft det i några dagar nu. Får bara upp en text "Ett fel uppstod, försök igen senare." på en svart bakgrund på de flesta videoklipp (några fungerar).

Uppdaterat flash, java och startat om datorn. Har senaste firefox.
2012-09-06, 17:16
Medlem
Zebratutts avatar
Få tillbaka titeln på ett borttaget klipp på youtube?

Är det möjligt? Står bara "Borttaget videoklipp" på videon, och detsamma när man trycker på den.

Videon består av en låt som är väldigt omtyckt av mig fast den är också väldigt svår att hitta. Vet att det finns flera exemplar av den på youtube fast jag kommer inte på namnet, kan lite av texten men det kommer inte upp på google.

Finns det något knep jag kan göra för att få tillbaka titeln på videoklippet?
2012-09-06, 17:21
Medlem
Kaustis avatar
Googla länken och se om det finns nån cached version av sidan. Annars, om klippet är gammalt, kolla waybackmachind.är på mobilen så kan inte länka, men googla waybackmachine bara.
2012-09-06, 17:25
Medlem
Zebratutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Googla länken och se om det finns nån cached version av sidan. Annars, om klippet är gammalt, kolla waybackmachind.är på mobilen så kan inte länka, men googla waybackmachine bara.

Tack, jag älskar dig.
2012-09-06, 18:29
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebratutt
Tack, jag älskar dig.

Av ren nyfikenhet: vad var det för låt?
2012-09-06, 20:45
Medlem
Zebratutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Av ren nyfikenhet: vad var det för låt?

Alltså, den har en lång historia bakom sig. Utan den så tror jag väl inte att den kommer va så intressant för dig. House-ig sommarlåt dessutom, och inte nån Beatles b-side;

http://www.youtube.com/watch?v=eX8INQxytXY

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in