Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-24, 01:05
  #1
Medlem
zoccers avatar
Jo.
Det förekommer titt som tätt trådar och delar av trådar här i P&P som går in på vad som gäller i psykvården, rättigheter, skyldigheter, vilka lagar som styr vad, rutiner kring handläggning osv. Jag tänkte att vi kunde samla sånt i den här tråden. Inte direkt frågor om olika psykiska tillstånd och diagnoser.

Jag är ingen jurist eller expert på alla lagar, däremot jobbar jag som sjuksköterska inom psykiatrin och har gjort det i ett antal år både i sluten- och öppenvård. På så sätt har jag ändå en hel del erfarenhet och kunskap kring hur man handlägger olika ärenden och vad som gäller som jag gärna delar med mig i den mån jag kan.
Citera
2009-09-24, 01:18
  #2
Avstängd
Dimones avatar
underbart!

jag undrar om en läkare på öppen mottagning kan neka en klient vård när man blivit remmiterad från annan psyktiatrisk mottagning?
Citera
2009-09-24, 01:22
  #3
Medlem
zoccers avatar
Ja, det kan man. Men det krävs en motivering till varför man inte anser att du skall få vård där.
Citera
2009-09-24, 01:25
  #4
Avstängd
Dimones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Ja, det kan man. Men det krävs en motivering till varför man inte anser att du skall få vård där.
jag erkände att jag hade tagit amfetamin en gång då menade hon att det är därför jag mår dåligt och att jag ska få hjälp av beroende enheten...

varpå jag gick dit och prata me dom även testade negativt på allt...

borde det inte ligga mer grund än mitt eget erkännande att jag tagit amfetamin 1 gång för att neka mig hjälp?
Citera
2009-09-24, 01:35
  #5
Medlem
zoccers avatar