Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2012-10-19, 14:55
  #97
Medlem
Hej på er!
Nu har jag blivit blåst på den här Nicklas Brewitz och familjen på ca 1000:- det var dumt av mig att inte kolla, jag brukade kolla alltid men vet inte varför den här gången gjorde inte det, jag har använd Blocket i många år och aldrig hav nån problem, har anmält till Blocket och ska Polisanmäla också, håller nu på att samla info om dem här bedragarna.
Jag tycker att det är för jävligt att dem förstör för oss ärliga folket som vill att man ska kunna lita på varandra, dem är inte så många, varför ska vi låta dem gå fria, samhället måste ta sitt ansvar, politikerna måste se till att vi har lagar som bäst skyddar oss mot dem.
Men vi får se, jag kommer med mera info efter polisanmälan och hoppas på att dem får ett hårdare straff och kanske slutar med sitt kriminell beteende.
Citera
2013-01-07, 13:12
  #98
Medlem
antalpromilles avatar
Har precis blivit lurad av dessa skojjare med, kom på det samma dag när jag råkade googla på namnet Nicklas Brewitz. Adress och personuppgifter stämmer, delar adressen med Jocke och Karin. Måste ju defenitivt höra ihop med de som tråden handlar om.

Nån som bor i trakten?
Citera
2013-04-12, 18:35
  #99
Medlem
kato85s avatar
Hej jag har också blivit blåst av denne/dessa person/er för en iphone för 1150 kr.
Funderar på om man skall göra en gemensam tråd om detta, och gå samman och polisanmäla skiten ur dessa bedragare en gång för alla?
om de redan åkt dit kan det bli grovt denna gången, med andra ord längre fängelsestraff, max är ju 2 år så varför inte? Polisen vet ju iallafall vilka dessa är sedan tidigare...
söker jag på clearingnumret till bankkontot så ser jag att banken ligger i nyköping/katrineholm

"Date: Tue, 2 Apr 2013 07:35:50 +0200
Subject: Re: Ang. IPhone 4 16GB & Sony Xperia U 8GB Nokia E72
From: nilla.pernilla.75@gmail.com
To: xxxxxxxx@hotmail.com


Hej, jag har den kvar än så länge, men den är redan såld, men har inte hunnit skicka iväg den, men ifall du är villig att ge ett bättre erbjudande än de som är betalt för den så kan du få köpa den av mig och då överför jag bara tillbax pengarna till den som redan betalat för den och så kan du köpa den av mig, men då måste du isf vara helt 100 på att du köper den av mig. MVH""

"Date: Wed, 3 Apr 2013 13:29:31 +0200

Subject: Re: Ang. IPhone 4 16GB & Sony Xperia U 8GB Nokia E72
From: nilla.pernilla.75@gmail.com
To: xxxxxxxx@hotmail.com

Hej igen! Vad bra! ja jag kan köpa ett kuvert och skicka i, här är mina konto uppgifter:

Swedbank:

Clearing: 8257-8

Konronr: 93 028 953-3


Skickar telefonen så fort jag ser att pengarna kommit in. glöm ej skicka din adress.


Mvh: Nillan"

*betalar*

"Hejsan!

Såg betalningen och skickar iväg telefonen imorgon, du bör ha den senast måndag.

Mvh: Nillan"
Citera
2013-04-12, 19:38
  #100
Medlem
kato85s avatar
startade en annan tråd för alla som vill gå samman och göra något åt denna bedragare som tydligen inte lärt sig sin läxa och får fortsätta härja.
(anser den inte borde sammanfogas med denna tråd då titeln avser en annan art av aktion mot bedragaren)

sök på "Gemensam anmälan mot bedragaren N*cklas Brew*tz (NillanPillan på blocket.se)"
Citera
2013-05-06, 00:22
  #101
Medlem
antalpromilles avatar
Ärendet hanteras hos polisen just nu, ju fler som anmäler desto bättre fanns eventuellt en chams att få pengarna tillbaka med ränta enligt räntelagen sa polisen jag pratade med som nu har ärendet hos sig.
Citera
2013-05-06, 01:15
  #102
Medlem
J*cke verkar vara lillebror till K*rin som verkar vara gift med N*icklas som hette P*ett*rsson tidigare.
Det kan inte vara detta par som haffats av Södertörnspolisen, blev mycket tyst på detta nämndes både på TV och i Metro? Någon i Oxel*sund som vet vad herrarna jobbar med?
Citera
2016-04-09, 15:04
  #103
Medlem
kato85s avatar
Något mer om vad som hände med denna (dessa) bedragare? Ser fortsatt de feta skitskallarna på Facebook.
Citera
2016-04-09, 18:15
  #104
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Något mer om vad som hände med denna (dessa) bedragare? Ser fortsatt de feta skitskallarna på Facebook.
Man kunde ju hoppats att någon skulle avslutat dem vid det här laget.
Citera
2016-05-16, 21:28
  #105
Medlem
kato85s avatar
SVT Nyheter granskar blocketbedragare just nu, alla drabbade här inne borde gå in och anmäla denna Nicklas Br*witz (med familj?) så kanske polisen tar upp fallet igen.

http://www.svt.se/nyheter/live/blocketbluffarna
Citera
2019-02-04, 12:44
  #106
Medlem
Blev blåst på en köpesannons på Blocket ang iPhone 6 satte in pengar på Swish o blev lovad leverans med rek brev men kom aldrig,,,
Vill nu varna för denna Mats Nilsson Kode som inte höll vad han lovade.
Han arbetar som chaufför i närområdet för kännedom..
Citera
2019-02-04, 12:54
  #107
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Blev blåst på en köpesannons på Blocket ang iPhone 6 satte in pengar på Swish o blev lovad leverans med rek brev men kom aldrig,,,
Vill nu varna för denna Mats Nilsson Kode som inte höll vad han lovade.
Han arbetar som chaufför i närområdet för kännedom..
Varför förskotts betala när man kan betala vid uthämtade av paket i stället
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback