2009-09-24, 17:20
Medlem
birabirabiras avatar
Härligt!!!

Den där fittan har lurat mig förut.

Nu ska ja åka dit o slå skiten ur han!

Bor bara 12 mil ifrån, så det är det värt!
Citera
2009-09-24, 17:42
Medlem
intensifieras avatar
På vilket sätt brukar dessa småtjuvar vilja att man ska betala?
Citera
2009-09-24, 18:08
Medlem
Knasen83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera
På vilket sätt brukar dessa småtjuvar vilja att man ska betala?

Förmodligen förskottsbetalning
Citera
2009-09-24, 18:10
Medlem
Knasen83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birabirabira

Vore ju lite dumt om det trots allt skulle visa sig vara fel snubbe.

Teoretiskt sätt skulle det ju kunna vara så att någon stulit mailadressen (i kombination med massor av andra sammanträffanden iofs)
Senast redigerad av Knasen83 2009-09-24 kl. 18:19.
Citera
2009-09-24, 18:33
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birabirabira

Filma med mobilen när du pissar på honom, bokstavligt talat.
Citera
2009-09-24, 18:47
Medlem
intensifieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen83
Förmodligen förskottsbetalning

Nähä? Jag menade på vilket sätt pengarna ska föras från offret till bedragaren.
Citera
2009-09-24, 19:11
Medlem
Knasen83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intensifiera
Nähä? Jag menade på vilket sätt pengarna ska föras från offret till bedragaren.

Nu kom det ju aldrig så långt i mitt fall, men jag antar att det är förskottsbetalning på ett vanligt bankkonto.
Citera
2009-09-24, 19:41
Medlem
intensifieras avatar
Citat:
Nu kom det ju aldrig så långt i mitt fall, men jag antar att det är förskottsbetalning på ett vanligt bankkonto.

Då måste de vara riktigt idioter som ägnar sig åt den här typen av verksamhet; samhällets bottenskrap. Det kan inte ta speciellt lång tid innan man åker dit för något sådant här. Det borde inte göra det i alla fall.
Citera
2009-09-24, 22:47
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gusteno8
Bra jobbat, men om han ska bedra något, varför göra det med en sprucken Iphone? hajar jag inte
Jag tycker snarare det låter som en ganska smart idé. Om produkten i fråga är skadad och väldigt billig är det ju störra chans att du inte misstänker en bluf. En så låg summa som 500kr är det inte många som bryr sig om.

Anyway, bra jobbat TS! rövknulla den jäveln, HÅRT!
Citera
2009-09-24, 22:58
Medlem
Slashcares avatar
Bedragare måste vara de lägsta och minst uppskattade bland kriminella efter våldtäktsmän och hustrumisshandlare..? Har mer respekt för rånarna som rakryggat tog helikoptern till g4 och stal pengar än ett svin som sitter hemma bakom en skärm och lurar vanligt folk på deras pengar.

Ni som blivit blåsta av idioten, anmäl honom! Ni som bor nära, se till att hans iphone får sig en riktig spricka... och gärna han med >=)

En tråd borde startas dedikerad till att hänga ut och avslöja blocket (och andra tjänster) bedragare.
Citera
2009-09-24, 23:32
Medlem
Fetnoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slashcare
Bedragare måste vara de lägsta och minst uppskattade bland kriminella efter våldtäktsmän och hustrumisshandlare..? Har mer respekt för rånarna som rakryggat tog helikoptern till g4 och stal pengar än ett svin som sitter hemma bakom en skärm och lurar vanligt folk på deras pengar.

Ni som blivit blåsta av idioten, anmäl honom! Ni som bor nära, se till att hans iphone får sig en riktig spricka... och gärna han med >=)

En tråd borde startas dedikerad till att hänga ut och avslöja blocket (och andra tjänster) bedragare.

+1. Starta en klistrad tråd där man kan hänga ut miffon som livnär sig på att hustla folk på blocket etc..
Citera
2009-09-25, 03:25
Medlem
MickeMaidens avatar
Citat:
Vad kallade han sig den gången? I mitt fall stod Göran Andersson som avsändare men han undertecknade ett av mailen med karin.

Misstänker att det här är hans facebook:
http://www.facebook.se/people/Joakim-Brewitz/1549636553

Inte helt säkert dock eftersom det finns flera personer som heter ungefär samma sak (och också har Facebook). Någon som kan bekräfta eller dementera?

Vän av ordning upptäcker snabbt att grabben i fråga faktiskt inte heter Joakim, utan Jocke! (Se http://img43.imageshack.us/i/brewitz.jpg/) På Facebook finns det lyckligtvis bara en kille vid namn Jocke Brewitz, så för dem som intresserade bör hans profil på Facebook vara följande: http://www.facebook.com/search/?q=jo...4.802285025..1

Tack för mig och lycka till i fortsättningen, Knasen83
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in