• 1
  • 2
2009-09-23, 18:00
Medlem
fredricoss avatar
Tjenare, som ni vet finns det ju otroligt många olika system, R system, U system och allt vad det nu heter. Jag har läst lite om det men förstår inte riktigt. Vilket tycker ni är det bästa systemet? Har man större chans att vinna om man kör R eller U system än om man bara tippar vanligt? Alltså fritt M eller vad det heter?

Just nu spelar jag vanligt och det är ju ganska svårt, har lyckats att pricka in 11 rätt som mest (på europatipset) och det gav mig 16 spänn så de e ju lite trist hehe.

Finns väl system som är svåra att vinna på men ger mycket pengar om man väl vinner och system som är lite lättare att vinna på men ger mindre utdelning när man vinner.

Vilket system passar sig bäst för "småvinster" på någon hundring men ändå chans på lite större pengar? Någon som har ork och lust att förklara detta lite för mig med hur man spelar och hur man rättar, ja i princip hur dessa system funkar och hur man räknar ut hur och hur mycket man vinner? Förstår inte pratet om rader, typ att det är 900 rader men med ett visst system är det bara 104 rader men kostar mindre, fattar inte alls vad som menas:P Så en förklaring eller länk (inte till svenska spel, har läst där) skulle uppskattas.

Tips på bra system uppskattas också!

Mvh
Citera
2009-09-23, 19:56
Medlem
RMBKKs avatar
Alltså, att spela stryktipset suger ju kuk jämfört med att köra en kombination med tretton matcher (där visst många är halvgarderingar), oddset är verkligen inte ens i närheten om man tänker så. Och man är for the record cp om man spelar kombinationer öht, framförallt med 13 matcher, så varför spela stryktipset alls?

Inget ont om dej, eller någon som spelar Stryktipset för den delen, men jag förstår verkligen inte varför man ska slänga pengar på det? Spela singelmatcher istället vetja. Då vinner du garanterat mer, och oftare.
Citera
2009-09-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Alltså, att spela stryktipset suger ju kuk jämfört med att köra en kombination med tretton matcher (där visst många är halvgarderingar), oddset är verkligen inte ens i närheten om man tänker så. Och man är for the record cp om man spelar kombinationer öht, framförallt med 13 matcher, så varför spela stryktipset alls?

Inget ont om dej, eller någon som spelar Stryktipset för den delen, men jag förstår verkligen inte varför man ska slänga pengar på det? Spela singelmatcher istället vetja. Då vinner du garanterat mer, och oftare.

Så du garanterar att man vinner mer om man spelar på singelmatcher än stryktipset? Hur fan kan du garantera det?

Sen att spela stryktipset suger kuk för att du får bättre odds om du sätter ihop 13 matcher är också rent idiotiskt sagt. På stryktipset kan du ha 13, 12, 11 eller 10 rätt och få utdelning. Vad händer om du har fel på 1 match i din 13 matchers kupong? Jo, nada cash.
Men visst, har man 13 rätt är det klart bättre att lira en 13ling men vem fan förstår inte det.
Citera
2009-09-23, 20:58
Medlem
spleendids avatar
Citat:

Stryktipset är en livsstil. Stryktipset är hela Sveriges fotbollsklubb. Ja, Stryktipset har ta mig fan själ. Om du sedan prioriterar stålarna så är det din sak. Men sanna fotbollsälskare förstår varandra.
Citera
2009-09-23, 21:25
Medlem
Håller med om att stryktips suger, det var länge sen jag slutade spela stryktips och spelar numera bara singlar. Rent ekonomiskt är det alltid bättre i längden att spela singlar än att köra kombinationer som t.ex stryktipset om man räknar bort turfaktorn. Men många lockas ju av att det finns en chans även om den är väldigt lite att kunna vinna mycket pengar och för andra är det ju också en kul grej och prestige att ha många rätt.
Senast redigerad av BTrader 2009-09-23 kl. 21:44.
Citera
2009-09-24, 01:55
Medlem
fredricoss avatar
Tack för svaren, tycker dock att det blev lite mycket prat om att stryktipset suger och för lite prat om system som var meningen med tråden.

Iallafall, ni som säger att singlar ger mer utdelning i längden, stämmer detta? Jag menar om man kör singlar ligger ju oddsen för det mesta någonstans mellan 1 och 2 gånger pengarna (om man inte satsar på skräll). Tar man hyffsat säkra matcher ligger oddset kanske på 1.3 och utdelningen blir ju inte stor om man sätter en hundring i förhållande till en förlust. Men som sagt, jag vet inte och har inte spelat särskilt mycket men att köra singlar är det bästa enligt er? Bättre än att köra dubblar eller tripplar med odds runt 3?
Citera
2009-09-24, 02:48
Medlem
rZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Tack för svaren, tycker dock att det blev lite mycket prat om att stryktipset suger och för lite prat om system som var meningen med tråden.

Iallafall, ni som säger att singlar ger mer utdelning i längden, stämmer detta? Jag menar om man kör singlar ligger ju oddsen för det mesta någonstans mellan 1 och 2 gånger pengarna (om man inte satsar på skräll). Tar man hyffsat säkra matcher ligger oddset kanske på 1.3 och utdelningen blir ju inte stor om man sätter en hundring i förhållande till en förlust. Men som sagt, jag vet inte och har inte spelat särskilt mycket men att köra singlar är det bästa enligt er? Bättre än att köra dubblar eller tripplar med odds runt 3?
Spel på säkra singlar, dubblar och tripplar är riktigt bra om man vill gå plus. Ju fler matcher desto större risk såklart. Men större insats på 2-3 matcher är att rekommendera. Har gått 6000+ på 3 veckor. Satsade idag drygt 1000:- på VIK mot Oskarshamn och bara där blev det 800+.
Senast redigerad av rZ 2009-09-24 kl. 02:51.
Citera
2009-09-24, 13:45
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rZ
Spel på säkra singlar, dubblar och tripplar är riktigt bra om man vill gå plus. Ju fler matcher desto större risk såklart. Men större insats på 2-3 matcher är att rekommendera. Har gått 6000+ på 3 veckor. Satsade idag drygt 1000:- på VIK mot Oskarshamn och bara där blev det 800+.

Okej, på svenska spel då eller? Folk verkar ju tycka att andra bettingbolag är bättre och har högre odds. Men då vet jag, singlar, dubblar och tripplar är det som ger störts chans att plussa lite? =)
Citera
2009-09-24, 16:34
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Okej, på svenska spel då eller? Folk verkar ju tycka att andra bettingbolag är bättre och har högre odds. Men då vet jag, singlar, dubblar och tripplar är det som ger störts chans att plussa lite? =)

Andra bolag ÄR bättre än SvS. Har alltid högre odds, lättare med uttag, inte världens äckligaste och långsammaste sida, alltid bättre utbud på matcher och sporter och framförallt bidrar man inte till det svenska spelmonopolet som är helt sjukt. Spela singlar, kombinationsspel är också helt värdelösa.
Citera
2009-09-24, 17:33
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Andra bolag ÄR bättre än SvS. Har alltid högre odds, lättare med uttag, inte världens äckligaste och långsammaste sida, alltid bättre utbud på matcher och sporter och framförallt bidrar man inte till det svenska spelmonopolet som är helt sjukt. Spela singlar, kombinationsspel är också helt värdelösa.

Okej, vilka andra spelbolag är att rekommendera?
Citera
2009-09-24, 20:55
Medlem
Självklart finns det mängder med andra varianter av spel (ex. singlar) som ger bättre betalt på lång sikt än stryktipset. Men killen undrar ju över stryktipset så vafan...

Min favorit är att lira R 0-7-16, dvs 7 halvgarderingar på 16 rader. Det systemet innebär 12-rättsgaranti med chans till 13 rätt (ungefär 15% om jag minns rätt.)

Till detta kan du sedan efter tycke och smak lägga till matematiska garderingar, ex. en hel och en halvgardering och kryssa i för detta. Då spelar du 1 hel, 8 halv och 4 säkra matcher för 96:-.

Skillnaden mellan U och R-system skiljer sig lite åt mellan de olika U-systemen, men generellt kan sägas att de utgår från nån form av normalfördelning av dina egna tips av de garderade matcherna. Ex. är chansen högre till 13 rätt om du lyckas U-tippa 5 rätt av 9 garderade matcher än om du tippar 3 rätt av 9. Krångligt? Ja, lite, men studera svenska spels garantier för reducerade tips så förstår du säkert.

Generellt blir du inte rik på stryktipset även om du lyckas väldigt bra...
MEN - det är jäkligt roligt ändå...
Citera
2009-09-24, 22:52
Medlem
rZs avatar
Citat:
Okej, vilka andra spelbolag är att rekommendera?
bet365.com absolut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in