• 1
  • 2
2009-09-25, 12:59
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
Självklart finns det mängder med andra varianter av spel (ex. singlar) som ger bättre betalt på lång sikt än stryktipset. Men killen undrar ju över stryktipset så vafan...

Min favorit är att lira R 0-7-16, dvs 7 halvgarderingar på 16 rader. Det systemet innebär 12-rättsgaranti med chans till 13 rätt (ungefär 15% om jag minns rätt.)

Till detta kan du sedan efter tycke och smak lägga till matematiska garderingar, ex. en hel och en halvgardering och kryssa i för detta. Då spelar du 1 hel, 8 halv och 4 säkra matcher för 96:-.

Skillnaden mellan U och R-system skiljer sig lite åt mellan de olika U-systemen, men generellt kan sägas att de utgår från nån form av normalfördelning av dina egna tips av de garderade matcherna. Ex. är chansen högre till 13 rätt om du lyckas U-tippa 5 rätt av 9 garderade matcher än om du tippar 3 rätt av 9. Krångligt? Ja, lite, men studera svenska spels garantier för reducerade tips så förstår du säkert.

Generellt blir du inte rik på stryktipset även om du lyckas väldigt bra...
MEN - det är jäkligt roligt ändå...

Eh.. 12-rättsgaranti? Vad är det som garanterar att du får 12 rätt? Och borde man inte gå jävligt många procent plus ifall man satsar 96:- i veckan och "garanterat" får avkastningen från 12 rätt?
Citera
2009-09-25, 13:06
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Eh.. 12-rättsgaranti? Vad är det som garanterar att du får 12 rätt? Och borde man inte gå jävligt många procent plus ifall man satsar 96:- i veckan och "garanterat" får avkastningen från 12 rätt?

Om du får 13 rätt så är du garanterad 12 rätt. Och du har en liten chans att få 13 rätt.

Du reducerar systemet från 128 rader till 16rader...alltså kostar det 16 kronor istället för 128kr men om du får 13rätt så måste du ha tur att ha fått det på någon av dem rader som du lämnar kvar...
Citera
2009-10-31, 16:58
Medlem
Freddykings avatar
jag förstår fan inte hur utdelningen går till på alla dessa möjliga system, är det någon som känner för att göra en pedagogisk förklaring till hur det går till? =))
Citera
2009-10-31, 17:43
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyking
jag förstår fan inte hur utdelningen går till på alla dessa möjliga system, är det någon som känner för att göra en pedagogisk förklaring till hur det går till? =))
Hur menar du med utdelningen? Själva utdelningen går väl till på samma sätt som med M-system.
Citera
2009-11-01, 12:27
Medlem
Freddykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NWOBHM
Hur menar du med utdelningen? Själva utdelningen går väl till på samma sätt som med M-system.

Jag kan ju inte den heller. När farsan fick 11 rätt nån gång och de va en utdelning på några hundrappar fick han över tusenlappen när han ville ha sin utdelning
Citera
2009-11-01, 12:51
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddyking
Jag kan ju inte den heller. När farsan fick 11 rätt nån gång och de va en utdelning på några hundrappar fick han över tusenlappen när han ville ha sin utdelning
Då hade han antagligen flera 11 or och/eller några 10 or.
Om du t.ex. tippar ett 2 raders M-system med 1X på match 1, har du 2 st rader. En med en etta i första matchen, och en med ett kryss i första.

1X 1 X
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1
1 1 1

Om den rätta raden blir 13 st ettor får du en rad med 13 rätt och en rad med 12 rätt. Bli den rätta raden en tvåa i första matchen och sedan ettor i resten får du två rader med 12 rätt.
Senast redigerad av NWOBHM 2009-11-01 kl. 12:55.
Citera
2009-11-02, 13:18
Medlem
Stryktipset är ju bland det bästa som finns!

Att sitta en lördag eftermiddag framför tvn, fotbollen börjar 16:00. Plinget i rutan...

Underbart!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in