2021-03-21, 19:17
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolven17
Finns det fortfarande folk som hller p med UE i Lindesbergs trakten? Skulle vara kul att se ifall vi skulle kunna f liv i den hr trden igen
Det r ju inte UE,men nr jag var liten (15-16r) s var jag nere i bergrummet p LIAB...det var jvligt fett!
Skulle jag ge mig upp till Lindesberg idag,s skulle jag vilja kolla "opelhuset",det kanske inte finns kvar? Vi sprang runt i sgverket,som var vid dammen ocks och hrjade!😄
Men det r vl 35-40 r sedan...😄
Citera
2021-03-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Det r ju inte UE,men nr jag var liten (15-16r) s var jag nere i bergrummet p LIAB...det var jvligt fett!
Skulle jag ge mig upp till Lindesberg idag,s skulle jag vilja kolla "opelhuset",det kanske inte finns kvar? Vi sprang runt i sgverket,som var vid dammen ocks och hrjade!😄
Men det r vl 35-40 r sedan...😄

"Opelhuset", gamla Bergbolagen p banvgen r borta sedan mnga r, likas dalkarlshyttesgen
Vi r tydligen jmngamla
Citera
2021-03-22, 12:01
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurven
"Opelhuset", gamla Bergbolagen p banvgen r borta sedan mnga r, likas dalkarlshyttesgen
Vi r tydligen jmngamla
Frnt! Kommer du ihg nr det var versvmning? Husen som lg lngs n hade vatten ver spisen! Inte s kul fr den som kunde paddla kanot i sina kkar dock...
Vi var ju givetvis vid dammen och kollade,det skakade i marken runt den och i efterhand,s var man vl korkad som ens gick i nrheten!😄
Citera
2021-03-22, 12:06
Bannlyst
lustigkullagruvan
Citera
2021-03-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Frnt! Kommer du ihg nr det var versvmning? Husen som lg lngs n hade vatten ver spisen! Inte s kul fr den som kunde paddla kanot i sina kkar dock...
Vi var ju givetvis vid dammen och kollade,det skakade i marken runt den och i efterhand,s var man vl korkad som ens gick i nrheten!😄

Ja tnk som det var 1977.. gick p strandskolan d, sjn gick upp till 2a vningen. Och nn efter stigen fiskade upp en gdda i kllaren.
Citera
2021-03-23, 08:05
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarus
lustigkullagruvan

Pltlaven riven sedan mnga r och den vg man kunde smita in genom frr r blockerad. Men maskinhuset kanske r kvar fortfarande?
Citera
2021-03-23, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Pltlaven riven sedan mnga r och den vg man kunde smita in genom frr r blockerad. Men maskinhuset kanske r kvar fortfarande?

har du varit ner ?
Citera
2021-03-23, 08:13
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
har du varit ner ?

Nej. Om jag r i omrdet och det skulle g att ta sig in tnkte jag ta mig fram till trkonstruktionerna. Men det rcker fr mig.
Citera
2021-03-23, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Nej. Om jag r i omrdet och det skulle g att ta sig in tnkte jag ta mig fram till trkonstruktionerna. Men det rcker fr mig.

ok , har varit ner fr ngra r sedan , vore nice med ett nytt besk om det r mjligt nu

tyfors krutfabrik , bergrummet , har du varit in dr d ?
Citera
2021-04-17, 23:04
Medlem
Citat:
ok , har varit ner fr ngra r sedan , vore nice med ett nytt besk om det r mjligt nu

tyfors krutfabrik , bergrummet , har du varit in dr d ?

Yes var dr inne i december, coolt stlle dock inte jtte mycket att se
Citera
2022-02-07, 01:18
Medlem
Muhammedpojkes avatar
ngon som har bilder inifrn HC vid srbybacken?? skulle uppskatta det kan tas i dm om de skulle behvas
Citera
2022-02-17, 23:00
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurven
Ja tnk som det var 1977.. gick p strandskolan d, sjn gick upp till 2a vningen. Och nn efter stigen fiskade upp en gdda i kllaren.
Hmm.. r det inte ngot i "Nora-korset"?

Men det r vl kanske aktivt fortfarande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in