2021-03-21, 19:17
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolven17
Finns det fortfarande folk som håller på med UE i Lindesbergs trakten? Skulle vara kul att se ifall vi skulle kunna få liv i den här tråden igen
Det är ju inte UE,men när jag var liten (15-16år) så var jag nere i bergrummet på LIAB...det var jävligt fett!
Skulle jag ge mig upp till Lindesberg idag,så skulle jag vilja kolla "opelhuset",det kanske inte finns kvar? Vi sprang runt i sågverket,som var vid dammen också och härjade!😄
Men det är väl 35-40 år sedan...😄
Citera
2021-03-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Det är ju inte UE,men när jag var liten (15-16år) så var jag nere i bergrummet på LIAB...det var jävligt fett!
Skulle jag ge mig upp till Lindesberg idag,så skulle jag vilja kolla "opelhuset",det kanske inte finns kvar? Vi sprang runt i sågverket,som var vid dammen också och härjade!😄
Men det är väl 35-40 år sedan...😄

"Opelhuset", gamla Bergbolagen på banvägen är borta sedan många år, likaså dalkarlshyttesågen
Vi är tydligen jämngamla
Citera
2021-03-22, 12:01
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurven
"Opelhuset", gamla Bergbolagen på banvägen är borta sedan många år, likaså dalkarlshyttesågen
Vi är tydligen jämngamla
Fränt! Kommer du ihåg när det var översvämning? Husen som låg längs ån hade vatten över spisen! Inte så kul för den som kunde paddla kanot i sina kåkar dock...
Vi var ju givetvis vid dammen och kollade,det skakade i marken runt den och i efterhand,så var man väl korkad som ens gick i närheten!😄
Citera
2021-03-22, 12:06
Bannlyst
lustigkullagruvan
Citera
2021-03-22, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Fränt! Kommer du ihåg när det var översvämning? Husen som låg längs ån hade vatten över spisen! Inte så kul för den som kunde paddla kanot i sina kåkar dock...
Vi var ju givetvis vid dammen och kollade,det skakade i marken runt den och i efterhand,så var man väl korkad som ens gick i närheten!😄

Ja tänk som det var 1977.. gick på strandskolan då, sjön gick upp till 2a våningen. Och nån efter åstigen fiskade upp en gädda i källaren.
Citera
2021-03-23, 08:05
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarus
lustigkullagruvan

Plåtlaven riven sedan många år och den väg man kunde smita in genom förr är blockerad. Men maskinhuset kanske är kvar fortfarande?
Citera
2021-03-23, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Plåtlaven riven sedan många år och den väg man kunde smita in genom förr är blockerad. Men maskinhuset kanske är kvar fortfarande?

har du varit ner ?
Citera
2021-03-23, 08:13
Medlem
Tjabos avatar
Citat:
har du varit ner ?

Nej. Om jag är i området och det skulle gå att ta sig in tänkte jag ta mig fram till träkonstruktionerna. Men det räcker för mig.
Citera
2021-03-23, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Nej. Om jag är i området och det skulle gå att ta sig in tänkte jag ta mig fram till träkonstruktionerna. Men det räcker för mig.

ok , har varit ner för några år sedan , vore nice med ett nytt besök om det är möjligt nu

tyfors krutfabrik , bergrummet , har du varit in där då ?
Citera
2021-04-17, 23:04
Medlem
Citat:
ok , har varit ner för några år sedan , vore nice med ett nytt besök om det är möjligt nu

tyfors krutfabrik , bergrummet , har du varit in där då ?

Yes var där inne i december, coolt ställe dock inte jätte mycket att se
Citera
2022-02-07, 01:18
Medlem
Muhammedpojkes avatar
någon som har bilder inifrån HC vid sörbybacken?? skulle uppskatta det kan tas i dm om de skulle behövas
Citera
2022-02-17, 23:00
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurven
Ja tänk som det var 1977.. gick på strandskolan då, sjön gick upp till 2a våningen. Och nån efter åstigen fiskade upp en gädda i källaren.
Hmm.. Är det inte något i "Nora-korset"?

Men det är väl kanske aktivt fortfarande..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in