Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Ja men om man kollar kräftö, så har ju *omsättningen* stigit, dessutom antal anställda, för att handskas med en stigande omsättning. Det e ju inte skulderna som plötsligt sjunkit eller dylikt, som skulle kunna vara lite märkligare
Nja, men igen, jag vet ju inte ATT dom har gjort såhär, men om vi spekulerar kring den tanken.
Man behöver ju inte vara korkad bara för att man är kriminell och åker fast. 2008 skaffar man ju sig t.ex. ett lån på 15MSEK, sen 2009 så vänder man den nedåtgående trenden och omsättningstillgångarna OCH det egna kapitalet ökar med ca. 30MSEK, rånbytet var på ca. 34 om jag inte minns fel.
Det KAN såklart vara så att AE var bättre på att skaffa investorer till vindkraft än att planera rån, och att det faktiskt är människor med pengar som gått in, men det kan lika gärna vara så att dom pengarna som gått in är rånbytet, direkt eller indirekt, via bulvaner. Och jag är ganska säker på att Polisen inte ens FÅR gå in och kolla.
Sen säger jag inte att Kraftö inte investerar i och producerar vindkraft/vindkraftverk, fråga är vad pengarna kommer ifrån? Företagsvärlden är ju så att säga fredad idag, som sagt, jag är rätt övertygad om att polisen inte får gå in och kolla, och att direkt kunna investera svarta pengar, i en hyfsat säker investering som vindkraft, är ju klockrent.