2009-09-25, 18:35
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Lilla Vims-Lisa...

Det var just det polisen borde gjort när man fått in tips från Balkan om det här.

Istället avbröt man innan detta rån skedde.

Militären har mycket mer sofistikerade medel att tillgå när det gäller att lokalisera flygande objekt än polisen har.

Man erbjöd sin hjälp...polisen var inte intresserad..

Det går inte att lita på Svensk Polis i dagens läge.
Det är helt uppenbart.

Lilla Vims-Lisa tror att både Polis och övriga myndigheter gärna skulle spara åtskilliga miljoner och gjort allt om dom bara visste att detta skulle ske.
Detta sysslar dom inte med för nöjes skull att söka rånare.

Så det du antyder är ett trollande som du söker en konsperation till som du aldrig kommer hitta så lägg ner.
Citera
2009-09-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Hade polisen suttit och tittat på G4S hade rånarna såklart inte slagit till. Med tanke på hur mycket info de hade så hade de vetat ifall polisen redan var på plats. De hade helt sonika slagit till vid ett annat tillfälle.

Svaret är inside..från Svensk Polis.
Kristallklart.

Jag har sagt det tidigare och jag upprepar det.

Man ska därmed inte döma ut hela Poliskåren.
De flesta är mycket bra och hederliga.

Det behövs bara några få rötägg på vissa positioner med koppling till något...för att ställa till enorm skada.
Citera
2009-09-25, 18:40
Medlem
LivetsOrds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pondusmannen
Nikos Palaiokostas
Vad har han med detta att göra?
Citera
2009-09-25, 18:41
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pondusmannen
Bara att ingen av dem är 36
Men den här som flytt med helikopter nämner dom ingen ålder på och han som köpt vapen ska vara 32, så vet inte vart du får 36 ifrån..
Citera
2009-09-25, 18:41
Medlem
EulerBoys avatar
Tidigare försvarets helikopter ...

Helikoptern (SE-HON) har tidigare opererats av Försvarsmakten, då med beteckningen V-94.

Citera
2009-09-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Lilla Vims-Lisa tror att både Polis och övriga myndigheter gärna skulle spara åtskilliga miljoner och gjort allt om dom bara visste att detta skulle ske.
Detta sysslar dom inte med för nöjes skull att söka rånare.

Så det du antyder är ett trollande som du söker en konsperation till som du aldrig kommer hitta så lägg ner.

Lilla Vims Lisa är lite naiv...och det är inte klandervärt.
Pengar styr många människor...samt en del annat.

Ta en titt på Italien!

Av vilken anledning tror du att Sverige skulle vara förskonat från en Maffia...med tentakler in i de mest centrala delarna av rättsväsendet?

Är det för vi har ett så gulligt Skansen på Djurgården?
Jag tänker inte tjafsa med dig om det här som i en annan tråd...men försök tänk lite.
Citera
2009-09-25, 18:43
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Militären skulle inte erbjudit denna hjälp om man på förhand visste att det var en omöjlighet.
Man hade hört om situationen på radion och insett att man kunde hjälpa till.
Militären har bra koll till skillnad från polisen.

Nu ville inte polisen ha någon hjälp.

Polisledningen måste avgå.
Jag tvivlar inte på att det du säger stämmer, men jag skulle gärna ha en källa på att militären erbjudit denna hjälp, dvs kommit med en förfrågan om man ska hjälpa till.
Som sagt så tvivlar jag inte på det, utan det handlar snarare om ett intresse i att läsa själva artikeln.
Citera
2009-09-25, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenty-59
Antar att man flög den därifrån..

Det känns inte helt glasklart.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LivetsOrd

Han har tidigare erfarenheter, han är inblandad tror jag.
Han rizai, och hans brorsa Vasilis, jag tror de är inblandade, de stod även i tidningen, att en serbisk kriminallare säger att de inte är från balkan, men att de finns misstankar att de är en som flydde från fängelse med helikopter, ett sådant har hänt i Belgien och i Grekland och i grekland var det Nikos som gjorde.

"– De misstänker att han kan vara inblandad i rånet eftersom han nyligen fritagits från ett fängelse med hjälp av helikopter, säger en myndighetskälla i Belgrad.

Men polismyndigheten i det berörda landet vill inte kommentera efterlysningen:

– Vi har ingen officiell information som vi kan gå ut med. Du får vända dig till polisen i Sverige.

Svensk polis ville i går inte kommentera uppgifterna."

De står Belgrad i tidningen, men inget sådant har inträffat i belgrad, ingen har flytt från fängelse med helikopter där, Rizai är däremot från Balkan.
Citera
Medlem
Vet inte om det varit uppe redan men i vilket fall som helst så kan vem som helst få tag i ritningarna till just den här depån

Bl. a SVT har kunnat få ut ritningar, läste de på SVTtext igår
Citera
Medlem
bob-marerlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivetsOrd
Inte ett skit troligtvis.
Citera
2009-09-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas

Kan inte påstå att jag är särskillt insatt i svenska gäng, men FFL har väll ingen större kapacitet till något sånthär?

Med tanke på Daniel Maioranas sanslösa tre rymningar från bunkrarna Hall och Kumla, varav två var spektakulära fritagningar så tror jag inte snuten underskattar FFL i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in