Jag bara älskar det här snacket om Ryssar o utländska ligor m.m.
Folk har sett för mycket film o läst för mycket kvälls tidningar.
Glöm Ryssar o Tjetjener. HAHA
Citat:
Ursprungligen postat av lugn-ba-lugn
Det är Ryssar. En kille heter Sergej och han har tjänstgjort som elit soldat över hela världen. Senast i Rosengård. HAHA
sluta skriv som om du tror du vet något din fucking snorunge. fortsätt läsa aftonbladet
Fan, jag gillar skarpt att de klipper G4S i just Västberga där det finns en snutstation i kvarteren (ganska lågmäld förvisso men ändå) samt allmänt mycket väktartrafik p.g.a. alla företag.
Ja det är härligt att polisstationen som ligger max 500 m ifån inte kunde göra ett skit
Ja nu kan hela världen läsa om hur inkompetent svenska polisen är, ingen som sett om Götblad gjort nåt uttalande än..
Eller har hon fullt upp med att anmäla säpo för att inte dom kom när hon stukade knät..
Givetvis men jag har ju ingen aning om det fungerar längre iom teknikens utveckling.
Det fungerar utmärkt enligt geometrins lagar. Jordytan kröker sig, vettu. Så ganska snart är radarvågorna högt uppe i luften. Enda sättet att komma undan det är att ha flera mindre radarstationer på hög(re) effekt. Men det skulle (för)störa folks teveapparater etc.
Johan Ahlenius, 35, hörde om det spektakulära rånet på radion på morgonen. När han cyklade till jobbet såg han att det stod en helikopter parkerad tätt intill en skogsdunge vid Skavlötens motionsområde i Arninge.
Rånarnas helikopter hittad
- Jag tyckte att det verkade skumt att de inte landat ute på fältet utan att de istället satte ned helikoptern precis bredvid träden. Jag tänkte direkt på rånet och ringde polisen, berättar han.
Polisen svarade att det inte var rånarnas helikopter som han sett - utan att det var sjöräddningen som genomförde en övning.
Svärmade av poliser
- Man tror ju att polisen har kolla på läget så jag cyklade vidare.
45 minuter senare svärmade det av polisbilar i området där helikoptern landat - som ligger tre mil norr om Västberga där rånet inträffade.
- Det visade sig att jag hade rätt, säger Johan Ahlenius.
Hela världen skrattar år den svenska Polisens pinsamma tafatthet. Ni kan ju fethaja vilka jefvla proportioner - i negativ bemärkning - som detta ger Svensk polis-/Rättsväsendet i övriga delar av världen.
Ingen helikopter, kaffesuttande leksnutar som bara sitter och pillar navelludd, polishuset ligger bara någon minut därifrån, miljoner, miljarder försvinner...
Johan Ahlenius, 35, hörde om det spektakulära rånet på radion på morgonen. När han cyklade till jobbet såg han att det stod en helikopter parkerad tätt intill en skogsdunge vid Skavlötens motionsområde i Arninge.
Rånarnas helikopter hittad
- Jag tyckte att det verkade skumt att de inte landat ute på fältet utan att de istället satte ned helikoptern precis bredvid träden. Jag tänkte direkt på rånet och ringde polisen, berättar han.
Polisen svarade att det inte var rånarnas helikopter som han sett - utan att det var sjöräddningen som genomförde en övning.
Svärmade av poliser
- Man tror ju att polisen har kolla på läget så jag cyklade vidare.
45 minuter senare svärmade det av polisbilar i området där helikoptern landat - som ligger tre mil norr om Västberga där rånet inträffade.
- Det visade sig att jag hade rätt, säger Johan Ahlenius.
Kanske för att dom inte vill ha Privatspanaren Johan härjandes runt en helikopter där det kan finnas ett gäng rånare beväpnade med automatvapen.
Men asså kan det verkligen vara ett par svenskar ? Känns som att det här är riktigt organiserat med organisationer från utlandet, ett riktigt maffiarån.. Tror knappast det är kartellen som är igång och försöker med en ännu större kupp än arlandarånet
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!